Hur stor pass mycket snabbare är HT än FS igentligen?

Såg en test gällande det här ämnet i blaskan mtbuk för nåt år sen.

Hmm, enligt vad jag minns, och det är inte mycket, så var det som så att teståkarna trodde de åkte snabbare på ht men att de i själva verket var snabbare på fs. Alltså att det går att åka snabbare på fs med bättre kontroll.
Jag minnns inte var de cyklade eller på vad eller hur. Men om man vill kan man ju anta att det var en seriös test och att det är så. Ok? :-)

SuperApe skrev:
-------------------------------------------------------
> Såg en test gällande det här ämnet i blaskan mtbuk
> för nåt år sen.
>
> Hmm, enligt vad jag minns, och det är inte mycket,
> så var det som så att teståkarna trodde de åkte
> snabbare på ht men att de i själva verket var
> snabbare på fs. Alltså att det går att åka
> snabbare på fs med bättre kontroll.
> Jag minnns inte var de cyklade eller på vad eller
> hur.

Undrar om det inte var i MBR? Men iallafall.. Ramarna som var ur Trek Fuel-serien och Trek 8000-serien hade specats likadant. Testen genomfördes under ett 24-timmars lopp i GB. Varje testmedlem fick köra på cyklarna vid olika tillfällen vid olika tidpunkter under loppet. Tror dom körde två varv i stöten. Testmedlemmarna, som var fyra till antalet, var ifrån motionär till elit. Som SuperApe skrev så trodde alla att dom kört fortare med HT medan varvtiderna sa någonting helt annat. Runt minuten var snittet i tidsvinst på ett varv som tog runt 40 minuter. Detta trots att FS vägde runt kilot mer. Det känns helt enkelt snabbare bara för du känner alla vibrationer med en HT..

Edit: bokstäverna snubblade..

Senast redigerad av en moderator:
Sorry david. Men du ingår inte i min crew på testkaniner....När vill du ha dina kläder och den stora runda som fått olja på sig?

Tillbaka
Topp