Hur styr ni Zwift?

Fattiglapp

Aktiv medlem
Hur styr ni Zwift?
Kör Zwift på en dator som jag styr med ett trådlöst tangeentbord men inbyggd styrplatta. Smidigt på många sätt, men styrplattan är inte svett-kompatibel, och svettig blir jag. Vanlig mus skulle ju funka, men inte så sugen på att släpa mina svettiga händer på det bordet heller. Finns det någon smidig, svett-kompatibel lösning? Lutar åt att leta tgb med styrpinne, det borde ju funka, men kanske finns något smartare? Är en bättre styplatta mer svettanpassad?

Hur styr ni Zwift?
Under tiden jag kör använder jag det inte. Har iofs sett att man kan göra vägval ibland, det verkar man inte kunna göra med companion?
Men när passet är avslutat och/eller man har tränat lite och skall starta nytt pass blir det problem.
Droppen var sist, med 800 m kvar av passet dog Zwift för att herr Gates tyckte jag skulle uppdatera Windows. När jag försökte välja att avvakta tyckte mitt tgb att jag valde uppdatera nu…

Hur styr ni Zwift?
Okej. Jag har själv aldrig upplevt att det är ett problem. Kör jag race i Zwift så är det mest att jag bara trampar. Inte så mycket att styra. Som jag skrev innan, den enda grejer skulle vara powerups. Jag har satt ställt in att mina Windowsuppdateringar endast sker när jag själv frågar efter dem. Jag kör Zwift på en laptop som står på styret på min inomhuscykel.

Hur styr ni Zwift?
Laptopen hänger vingligt balanserad mellan två hyllor som står lite för nära varsin sida av framhjulet. Om jag är på humör och bryr mig om power ups så låter jag muspekaren stå över den ytan och då behöver jag bara dutta på styrplattan för att aktivera. I övrigt är det bara benen och hjärtat som styr hur det går i cyklingen.

Ibland blir jag lite frustrerad för att jag fortfarande inte fattat hur jag ger någon ett "ride on", men jag brukar ha glömt det när jag cyklat klart, så jag har aldrig tagit reda på det.

Jag testade att använda telefonappen för att styra, men då insåg jag att jag behövde läsglasögon, blev lite deprimerad och släppte den tanken.

Hur styr ni Zwift?
jag kör IPad med hållare på styret då kommer jag åt power ups och vägval etc. Blir nog en Apple TV till nästa säsong så har jag paddan till att kolla serier, fotboll, youtube osv.

Tillbaka
Topp