Hur många cyklar har ni ?

nejdå de är alltid en för lite ? den jobbigaste biten e nog att övertala frugan när man bara måste ha en till :ROFLMAO::ROFLMAO: å andra sidan har hon slutat fråga va dom kostat och jag har slutat fråga vad hennes klädes sko väsk o sminkkostnader är :geek: alla har vi våra olika laster ??
Kommer själv bara börja köpa cyklar i samma färger så kanske det går att smyga lite med nyköpen och antalet cyklar?

9 st som är tillverkade mellan 1941 (Hermes herrcykel, används bara för att cykla till/från det lokala bageriet) till 2022 (Canyon Endurace komfortracer). När man passerat 4-5 st orkar inte resten av familjen hålla reda på vad man har i garaget..

19 som vi kan kalla körbara, 5 slaktade uppe på vinden. Ungefär hälften mina, resten för frun och kidsen. Mest retro stål MTB från -80 och 90-tal, Den första var dyrast, de jag gillar mest har kostat minst (om vi bortser från tid att meka).

Den första var dyrast, de jag gillar mest har kostat minst (om vi bortser från tid att meka).
❤️❤️❤️

Älskar detta. Min flotta ser i princip likadan ut, efterhand som jag har blivit mer van att skruva och bygga har utgångsmaterialet blivit billigare och billigare men fan ta mig om inte resultatet har blivit bättre och bättre, eller iaf mer och mer intressant.

Utan närmare detaljanalys så är det nästan så att första bygget var dyrare än alla efterföljande tillsammans, nr 2 dyrare än alla efterföljande tillsammans osv.

Senast ändrad:
❤️❤️❤️

Älskar detta. Min flotta ser i princip likadan ut, efterhand som jag har blivit mer van att skruva och bygga har utgångsmaterialet blivit billigare och billigare men fan ta mig om inte resultatet har blivit bättre och bättre, eller iaf mer och mer intressant.

Utan närmare detaljanalys så är det nästan så att första bygget var dyrare än alla efterföljande tillsammans, nr 2 dyrare än alla efterföljande tillsammans osv.
Innebär detta att du snart får betalt för att bygga cyklar åt dig själv??

19 som vi kan kalla körbara, 5 slaktade uppe på vinden. Ungefär hälften mina, resten för frun och kidsen. Mest retro stål MTB från -80 och 90-tal, Den första var dyrast, de jag gillar mest har kostat minst (om vi bortser från tid att meka).

Märkligt nog så har priset, åldern eller blingfaktorn väldigt lite gemensamt med vad man gillar bäst. Kul att det finns fler som är skadade. De cyklar som man fäster sig som mest vid är ju de som man lagt flest timmar på att bygga/reparera/snygga till.. Material Bonding.

Vad vore väl en tråd som denna med bilder?
1678997719687.jpeg

Fem av de ”för många”?

Hej..
3 linjecyklar i kol, Cervelo R3, Cannondale Super Six EVO HiMod, Benotti Vial EVO
1 linjecykel i titan, Merlin Extralight
1 linjecykel i aluminium, Principia RexE SX
1 temporigg, Duratec Cyborg R10
1 velodromrigg, Duratec R3
1 cykelcross, Duratec Clon SX
1 Audax, Mercian King of Mercia custom, 853rör
1 Gary Fisher 1997 ProCaliber
2 Brompton M3L
1 Schwinn navväxelshärke, numera stulen. Glömde låsa...
1 Pinarello Montello SLXrör Har jag glömt nån så är det nån jag vill glömma.... mvh borano20

Senast ändrad:
Hej..
3 linjecyklar i kol, Cervelo R3, Cannondale Super Six EVO HiMod, Benotti Vial EVO
1 linjecykel i titan, Merlin Extralight
1 linjecykel i aluminium, Principia RexE SX
1 temporigg, Duratec Cyborg R10
1 velodromrigg, Duratec R3
1 cykelcross, Duratec Clon SX
1 Audax, Mercian King of Mercia custom, 853rör
1 Gary Fisher 1997 ProCaliber
2 Brompton M3L
1 Schwinn navväxelshärke
Har jag glömt nån så är det nån jag vill glömma.... mvh borano20
13 cyklar, du måste köpa ytterligare en cykel imorgon.

Visa bilaga 613961
Typ en tredjedel av hushållets cyklar …
OCD är ett tämligen genomgående issue i den här tråden känner jag.. (då känner man sig som hemma :)
Själv tycker jag CDO är bättre. bokstavsordningen är viktig.

Verkar vara vanligare med pendlare och räsercyklar här, är det ingen som sparar på DH hojar? Någonstans måste ju alla gamla super-8 och FXDH ha tagit vägen?

Senast ändrad:
4 st men funderar på framtiden.
1 racer i engelskt finstål.
1 gravel i engelskt finstål.
1 allroad, dvs nästan gravel med skärmar och pakethållare för pendling.
1 hybrid med skärmar och pakethållare för (vinter)pendling.
Funderar på att köpa en touringcykel/helstel mtb för lättare touring eller bygga om min hybrid.
Nu snart har jag den femte, en Big bro touring/helstel mtb. Det är bara smådetaljer som saknas, ny sadelstolpe och kapa skorsten.

Nu 4st
Allebike rocket gravel
Allebike majstic fs xt mtb
Mb31 brambley gravel
Scott addict r3 racer
Scotten sitter uppställd i trainern nu så den kom inte med på bild. Den får bytas ut mot en Allebike till våren så man har alla 4 i svart ?
Visa bilaga 660877
Snyggt!
Va e de där för cykelställ.
Snyggare än hur jag försöker organisera mig

Tillbaka
Topp