hur många tänder skall min krans ha?

Maetz

Medlem
Jag har Campagnolo super record på mina växlar och skall köpa ny kassett (för de har satt på en ultegra kassett och det blir inte bra) är det någon som kan förklara för mig hur många jäkla tänder den skall ha och varför det spelar roll?

mvh
MJ

Flera = lättare
Färre = tyngre

11/12 - 25 funkar bra om du inte ska upp för några alptoppar (se hallandsåsen )

så det har att göra med hur tungt uppför det är? då duger 12/25 som jag har beställt bra, behöver bara byta body på hjulet också.

tackar

Precis, det var en oseriös fråga, men om man inte frågar elitistiska stroppar utan i okunskap för att lära sig något så kanske det är annorlunda.

Maetz sa:
Precis, det var en oseriös fråga, men om man inte frågar elitistiska stroppar utan i okunskap för att lära sig något så kanske det är annorlunda.

Utan information blir ju frågan omöjlig att svara på. Var skall du cykla? Är du stark eller svag? Gillar du hög eller låg kadens? Hyser du stort ogillande mot stor steg i utväxlingen? Hur många klingor och hur många kuggar har de? Vad har du för hjul (26" eller 28"). Utan den informationen blir ju svaret lika bra som något ur en slumptalsgenerator... orsaken till att det finns så olika kassetter är att det finns väldigt olika behov.

Är mest fascinerad av att TS kostat på sig Campa Super Record och inte har koll på utväxling.

I sak skulle jag rekommendera en kassett med totalt 186 tänder om du har 11-delat.

Jag har inte lagt ut massa pengar på det så oroa er inte för min ekonomi, men jag kan bara hitta ett fåtal alternativ på kassett och då ställde jag frågan om tänder då det var det som fanns olika val om och jag tyckte att det kändes bäst att fråga någon först

Maetz sa:
skall köpa ny kassett (för de har satt på en ultegra kassett och det blir inte bra) är det någon som kan förklara för mig hur många jäkla tänder den skall ha och varför det spelar roll?

Spelar faktiskt ingen som helst roll om man tänker efter.
Köp den billigaste, eller dyraste, eller slå tärning om saken.

Tillbaka
Topp