Hur sliten är min bakfälg?

Arsozath

Aktiv medlem
Fick ekerbrott häromveckan och tänkte laga det. Fick hem fel längd på ekrarna eftersom jag skrivit måtten + gänga på en lapp men den detaljen föll bort när jag sedan beställde. Så får skicka efter nya längre. Men det jag undrar över är, är det värt det? Så här ser bakfälgen ut:
IMG_20161022_163326025.jpg

IMG_20161022_163333729.jpg

Såhär ser fam ut:

IMG_20161022_163345788.jpg

IMG_20161022_163422449.jpg

Man ser tydligt att det finns någon som liknar bromsyta fram, men bak är det rätt blankt. Tycker även att det verkar som bromsarna redan har gjort en fördjupning. Men egentligen har jag ingen aning. Så vad säger ni? Laga eller släng?

Bromsar du på däcket??? ;)

Utan vidare okulär besiktning så skulle jag tro att de håller en säsong till, om du lär dig att bromsa mindre ;)

Jeppe_E sa:
Bromsar du på däcket??? ;)

Utan vidare okulär besiktning så skulle jag tro att de håller en säsong till, om du lär dig att bromsa mindre ;)

Äh, då kör jag vidare. Vad är det värsta som kan hända liksom :)

Varför frågar du om jag bromsar på däcket?

Det är continetal GP4000 tuber. De har en konstuktion där en remsa är fastlimma under själva tuben. Det är den som man limmar mot i fälgen senare. Det lagret har släpp lite i kanterna och ger möjligen en illusion av att bromsen legat mot däcket på bilden, men det ser helt ok ut irl. Men tack för omtanken :)

Tillbaka
Topp