Hur parkoppla Polar Verity med Garmin connect appen?

helgonet1

Aktiv medlem
Hej
Har nyligen inhandlat en Polar Verity (pulsband) som jag försöker att parkoppla med Garmin connect appen men utan framgång.
Finns alla möjliga olika smartklockor och pulsband utom Polar Verity när man går in i "Garmin-enheter" sensor för att söka. Har lyckats
att parkoppla den med Garmin edge 530 och dess egna app Polar Flow, där fungerar det utmärkt. Är det så att man inte behöver koppla
ihop den med Garmin connect appen? Många frågor blev det men hoppas någon kan svara.

Hej
Har nyligen inhandlat en Polar Verity (pulsband) som jag försöker att parkoppla med Garmin connect appen men utan framgång.
Finns alla möjliga olika smartklockor och pulsband utom Polar Verity när man går in i "Garmin-enheter" sensor för att söka. Har lyckats
att parkoppla den med Garmin edge 530 och dess egna app Polar Flow, där fungerar det utmärkt. Är det så att man inte behöver koppla
ihop den med Garmin connect appen? Många frågor blev det men hoppas någon kan svara.
Skall du logga puls under dina cykelturer genom din Garmin 530? Om du kopplat ihop pulsbandet med cykeldatorn, då kommer du få in pulsvärdet i dina genomförda träningspass.
Dvs så skall du inte behöva parkoppla pulsbandet mot Connectappen, det skall inte ge något mervärde.

Hej
Ja pulsen ska loggas under mina cykelturer genom Garmin 530. Då räcker det alltså med pulsbandet ihop med Garmin 530? Då kanske jag inte behöver Polar Flow appen heller?

Hej
Ja pulsen ska loggas under mina cykelturer genom Garmin 530. Då räcker det alltså med pulsbandet ihop med Garmin 530? Då kanske jag inte behöver Polar Flow appen heller?
Nä, det skall inte behövas. Om du får kontakt med pulsbandet och även har pulsen i ett datafält under aktiviteten, då skall du vara good to go.
Gör en kort testrunda och se att värdena finns med, så är du helt säker.

Polar appen behöva bara för att uppdatera firmware och gör inställningar som att slå på dubbla BT-anslutningar eller ändra på Gymlink.

Tillbaka
Topp