Hur många mil i år?

Hur många mil i år?
Haft få idoler. Men blev lite impad av Freddy Maertens, då jag började tävlingscykla 1982. Han tränade 30 mil varje dag inför VM 1981 som han vann. https://bikeraceinfo.com/oralhistory/freddy-maertens.html
Skärmavbild 2024-08-28 kl. 22.34.01.png

Hur många mil i år?
442 effektiva träningsmil. Har nära till jobbet så där får jag bara ihop 150 mil. Får duga för en som snart är 67 och jobbar heltid 9-17. Kul att vara igång igen efter 37 års vila. Kanske pension nästa år, eller gå ner i tid och träna ännu mer. Viktnedgång sedan 2022, 15 kg. Sedan snart ett år, upphört med läkemedel mot högt blodtryck och förmaksflimmer som jag blev ordinerad för fem år sedan. "För dem som utvecklat förmaksflimmer finns det stora vinster med att börja träna. De som tränar 3– 5 ggr/vecka kan minska risken för att insjukna i en ny förmaksflimmerattack betydligt. Överviktiga som lyckas kombinera träning och viktnedgång kan t o m göra ännu större vinster"

Läs Lars, LÄS!

Hur många mil i år?
280 mil. randonöråren är på paus. Som nybliven farsa och igen nere i mtb träsket blir det inte många mil i år. Men många glada miner de turer jag är ute! Glad för min 16km pendling tre dagar i veckan på fina vägar/grusvägar/stigar.

Hur många mil i år?
350 mil hittils i år, siktar väl på 500.

Fattar inte hur en del av er hinner, tycker jag trampar på rätt ordentligt.
+500 fixar jag på min grund (pendlingen) ? världens kanske mest tidseffektiva träningsform ? Det går dock att utveckla pendlingskonceptet ytterligare till att innefatta mer "riktig" träning också om man nu vill det, något jag inte är så bra på ännu (även om jag visst tar en omväg ibland men med ca 11 kg pendlarhoj + rygga). Mer optimalt är att sporadiskt ta snabbracern med omväg till och/eller från jobbet på vettiga vägar utan ryggsäck (kräver lite planering...).

Senast ändrad:
Hur många mil i år?
350 mil hittils i år, siktar väl på 500.

Fattar inte hur en del av er hinner, tycker jag trampar på rätt ordentligt.
Förstår inte jag heller men många bor väl själv i en lägenhet då är det bara cykla på sin lediga tid.. Men med ett par ungar hus och allt vad innebär blir situationen en annan. Hade jag provat cyklat 1000 mil ett år hade jag om inte annat blivit själv ?

Hur många mil i år?
Hade ett par träningskompisar på 80-talet som jobbade som brevbärare. De slutade jobbet efter de delat ut posten, vilket var på den tidiga e.m. Lite lätt uppvärmning på jobbet inför träningsrundan. Minns inte när brevbärare fick fasta arbetstider.

Hur många mil i år?
Hade ett par träningskompisar på 80-talet som jobbade som brevbärare. De slutade jobbet efter de delat ut posten, vilket var på den tidiga e.m. Lite lätt uppvärmning på jobbet inför träningsrundan. Minns inte när brevbärare fick fasta arbetstider.

1 juli 1993 avskaffades betinget. Beting innebar att brevbäraren kunde gå hem när hen var klar med sitt distrikt – och samtidigt förvandlades utdelning av oadresserad reklam från ett frivilligt, extrabetalt åtagande till att bli en obligatorisk arbetsuppgift, vilken bakades in i arbetstiden.
Betingets avskaffande förvandlade det relativt fria arbetet, där brevbäraren själv tog ansvar för sitt arbete och sitt utdelningsdistrikt till ett arbete som kom att styras av förmän och av alltmer frekventa rationaliseringsdirektiv från Postens ledning. Under betingets tid rationaliserade faktiskt brevbärarna själva sitt arbete – genom att skynda på kunde de gå hem tidigare. Nu var Posten tvungen att ersätta denna ”morot” med kampanjer där personalen ska få förståelse för företagets krav på rationaliseringar.

Hur många mil i år?
Mil är ju helt förlegat egentligen, sedan länge. Timmar är ju mer relevant.
Eller tramptag?
1 juli 1993 avskaffades betinget. Beting innebar att brevbäraren kunde gå hem när hen var klar med sitt distrikt – och samtidigt förvandlades utdelning av oadresserad reklam från ett frivilligt, extrabetalt åtagande till att bli en obligatorisk arbetsuppgift, vilken bakades in i arbetstiden.
Betingets avskaffande förvandlade det relativt fria arbetet, där brevbäraren själv tog ansvar för sitt arbete och sitt utdelningsdistrikt till ett arbete som kom att styras av förmän och av alltmer frekventa rationaliseringsdirektiv från Postens ledning. Under betingets tid rationaliserade faktiskt brevbärarna själva sitt arbete – genom att skynda på kunde de gå hem tidigare. Nu var Posten tvungen att ersätta denna ”morot” med kampanjer där personalen ska få förståelse för företagets krav på rationaliseringar.
När jag jobbade som BBB var det en kille som började arbetsdagen kl 04 med reklamutdelning. Sen kl 06 var det brevbärare. När det var klart blev det lunch vid 11. Och sen något tredje jobb på e.m. Han hade ju en dyr bilhobby (gamla jänkare).
Det var effektiva tider det. För knegaren och för skatteverket.

Edit juste glömde, antal mil, troligen 800+ mil hittills? Cirka, kanske. Eller så.

Hur många mil i år?
Rimligen borde det avkrävas att man uppger träningstid / zon ... Eller ackumulerad TSS/TRIMP :ROFLMAO:
Jag jobbar på det. ? Dock inte bara TRIMP från cykling, utan även från t.ex. löpning. Verkar som att jag i grova drag har snittat ca. 1000 TRIMP/vecka de senaste 9 veckorna. Dock väldigt ojämnt fördelat och troligen inte representativt för resten av året.

TRIMP_veckor.jpg

Hur många mil i år?
442 effektiva träningsmil. Har nära till jobbet så där får jag bara ihop 150 mil. Får duga för en som snart är 67 och jobbar heltid 9-17. Kul att vara igång igen efter 37 års vila. Kanske pension nästa år, eller gå ner i tid och träna ännu mer. Viktnedgång sedan 2022, 15 kg. Sedan snart ett år, upphört med läkemedel mot högt blodtryck och förmaksflimmer som jag blev ordinerad för fem år sedan. "För dem som utvecklat förmaksflimmer finns det stora vinster med att börja träna. De som tränar 3– 5 ggr/vecka kan minska risken för att insjukna i en ny förmaksflimmerattack betydligt. Överviktiga som lyckas kombinera träning och viktnedgång kan t o m göra ännu större vinster"
Jag har opererats för förmaksfilmmer, dec 2021. En sk. ablation. Mår bra sedan dess. Håller på att gå ned i vikt nu. I år har jag gått ned 12 kg påt ungefär, lär väl landa där nånstans då julhelgerna lär justera vikten uppåt lite. Planen annars är att fortsätta gå ned ytterligare 5-7 kg...får se hur det går, men jag är motiverad så det är inga problem med det egentligen.

Mitt flimmer gav mig stora problem att hantera vardagen, så det önskar jag ingen.

Tillbaka
Topp