Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NickPick sa:Flagga segmentet, det skulle jag ha gjort tror jag.
Låter korkat att tävla på en gcväg.
NickPick sa:Flagga segmentet, det skulle jag ha gjort tror jag.
Bengt-re sa:NickPick sa:Flagga segmentet, det skulle jag ha gjort tror jag.
Omdömme kommer med insikt i vad konskvenserna kan bli. Riskmedvetenhet är tyvärr inte medfödd utan måste läras in.
Dock vet jag inte hur segmentet ser ut irl så jag skall väl hålla tyst.
Ansvarsfull bror. Hoppas det gick bra för cyklisten. Otrevlig medlem för skitsvar. Win!Spacekitty sa:Min bror har nyss cyklat i "full fart" på den här långa fina cykelbanan som tråden handlar om. Någon cyklade ut från buskarna och det slutade med att bror bröt armen. Ja, han har nyss upptäckt det här med Strava.
Miss Lycka 2.0 sa:Vad är full fart?
Laser-Björne sa:Kollade upp segmentet på Strava och Google Streetview. Det löper genom en park med höga buskar som växer tätt intill cykelbanan och ändå har 93 personer snittat över 40 km/h. Det finns gott om korkade segment på Strava, men jag tror jag aldrig tidigare sett ett så korkat segment som så många har kört snabbt på. Den som flaggar eländet gör världen en tjänst.
Läs:Jimel sa:Laser-Björne sa:Kollade upp segmentet på Strava och Google Streetview. Det löper genom en park med höga buskar som växer tätt intill cykelbanan och ändå har 93 personer snittat över 40 km/h. Det finns gott om korkade segment på Strava, men jag tror jag aldrig tidigare sett ett så korkat segment som så många har kört snabbt på. Den som flaggar eländet gör världen en tjänst.
Varför gör inte du det? Jag vet inte alls vart det är så jag har svårt att göra det, har dock flaggat segment här hemma som varit olämpliga, bla på ett löparspår.
NLC sa:NickPick sa:Flagga segmentet, det skulle jag ha gjort tror jag.
Man måste ju (tyvärr) först ha loggat på segmentet för att kunna flagga det...
Laser-Björne sa:Läs:Jimel sa:Laser-Björne sa:Kollade upp segmentet på Strava och Google Streetview. Det löper genom en park med höga buskar som växer tätt intill cykelbanan och ändå har 93 personer snittat över 40 km/h. Det finns gott om korkade segment på Strava, men jag tror jag aldrig tidigare sett ett så korkat segment som så många har kört snabbt på. Den som flaggar eländet gör världen en tjänst.
Varför gör inte du det? Jag vet inte alls vart det är så jag har svårt att göra det, har dock flaggat segment här hemma som varit olämpliga, bla på ett löparspår.
40/20 är välbeprövat för att träna både VO2max och anaerob förmåga. ;)moros sa:När man går in och förväntar sig två sidor fullspäckade med träningsråd om hur man blir snabbare på kortare sträckor!! :D :D
Borde det inte gå att förbjuda skapande av nya segment som är för lika borttagna/flaggade segment för att komma åt detta problem? Inser att det finns möjligheter att destruktivt förstöra ett sådant upplägg, men frågan är om det i praktiken skulle vara ett problem.NLC sa:Laser-Björne sa:Läs:Jimel sa:Laser-Björne sa:Kollade upp segmentet på Strava och Google Streetview. Det löper genom en park med höga buskar som växer tätt intill cykelbanan och ändå har 93 personer snittat över 40 km/h. Det finns gott om korkade segment på Strava, men jag tror jag aldrig tidigare sett ett så korkat segment som så många har kört snabbt på. Den som flaggar eländet gör världen en tjänst.
Dessutom kommer det alltid någon ny förmåga som skapar (ännu) ett segment.
GoranS sa:Borde det inte gå att förbjuda skapande av nya segment som är för lika borttagna/flaggade segment för att komma åt detta problem? Inser att det finns möjligheter att destruktivt förstöra ett sådant upplägg, men frågan är om det i praktiken skulle vara ett problem.
Min ytterst begränsade kunskap om Strava är vad jag råkat läsa på fora och hört människor snacka om så du har säkert rätt.ejma sa:GoranS sa:Borde det inte gå att förbjuda skapande av nya segment som är för lika borttagna/flaggade segment för att komma åt detta problem? Inser att det finns möjligheter att destruktivt förstöra ett sådant upplägg, men frågan är om det i praktiken skulle vara ett problem.
Flaggade segment försvinner väl inte utan flaggas enbart och ledaren får ingen KOM utmärkelse?
Gissar att Stravasegmentet inte är det stora problemet för vägen i fråga utan dess läge och utformning. Folk kör snabbt på vägen oavsett Stravasegment.
Om det nu är en cykelväg och det blir farligt redan strax över 20 som Spacekitty antyder är det snarare läge att se över cykelvägen.ejma sa:Klaga hos kommunen över den höga farten så kanske de sätter upp cykelgrindar som sänker farten. Inte helt ovanligt kring Stockholm att snabba partier med korsande trafik får grindar som cyklisterna får köra slalom genom.
Rattnalle sa:Om det nu är en cykelväg och det blir farligt redan strax över 20 som Spacekitty antyder är det snarare läge att se över cykelvägen.ejma sa:Klaga hos kommunen över den höga farten så kanske de sätter upp cykelgrindar som sänker farten. Inte helt ovanligt kring Stockholm att snabba partier med korsande trafik får grindar som cyklisterna får köra slalom genom.
Många kommuner anger 30 som dimensionerande hastighet. Sen varierar det hur väl det nås...GoranS sa:Fast cykelvägar är väl typiskt utformade med farter under 20 km/h i åtanke så det argumentet lär nog falla platt hos ansvariga även om jag i princip håller med.
GoranS sa:Fast cykelvägar är väl typiskt utformade med farter under 20 km/h i åtanke så det argumentet lär nog falla platt hos ansvariga även om jag i princip håller med.
Ja göra cykelvägen sämre går säkert att ordna. Att faktiskt göra den användbar sitter nog djupare inne.ejma sa:GoranS sa:Fast cykelvägar är väl typiskt utformade med farter under 20 km/h i åtanke så det argumentet lär nog falla platt hos ansvariga även om jag i princip håller med.
Om det går att hänvisa till några olyckor, incidenter eller peka på Stravastatistik lär nog de ansvariga ändra sig. I Stockholmsområdet byggs farthinder för bilar lite överallt så fort flera personer klagat på hög fart hos kommunen.
ejma sa:Klaga hos kommunen över den höga farten så kanske de sätter upp cykelgrindar som sänker farten. Inte helt ovanligt kring Stockholm att snabba partier med korsande trafik får grindar som cyklisterna får köra slalom genom.
King Reigning Other Kings Of (the) Mountains?WSMC sa:KROKOM...:)
WSMC sa:KROKOM...:)