Hur reparerar jag skon?

stabbyman

Ny medlem
Hur reparerar jag skon?
Hej,

Jag har ett par NorthWave Hydrogen-skor där yttersulan har lossnat vid hälen på högerskon, c:a 6-7 cm. Vilken typ av lim eller dyl. kan man använda? Karlssons klister fungerade ej ... Som tur var höll skon hela FMT. Jag har kört med dessa skor i 3 år utan problem.

/mannen i stabby

Hur reparerar jag skon?
351300_X_2004-06-29_165231.jpg

Finns att köpa på hyfsat välsorterade sport- eller verktygsaffärer (typ clas olsson).

Håller hur bra som helst, i alla fall de gånger jag använt det.

Senast redigerad av en moderator:
Hur reparerar jag skon?
LiquiSole verkar vara en superprodukt, farsan lagade ett par dojjor åt mig med det och lagningen höll längre än restan av skorna.. :)

Hur reparerar jag skon?
Lagade precis samma NorthWave modell med LiquiSole i sommras. Gjorde misstaget att tvätta skorna i tvättmaskinen veckan innan för att få dom rena och fina inför MTB-vättern. Mer än halva sulan lossnade på ena skon.
Tryckte in massor av lim så att det flödade över när sulan och övedelen pressades ihop.
Hur som helst, vackert blev det kanske inte men skorna har hållit ihop finfint sen dess.

Mvh / Lars

Hur reparerar jag skon?
Liquisole eller PL400 fungerar (har testat det själv).

Det fungerar ypperligt att lämna in till skomakare med. Han som jag lämnade in till sydde och limmade...

Hur reparerar jag skon?
Då blir det till att köpa Liquisole. Mina Northwave har också gett upp och lagningen med Karlssons klister höll bara tre dagar.

/Jörgen

Hur reparerar jag skon?
Jepp. Några år gamla Northwaveskor (de har konstruerat om dem nu) har dessutom en benägenhet att gå av i den hårda sulan, intill urtagen för spd-klossarna.

Hur reparerar jag skon?
jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Fast epoxy blir väl hårt när det härdar. Inte lika
> flexibelt och bra som Liquisole.
>
> Live från Köpenhamn

nä, det har du rätt i, å andra sidan lär det ju flexa lite om man inte fettar på me skittjockt lager, som igentligen inte ger nå mer hållbarhet än ett tunt + att en sula i en cykelsko är ju rätt styv :P

men funkar det andra, så varför inte använda det. va bara ett förslag

Hur reparerar jag skon?
jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Jepp. Några år gamla Northwaveskor (de har
> konstruerat om dem nu) har dessutom en benägenhet
> att gå av i den hårda sulan, intill urtagen för
> spd-klossarna.
>

Visst var det så att den hårda sulan var för hård?

Tillbaka
Topp