Hur många cyklar har ni ?

dans

Aktiv medlem
Nu har jag köpt en cykel till (TREK Pilot 5.0).
Misstänker att det finns många fler återfallsförbrytare här på happy,
så hur många cyklar har ni ?
(låt säga kompletta som rullar, inte summan av div ramar o delar).

Räknade just ut att vi i familjen har 21 cyklar totalt, med uppåtgående trend....
Och har andra ännu fler cyklar blir det ju också lättare att "försvara" det egna antalet...
Per Dans

2 st (FS + racer)

Plus ett projekt som jag håller på och funderar på. Har nästan alla delar så det är väl bara att börja skruva:-)

Jag tycker lite synd om er som har mer än 3 cyklar och förstår absolut om någon skulle vilja sälja en löjligt billigt, jag kikar lite på att ta hand om en freeride/dh-hoj och om ni nu verkligen vill sälja en så billigt så kan jag vara så snäll och köpa den. :P

Jag har en som jag älskar för mycket. ;)

MickeS skrev:
-------------------------------------------------------
> 5 riktiga (2 mtb (varav 1 ss), 3 lvg (varav 1
> fixed)) och 1 rosthärkmedbarnstol.

Ahhh, där räddade du mig. OM man bara skall räkna riktiga cyklar har jag bara EN.

5½ cykel har jag. En racer, en mtb, en hybrid/pendlare, en fixed (så fort den fått hjulen byggda), en gubbcykel och en enhjuling. Min fru har en cykel också.

hur bra måste den vara för att räknas som riktigt cykel?

innehavare av 1 föråldrad mtb, 2 hybrider (varav den nyare är skrotvarning på, Nexus 7 har mitt fulla förtroende... i att gå sönder), 2 projekt/ramar
och dessutom en landvägskryssare i pansarplåt, försedd med en lång utstickande bom i 2mm stål 70cm över marken - utmärkt att ramma övriga trafikanter med ;) (dvs en liggcykel med för grova rör.. över 20 kg, men den rullar fint och är bekväm att sola på under färd)

AxelSthlm skrev:
-------------------------------------------------------
> 3. Mtb, racer och pendlingsracer-ss

Dit är jag på väg också efter att ha varit uppe och vänt på 5.

Har lyckas sälja av lite cyklar så nu är jag nere på en (1) MTB, Men jag har en Cannondale Team Liquigas Racer som är på g att plockas ihop om nån vecka.

5 (racer, touring, 2 MTB och en gubb), plus 4 ramar (två FS). Har dock kommit fram till att jag i teorin klarar mig med 3 (plus en gubb). :)

1 st mtb multispeed
1 st mtb singlespeed
1 st lvg multispeed
1 st lvg singlespeed

I källarn står tre barncyklar (två till salu).

1) Lvg; Columbus Pinta som är lite uppgraderad.
216.jpg

2) mtb; KHS Team Alite 4000 egenspecad. Lätt.
khs2.jpg

3) Intersport som är singelspeedad. Oreducerad stålhäst från 70-talet. Har kapat och vänt styret sedan bilden togs. Med denna cykel - med gummipedaler och Faubervevparti- kan man med utväxling 46/14, lite medvind och fräscha ben klå en normalracer uppför Skanstullsbron. Cykeln är sålunda inte att förakta. Kedjan är inte spänd på bilden, i verkligheten är det annorlunda..
ss6.jpg

4) Crescent 319 från 1970 ungefär. Den är nedmonterad i sina beståndsdelar och väntar på att bli fixad. Det ska alltså bli en vinterfixie av den med dubbdäck och stänkskärmar och utan bromsar. lite problem med fransk gänga, kedjelinje och så. Men den ska jag ha som höstprojekt.

Tillbaka
Topp