Hur "sämst" är Parcelforce?

Eld sa:
Miss Lycka 2.0 sa:
Efter Brexit blir det bättre, eller sämre.
Efter brexit kommer ingen av oss vilja köpa från en Brittisk webshop längre. Det blir för dyrt.

...om det nu blir av...

Å yrkets vägnar skickar jag varor till bl.a UK. Förra veckan gick det iväg ett antal sändningar till diverse EU-länder. Sändningen till Schweiz väntar fortfarande på kompletterande tullhandlingar...

Köpte en ram från CRC för några år sedan som var på turné i England och Skottland i åtta dagar innan den fastnade i Malmö i ytterligare fem dagar.....

Hej.. Köpte ett ramset från en privatkille i England. Efter två veckor så tog jag kontakt med säljaren som skickade ett foto av inlämningskvittot. Sökte på spårningsnumret, kollit hade legat på mitt postställe i en vecka, ingen avi bara från ett företag som börjar på Post å slutar på nord. Som jävla vanligt.. Så den här gången ska ingen skugga falla på Parcelforce. mvh borano20

borano20 sa:
Hej.. Köpte ett ramset från en privatkille i England. Efter två veckor så tog jag kontakt med säljaren som skickade ett foto av inlämningskvittot. Sökte på spårningsnumret, kollit hade legat på mitt postställe i en vecka, ingen avi

Den varianten har jag också råkat ut för just i kombination med Parcelforce men i mitt fall krävdes det mycket utredande innan jag lyckades komma på hos vilket ombud paketet fanns när det i spårningsinformationen jag fått från avsändaren bara stod att paketet var levererat.

Eld sa:
borano20 sa:
Hej.. Köpte ett ramset från en privatkille i England. Efter två veckor så tog jag kontakt med säljaren som skickade ett foto av inlämningskvittot. Sökte på spårningsnumret, kollit hade legat på mitt postställe i en vecka, ingen avi

Den varianten har jag också råkat ut för just i kombination med Parcelforce men i mitt fall krävdes det mycket utredande innan jag lyckades komma på hos vilket ombud paketet fanns när det i spårningsinformationen jag fått från avsändaren bara stod att paketet var levererat.
Hej.. Äh, du är bara gammalmodig å gaggig. Är det levererat så är det. Det borde väl du veta, vars namn stod på adresslappen. Det är nya tider nu, vettu.. Digitalt å sådär.. mvh borano20

Screenshot_20190131-093102-01.jpeg

Historien upprepar sig. Kontaktar butiken och ser vad som händer.

Senast ändrad:
Efter kontakt med Schenker och som någon/flera redan påpekat – cykelbutikerna skickar som paket men Schenker räknar det som gods. Först om det fått godssedel kan Schenker tänka sig att fortsätta leverans. Hur det tar sig hela vägen hem till Sverige innan det uppdagas är det stora mysteriet.

Schenker har nu kontaktat avsändaren för att kräva mer stålars.

Senast ändrad:
Är det fortfarande så här med GLS att man inte vet om det är schenker, PN eller när det är framme?
Betalade 300kr extra i frakt för att det alternativet var snabbast.

Har också en cykel i Malmö.

The parcel remains in the GLS depot. It cannot be delivered as the goods are excluded from transport by GLS terms & conditions., Malmoe, Sweden

Brukar det lösa sig utan påtryckning?
Har det hänt något på 5 år ? Om man kan tänka sig åka och hämta vid GLS "Paketshop/Parcel Hub" vart beger man sig då ?

Svarar mig själv (kanske till nästa gång)
Man går med sitt GLS numret
https://gls-group.com/GROUP/en/parcel-tracking
och sen hämta "Swedish shipment number". Sen gå till
och söka på det som sändnignsnummer.

Förmodligen ligger det då på närmaste DB Schenker utlämningsställe...

I thought it was the man from ParcelForce,
instead it was CIDs with ID,
asking me to fucking help them out
with their inquiry.

The Mitchell Brothers

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp