Hur många cyklar har ni ?

9 st just nu men det ska bli fler.....

1 st landvägscykel/racer som är den jag använder mest
1 st landvägscykel/racer som numera är permanent trainercykel
1 st helstel mtb
1 st framdämpad mtb
1 st helstel citybike/ombyggd mtb
1 st långfärdscykel
3 st krogcykel/busscykel/tågcykel

På önskelistan just nu:

1 st fs-cykel
1 st fixie/ss
1 st audaxcykel

/Fedde

Jag har fyra st nu. Vintercyklen såldes av för en månad sen.

2 MTB
1 racer
1 vardagscykel

Tankarna har seglat i väg och fastnat nånstans där jag behöver en cx i höst!?!? Hur gick det till?

i uppsala:
1 Ht Mtb "fincykel"
1 Fs Mtb "fincykel"
1 Växlad Racer modell äldre
1 Ss skabbräser
2st Touringcyklar
2st Cruisers
1st 29tumsmtb-ratbike
1st ss mtb med skärmar och pakethållare.
1st shoppingcykel (typ kronan).
1st lekcykel med bra ram och skabbiga delar.
projekt: 1 skabbräser utan kedja eller däck
1 damcykel utan däck,slang samt att den är allmänt risig.

i stockholm:
1 st ratbikemtb för att köra lite i stan.
1 st skabbig damcykel för att ställa där jag inte vågar ställa andra cyklar.

så det blir väl...14st som fungerar. Men jag måste tillägga att jag inte använder alla cyklar själv utan dom flesta är utlånade till mina föräldrar/bröder (har 3 bröder). Så jag lagar fler cyklar än jag cyklar på :D. Då bröderna har en tendens till att cykla på cyklarna tills dom går sönder och sen tar dom någon hoj som står utan användare. Det är även så att det endast är mina två fincyklar som är värda nått.

Bara 1 så här långt men tillbaka i Sverige kanske man kan låta sig ha 2 eller tom 3.. Plus en skrothoj för shopping i city.

Drömmen vore 1 full-suss mtb för XC och hopplek, nåt från Canyon kanske, 1 halv-udda hardtail för touring onroad/offroad på längre semesterresor och helgledes hemmavid, och sen en sjukt snabb liggcykel att krossa på asfalt med, kanske nåt från Challenge Recumbents.. Kanske till 2008 nån gång..

3 st. En CX, en MTB och en pendlarhybrid. Har hittat en racer jag hoppas få lägga bud på, i så fall kommer jag bifoga bilder alla kommer drägla över...

1 fs xc mtb
2 ht xc mtb
1 lvg racer

Alla har växlar, dessutom har jag ~2 cyklar i delar (en fs ram och en ht ram med tillhörande delar nästan kompletta) liggande. Saknar bara en riktig åka till affären/pendling cykel som jag vågar ställa ute utan uppsikt.

6 st

- 2 lvg
- 1 pendlare
- 1 gubb
- 1 mtb-härke (1 spänn för mobil + cykel. Men den funkar utmärkt)
- 1 nostalgi (den första 10-växlade Crescenten fr -80 i sådär schysst skick)

5.

- HT (Merida Matts Speed, skulle må bra av en ny framgaffel)
- HT (GT Timberline, 32x11-34)
- FS XC (Specialized Epic, nyrenoverade dämpare :-)
- FS AM (Gary Fisher Fat Possum, favoriten just nu)
- FS DH (Ironhorse SGS, väntar på berget)

Sen har sönerna och hustrun ytterligare 5 hojar. Tillsamans. Så vi kan inte ha julgranen i förrådet.

Äger två cyklar för stunden nu.

En Gammal GT Arrowhead som börjar ha sett sitt, men jag spränger min budget om jag ger mig på att kolla efter nå nytt/begat.

Sen finns det en ännu äldre kronan hojj som står lutat mot huset till dagen mitt styrlager upphör att existera på GTn.

1. En Rex Imperial som calleF har byggt.. Julklapp från Happy. =)
IMG_1759Litenmedram.jpg ht=725

IMG_1770medram.jpg ht=510

Sen hade jag en HT i onsdags förmiddag.. nu e den lika kraschad som jag, dvs delvis..
20070603-IMG_4990Jaghopparram.jpg ht=500

Har åxå en gammal hurtbulle räser(?) som jag inte vet vad jag ska göra med.. Hittade den i soprummet o skrotgubbe som jag är så kunde jag såklart inte låta den stå...
En sönderrostad "campinghojj" har jag med som jag inte vet vad jag ska göra med.. Dvs skrot allting utom rex:en då..

En, mest för att frugan tycker det blir lite mycket i hallen annars. Funkar bra att båda köra till jobbet på och att rejsa i skogen med på helgerna. Fast vem fan skulle inte vilja ha en schysst räser?
F2pmekstllet070317.jpg ht=480

7 fungerande som har det gemensamt att dom används, men för lite :-/
FS mtb
Modäärn räser
Äldre uppdaterad räser
Cruiser
3vxl tanthoj
Oväxlad gubbhoj
3-hjulig sparkcykel

4 st

1 nerförshoj
1 nerförs/cykla i skogen hoj
1 enväxlad jobbcykel
1 skrotig "stå i cykelstället och rosta sönder så jag slipper se den igen"

Fyra igång. Plus en gammal mtb med knäckt ram. Sedan en skänkt spräckt kolfiberram för landsväg.

Behovet är tre nya cyklar: Aeroracer, grusvägsracer samt terrängcykel.

Hahaha va kul! När tråden startade hade jag 1 Kona Stab 1998 dh-hoj som bara stog å dammade för att jag hade köpt en Giant Reign som hade längre fjädring än Staben och som även gick att cykla uppför med samt en singlespeed mtb byggd på en gammal stålram med omgjorda dropouts. Alla tre hojarna finns fortfarande kvar i min ägo. Sen 2015 har jag jobbat deltid inom cykeluthyrningsbranchen som har gjort att jag kunnat skaffat mig alldeles för många cyklar... ca 25 mtb/ fatbikes för uthyrning och nästan lika många åt mig själv hehe... Nädå inte riktigt men nästan.
Cyklar jag använder lite då å då är:
Surly Krampus ss
Surly Ice cream truck fatty
Cotic Flare Max fs29 trailbike
Nukeproof Scout 27,5"+ ht
Trek 1500 lvg
Sonder Dial 29ht
Giant Trance x 29 emtb
Crescent Fashionline ombyggd till ss-footie med lastkorg fram för snabba transporter.
Gamla ss hojen nu med 810mm riser crosstyre och ofta med cykelkorg och badkläder i...
+en massa vintage projekt med bland annat en Lassbo dh hoj från 2000 som ska bli körbar igen.
N+1 + oändligt...

Ridley Crossbow. Då och nu. (plus några andra)
Det märkligaste men den cykeln är att den ännu inte blivit stulen. Och nu är det nog för sent.
Då lever man med den tills den går hädan. Eller man själv.

2 cyklar (1 landsväg + 1 vardagscykel)
Vill ha en Gravel också.
Så blir väl till och köpa en någon gång, väntar på att den ska dyka upp på köp o sälj bara.

Tillbaka
Topp