Hur säker är denna framgaffel? (Skräpcykel, rostig...)

Cykelknutten

Ny medlem
Hej jag köpte eller nästintill fick en Nishiki Splender SX begagnat och den ser ut att vara knappt använd. Det enda som oroar mig är framgaffeln eftersom där finns rost och vinkeln vid [vad det nu heter, se översta röd markering] oroar mig, glappet bör väl vara lika stor runtom? Nu ska jag bara ha den som brukscykel och det blir inga hopp men är det något man inte vill ska gå av på en cykel så är det framgaffeln :(. Vad tror ni om saken?
Bild på eländet http://img301.imageshack.us/img301/2138/hmmqd0.jpg

För tre till femhundra så har du lyxat till din nästan-fådda Nishiki, med en ny trygg hoppstylta fram!
Torde få övergå till V-broms visserligen, men de är ju inte så ovanliga än.

Vill inte säga mycket mer, utan att kunna känna och se närmare på den.. En dämpare som rostat så på innerbenen känns inte så skojigt?

Okej tack för svaret. 500 kan jag ju lägga på en framgaffel men är den enkel att byta själv? Tips på var jag kan köpa en? Jag har långt till en cykelhandlare...

Ja jag ville helst ha en stel men då denna cykel var i så bra skick så tog jag den även om den var dämpad. Jag har en stel från en annan nu obrukbar mtb men har inte kollat om den passar. Som med allting annat finns det väl femtielva olika sorter där det skiljer några milimeter... samma hjuldimension är det åtminstone.

Är det 1 1/8" på bägge så behöver du bara se efter så att styrröret inte är för kort.
För långt så kan du kapa eller sätta i spacers.

Tillbaka
Topp