hur nita fast ny kedja

Q_Ball_Racing

Ny medlem
hur nita fast ny kedja
hej, ska byta kedja på cykeln oh det har jag aldrig gjort förut så har en liten fundering.

jag ska som sagt var byta kedjan på cykeln och ska då handla ett sådant där verktyg som man använder för att presse/trycka ut niten till en länk eller hur man nu ska beskriva det. men hur gör jag för att nita fast den nya kedjans länk/nit??? eller är det någon form av kedjelås till en ny kedja???.

hoppas den/dom/ni som läser och förhoppningsvis svarar förstår vad jag menar. tack på förhand.

hur nita fast ny kedja
Du köper nya nitar för ändamålet. I påsen finns en beskrivning hur det går till. Till Shimano så petar man i en ny nit och bryter loss överflödig bit med en tång.

Lätt som en plätt. Men jag har oxå gått över till kedjelås. Enklare.

hur nita fast ny kedja
Har funderat på det där, vartenda gång jag meckar kedja så svär jag över att jag inte har några nitar/inte hittar någon och jag är för lat för att åka och köpa en förbanad nit så jag fulmeckar med kedjebrytare. Goldlink är jag inget större fan av heller.
Borde man inte kunna köpa nit på typ...lösvikt?!
Likadant med vajer-änd-pluppar, har aldrig några när jag behöver vilket resulterar i fransiga vajer-ändar.
Nåt kilo av vardera så blir jag lycklig.

hur nita fast ny kedja
Frollic: Skall du riktigt fulnita, är det bara att driva tillbaka den gamla niten, och vänta på att kedjan går av... Använder du Nokian vinterdäck?

hur nita fast ny kedja
rooster skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Borde man inte kunna köpa nit på
> typ...lösvikt?!
> Likadant med vajer-änd-pluppar, har aldrig några
> när jag behöver vilket resulterar i fransiga
> vajer-ändar.
> Nåt kilo av vardera så blir jag lycklig.

i det stora landet i väst kan man köpa allt:D
crimps.JPG ht=277

inte ett kg, men 500st torde räcka ett tag i alla fall. jag har allvarliga funderingar på att beställa en burk.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp