Hur ta sig ur formsvacka?

frippegubben

Aktiv medlem
Nu har jag dragit på en formsvacka hela hösten känns det som och det tar lusten av träningen...
Om jag minns rätt så hade jag en sväng med lite ont i halsen i slutet av sommaren och lät bli att träna då i ett par veckor, och frågan är om det kom efter det, minns inte så noga.
Men nu känns det som att det inte finns nån ork i benen, jag sackar efter i alla uppförsbackar och får kämpa för att hänga med även på platten.
Det känns även som att pulsen stigit med ca 10 när det börjar gå trögt, dvs där jag tidigare låg på 165 är det nu inte ovanligt med 175.
Jag har kört på med ungefär samma träningsdos som tidigare, dvs två pass mtb i veckan med resten av gänget och det är ungefär vad jag får in med tanke på resten av familjelivet.

Hur tar man sig ur det här och kommer tillbaka i form så kroppen börjar svara på träningen igen???

Jag föreslår alternativa träningsformer, det är så lätt när man kör samma saker som tidigare att man jämför med hur man brukade prestera, och då blir det extra motigt när man presterar sämre.

Antingen någon annan sport, eller bara någon annan runda än du brukar - åka och njuta av naturen, finslipa tekniken på något trixigt ställe eller så. Kroppen kommer tillbaka dit du var, det är huvudet som är problemet.

Köpa prylar? ;)

Nä, jag tror en väg kan vara att försöka lägga prestationskrav åt sidan och istället fokusera på att hitta tillbaka till att det är skoj att cykla. Lämna pulsklockan hemma och stick ut och träna på nån trixig passage, köra på bakhjulet eller rulla till nån fin plats med kaffetermos. Rätt vad det är har du kört dig svettig utan att tänka på det.

Hamnar själv lätt i negativ spiral. Inge kul att cykla när man nojar över att kondisen är sämre än den borde och så stannar man hemma och kondisen blir ännu sämre...

EDIT: Pucktvåa...

/Johan

Senast ändrad:
Du kan ju prova med att lägga in tabata löpintervaller innan varje cykelpass och utvärdera om en månad. Jag menar om tiden är problemet så är ju tabata alldeles lysande som komplement och det borde rent idrottsteoretiskt förbättra din kondition.

Fast gör man ett sett tabata-intervaller korrekt så kommer han knappt orka cykla efteråt.

Om du nu ligger kvar på samma träningsdos men ändå tappar resultat så kanske du även ska fundera på vad du gör när du inte cyklar. Sover du tillräckligt? Är du stressad? Sköter du dig med kost och alkohol?

grondahl skrev:
-------------------------------------------------------
> Fast gör man ett sett tabata-intervaller korrekt
> så kommer han knappt orka cykla efteråt.
>

Visserligen sant, men det är ju möjligt att ta en liten paus mellan tabatan och cyklingen, alternativt lägga in ett par dagars överjävlig tabatamorgongymnastik (burpees kanske?) under andra veckodagar än cykeldagar. Poängen med tabata är ju att det inte ska ta så lång tid och att man borde hinna det trots allt

grondahl skrev:
> Fast gör man ett sett tabata-intervaller korrekt
> så kommer han knappt orka cykla efteråt.
>
> Om du nu ligger kvar på samma träningsdos men
> ändå tappar resultat så kanske du även ska
> fundera på vad du gör när du inte cyklar. Sover
> du tillräckligt? Är du stressad? Sköter du dig
> med kost och alkohol?

+1

jag tappade formen i början av juni, trodde på överträning,
men det var helt andra saker som gjorde detta, jobbstress, sömnproblem
allt detta fyllde på kontot så det blev överfullt, har nu ändrat
livsstil och börjar så smått få tillbaka prestandan

//Per

Stick ut i löpspåret några pass, få igång flåset.

Själv hade jag inte tid att cykla i somras pga köksrenovering, stack ut & sprang ist (mer tidseffektivt). När jag åter satte mig på cykeln efter några veckor var jag snabbare än tidigare.

Så mao, vill du bli snabb på cykel - parkera den i garaget & stick ut & spring.. ;-)

Senast ändrad:
Träna med ont i halsen..det är ingen bra ide! Det kan vara så att du har åkt på hjärtmuskelinflammation. Man blir ju inte övertränad av två pass i veckan.

Skulle jag vara i din situation så skulle jag boka en tid hos en läkare för kontroll och göra ett uppehåll med träningen tills dess. Och var påstridig, hjärtrelaterade åkommor kan vara svårdiagnostiserade. Jag talar av egen erfarenhet, hade liknande symptom och träffade fem olika läkare innan någon kom på att det kanske är något hjärtat. Nu kan det ju givetvis vara något annat, kanske någon infektion av något slag, men om det är något med hjärtat och du fortsätter träna.. ja det kan gå väldigt illa.

Nu lät jag ju bli att träna när det skavde i halsen, just av den anledningen...
Men, jag ska be frugan lyssna på hjärta och lungor så det inte låter nåt mysko därifrån.
Jag äter som jag ska och dricker hinner jag inte med...
Sover illa, jovars, men det har jag alltid gjort, så det är som det brukar...
Tabata och intervaller, tanken har slagit mig... Får nog ta en funderare på det kanske.
Löpning, det är ju så inibängen tråkigt! Det är ju därför jag cyklar istället!

Men tusen tack alla för tips, jag ska testa nåt, sen får jag väl återkomma här med resultatet!

Att boka in en tävling/motionslopp ger i alla fall mig motivation och glädjen att träna fast motivationen och kondisen tryter ibland.
Iofs så kanske det inte finns så mycket lopp att boka in så här på hösten, men det är iaf det som funkar för mig.

frippegubben skrev:
> Nu lät jag ju bli att träna när det skavde i
> halsen, just av den anledningen...
> Men, jag ska be frugan lyssna på hjärta och
> lungor så det inte låter nåt mysko därifrån.

Det kan inte vara någon form av köldastma? Symptomen låter lik de jag börjar känna av nu när kylan kommer. Sur hals, andfådd och orkeslös. Har en tid hos doktorn snart just av den anledningen. Vill ju kunna cykla även på hösten :-)

Det kan finnas flera orsaker till att det går sämre/tyngre när du kör dina pass "som vanligt". Jag presterade sämre då drivpaketet var skitigt och oservat samt att sadelstolpen var för låg.

Två pass i veckan är ju inte mycket att hurra för om man vill bygga kondition. Försök att köra varannan dag så att det bli 3.5 pass i veckan i snitt. Alternativt så kör du mån, ondsdag, fredag och sedan antingen lördag eller söndag. Måste inte vara cykling, men nånting annat som får upp pulsen i 45-60 min.

välkommen till klubben med att tappa motivationen!

Själv har jag suttit många gånger nu efter sommaren och varit på väg att lägga ut hojjen på K&S för att se om jag får tillbaka suget till våren.
Efter en sommar, som jag trodde skulle bli min toppformssommar, med förkylningar, husrenoveringar i 4 månader i sträck och barnaktiviteter som tagit all min tid, så kan jag räkna på ena handen om hur många gånger jag suttit i sadeln på en månad.

Men nu är motivationen tillbaka, dock inte i form av att "hurra nu ska jag ut och cykla som f*n!"
Hur?
Jag lämnade pulsbandet hemma. Cykeldatorn fick stanna hemma.
Ut på cykeln, slöcykla runt på olika stigar. Utforska. Prova lite nya tekniker.
Helt enkelt bara njutcykla utan något mål.

Detta har gjort att jag hittat lite vad jag vill fortsätta med och vill nå i målväg.

Så nu har jag skaffat mig ett gymkort för att lyfta vikter, rehabträna ett diskbråk och köra lite pass.
Imellan detta kommer jag köra inomhuscykling med klubben då vi har en löpbana, då med racern.

Så förhoppningsvis så har jag blivit starkare, smidigare och kommer ha mer kul inför nästa säsong ute i skogen.

Denna vintern så får faktiskt cykeln samla damm i garaget.
Passar på att plocka ner den i molekyler och göra en riktig genomgång av slitdelar m.m.

Vad är syftet med din träning?
Att "bara" ha roligt eller prestera bättre (eller nån variant mellan de två)?
Fundera på detta ordentligt!

--
Jag har valt att prioritera träning framför massa andra saker. Jag vill bli bättre. För mig är bättre=roligare.
Att bli bättre gör ont och är obekvämt.
Fredagsfys är inte lika mysigt som chips i soffan och fredagsmys. ;)

Variera träningen!
Lätta veckor, tunga veckor, planera!
Sätt upp mål, på både kort och lång sikt, vissa lätta vissa svåra.

Inomhuscykling är tråkigt, jobbigt, obehagligt. Men! Supertidseffektivt och väldigt repeter- och mätbart.

Jag ligger på runt 10h/veckan i snitt, hade inte varit möjligt med jobb, två barn och allt annat runtomkring om jag inte tagit grispassen.
När familjen somnat, före familjen vaknat etc.

Visst kommer svackor, men för mig har hittills en långsiktig planering hjälpt upp det mentala.
Svackor är liksom en del av processen att bli bättre.

Som andra skriver kan det vara skönt att kliva av cykeln ett tag (inte för länge bara!!)

Nu har jag svamlat klart.

Lycka till!

Jag hade nånting liknande dvs ingen kraft i benen och i somras när jag klockade en joggingtur uppför en slalombacke jag brukar ha som fystest så gick det 50% långsammare än vad borde gå.

För en månad sen visade det sig att jag hade inflammerade luftrör och övre lunglober. Nu när detta är fixat så har trycket i benen kommit tillbaka med råge :D.

Kan du ha någon infektion i kroppen? borrelia? harpest? kommer det smygande så märker man ingenting utan tror det är något annat.

Man blir glad av dylik läsning!

Johan A skrev:
> Lägg ner allt och kör bara BMX, det har jag
> gjort och nu är det ju kul igen. Med BMX alltså,
> all annan cykling lockar fortfarande inte.

frippegubben skrev:
> Jag äter som jag ska och dricker hinner jag inte
> med...

Där är ju svaret!

RideOn skrev:
> Jag har valt att prioritera träning framför
> massa andra saker. Jag vill bli bättre. För mig
> är bättre=roligare.
> Att bli bättre gör ont och är obekvämt.
> Fredagsfys är inte lika mysigt som chips i soffan
> och fredagsmys. ;)
>
> Jag ligger på runt 10h/veckan i snitt, hade inte
> varit möjligt med jobb, två barn och allt annat
> runtomkring om jag inte tagit grispassen.
> När familjen somnat, före familjen vaknat etc.

Låter som om du skrev om mig. Hehe!!

För att få ihop mina ca 10-12 timmar cykeltränande i veckan med små barn, familj, hund, hus, heltidsjobb, mm. Så finns det inte någon annan tid än på morgonen för mig. Jag ställer klockan på 04:00 dricker en kopp kaffe, på med cykelkläderna och sen iväg på en 5-6 milsrunda bland stock o sten i skogen. Jag kör ca 3 timmar varannan dag. Kommer hem och duschar och kör barnen till dagis och skola. Hem äter frukost. Sen cyklar iväg till jobbet. Kommer hem 18:30 fixar matlådor, lägger barnen 20:00. Lägger mig och läser en MTB tidning, eller kollar happymtb?. Sen sova.

Jag tycker det är det här som är den största utmaningen med att träningscykla. Inte själva cyklingen. Hehe! Jag har vänner som inte får ihop ens tre pass i månaden för att dom har familj. Men det är ju vad man prioriterar. Vill jag ligga och dra mig i sängen varje morgon eller vill jag cykla. Det kan man nog bara svara på själv. Jag vill iaf bli bättre och bättre. Det är mitt val. Och med det kommer motivationen som ett brev på posten.

JojjeM skrev:
> Köpa prylar? ;)
>
> Nä, jag tror en väg kan vara att försöka
> lägga prestationskrav åt sidan och istället
> fokusera på att hitta tillbaka till att det är
> skoj att cykla. Lämna pulsklockan hemma och stick
> ut och träna på nån trixig passage, köra på
> bakhjulet eller rulla till nån fin plats med
> kaffetermos. Rätt vad det är har du kört dig
> svettig utan att tänka på det.
>
> Hamnar själv lätt i negativ spiral. Inge kul att
> cykla när man nojar över att kondisen är sämre
> än den borde och så stannar man hemma och
> kondisen blir ännu sämre...
>
> EDIT: Pucktvåa...
>
> /Johan

Ja, kraven är bara ens egna...cykla och ha kul. Ingen klocka, inga tider...

kay skrev:
> Men det är ju vad man prioriterar. Vill
> jag ligga och dra mig i sängen varje morgon eller
> vill jag cykla. Det kan man nog bara svara på
> själv.

Fast min familj vaknar kl 06:00 varje dag och inte fan orkar jag ge mig ut kl 02:00 så jäkla ofta för att få till lite distans... Strongt Kay!

Senast ändrad:
Appel skrev:
> Fast min familj vaknar kl 06:00 varje dag och inte
> fan orkar jag ge mig ut kl 02:00 så jäkla ofta
> för att få till lite distans... Strongt Kay!

Fattar läget. Min familj vaknar också 06:00 ungefär, men min fru är hemma tills jag kommer hem från träningsrundan. Då sticker hon iväg. och jag kör barnen till dagis. Jag börjar inte jobbet förrens 09:30 om dagarna, även de flesta lördagarna också. Så det är ett pusslande hela tiden. Fast nu på Lördag ska det ju tävlas lite i Södertälje, så nu är man taggad o peppad iaf :)

I våras hade jag med en formsvacka. Allt gick trögt & ja fick träningsvärk som inte ville försvinna på många dagar. Ja körde bara på & hoppades att det skulle ge med sig en vacker dag men istället fick jag ihållande träningsvärk som inte gick över. Inte alls! I maj slogs benen undan på mig totalt & jag blev liggande som ett kolli, sovande 18-20 timmar om dygnet första tiden samt sista 3-4 mån går det inte sova alls utan tabletter... Kunde knappt ta hand om mig själv i början. Efter ett tiotal läkarbesök hos vc, reumatologen & neurologen visar det sig under sommaren att jag hamnat i en stressrelaterad utmattning... Väggen alltså. Jag har vart ett vrak sedan dess & har en lång, lång väg tillbaka... Så ta det försiktigt när kroppen inte fungerar & försök lyssna på de kroppen signalerar.

kay skrev:
> RideOn skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har valt att prioritera träning framför
> > massa andra saker. Jag vill bli bättre. För
> mig
> > är bättre=roligare.
> > Att bli bättre gör ont och är obekvämt.
> > Fredagsfys är inte lika mysigt som chips i
> soffan
> > och fredagsmys. ;)
> >
> > Jag ligger på runt 10h/veckan i snitt, hade
> inte
> > varit möjligt med jobb, två barn och allt
> annat
> > runtomkring om jag inte tagit grispassen.
> > När familjen somnat, före familjen vaknat
> etc.
>
> Låter som om du skrev om mig. Hehe!!
>
> För att få ihop mina ca 10-12 timmar
> cykeltränande i veckan med små barn, familj,
> hund, hus, heltidsjobb, mm. Så finns det inte
> någon annan tid än på morgonen för mig. Jag
> ställer klockan på 04:00 dricker en kopp kaffe,
> på med cykelkläderna och sen iväg på en 5-6
> milsrunda bland stock o sten i skogen. Jag kör ca
> 3 timmar varannan dag. Kommer hem och duschar och
> kör barnen till dagis och skola. Hem äter
> frukost. Sen cyklar iväg till jobbet. Kommer hem
> 18:30 fixar matlådor, lägger barnen 20:00.
> Lägger mig och läser en MTB tidning, eller
> kollar happymtb?. Sen sova.
>
> Jag tycker det är det här som är den största
> utmaningen med att träningscykla. Inte själva
> cyklingen. Hehe! Jag har vänner som inte får
> ihop ens tre pass i månaden för att dom har
> familj. Men det är ju vad man prioriterar. Vill
> jag ligga och dra mig i sängen varje morgon eller
> vill jag cykla. Det kan man nog bara svara på
> själv. Jag vill iaf bli bättre och bättre. Det
> är mitt val. Och med det kommer motivationen som
> ett brev på posten.

Låter som ni skriver om mig med undantag att jag varken har barn el jobb som jag är bunden till hehe.:)

Precis! Härligt att läsa och väldigt inspirerande för det handlar om vad man prioriterar o vad ens mål är!
Prioriterar träning av mtb just nu före att skaffa klassiskt 7-16jobb, pga att jag har ett stort mål jag arbetar mot, och då finns ingen möjlighet att jobba 9h varje dag. Inte en jävla chans! Inte just nu.
Tränar hårt 2 pass om dagen 5-6 dagar i veckan o gör mitt bästa för att få i mig all näring som kroppen behöver. Det är för övrigt den svåra delen tycker jag, för jag äter typ dubbelt så mycket nu jämfört med vad jag gjorde innan jag börja träna så hårt. Har börjat handla från svensktkosttillskott för att få in den viktiga återhämtningen.
Allting är en långsam process men jag finner även motivation att pressa mig hårdare när man märker resultat av sin träning. Viktigaste för mig är att inte bli för bekväm.
Mycket är mental träning också för att vara i balans. Detta jag gör nu är utan tvekan den största utmaning min kropp varit med om man räknar bort det destruktiva livet jag levt tidigare.

Värt att nämna också är att jag inte cyklat mtb mer än ett par månader, är från början skate/snowboardåkare men tänker hela tiden att jag vill förbättra det jag saknar.
Jag mår sjukt bra av o cykla känner ren gläde att trampa runt och tänker att om jag inte kremeras så ska cykeln med ner i kistan;)

Arp skrev:
> frippegubben skrev:
> -----
> > Nu lät jag ju bli att träna när det skavde i
> > halsen, just av den anledningen...
> > Men, jag ska be frugan lyssna på hjärta och
> > lungor så det inte låter nåt mysko
> därifrån.
>
> Det kan inte vara någon form av köldastma?
> Symptomen låter lik de jag börjar känna av nu
> när kylan kommer. Sur hals, andfådd och
> orkeslös. Har en tid hos doktorn snart just av
> den anledningen. Vill ju kunna cykla även på
> hösten :-)

----------------------------------------------

Ok, sorry. Jag läste det som att du hade varit ute och cyklat med ont i halsen och sedan vilat.. Men i vilket fall som helst, om kroppen känns tung och du har onormalt hög puls så är det ett tecken på att något inte står rätt till.

Man ska ju vara glad och ha kul!

Rippa skrev:
> Man blir glad av dylik läsning!
>
> Johan A skrev:
> -----
> > Lägg ner allt och kör bara BMX, det har jag
> > gjort och nu är det ju kul igen. Med BMX
> alltså,
> > all annan cykling lockar fortfarande inte.

c-oma skrev:
> I våras hade jag med en formsvacka. Allt gick
> trögt & ja fick träningsvärk som inte ville
> försvinna på många dagar. Ja körde bara på &
> hoppades att det skulle ge med sig en vacker dag
> men istället fick jag ihållande träningsvärk
> som inte gick över. Inte alls! I maj slogs benen
> undan på mig totalt & jag blev liggande som ett
> kolli, sovande 18-20 timmar om dygnet första
> tiden samt sista 3-4 mån går det inte sova alls
> utan tabletter... Kunde knappt ta hand om mig
> själv i början. Efter ett tiotal läkarbesök
> hos vc, reumatologen & neurologen visar det sig
> under sommaren att jag hamnat i en stressrelaterad
> utmattning... Väggen alltså. Jag har vart ett
> vrak sedan dess & har en lång, lång väg
> tillbaka... Så ta det försiktigt när kroppen
> inte fungerar & försök lyssna på de kroppen
> signalerar.

Jag tror det här (eller något bättre, att man bara tappar sugen och lägger av), är risken när man tror att man ska bota stressrelaterade grejer med tabataintervaller och distanspass mitt i natten.

wobblie skrev:
> c-oma skrev:
> -----
> > I våras hade jag med en formsvacka. Allt gick
> > trögt & ja fick träningsvärk som inte ville
> > försvinna på många dagar. Ja körde bara på
> &
> > hoppades att det skulle ge med sig en vacker
> dag
> > men istället fick jag ihållande
> träningsvärk
> > som inte gick över. Inte alls! I maj slogs
> benen
> > undan på mig totalt & jag blev liggande som
> ett
> > kolli, sovande 18-20 timmar om dygnet första
> > tiden samt sista 3-4 mån går det inte sova
> alls
> > utan tabletter... Kunde knappt ta hand om mig
> > själv i början. Efter ett tiotal läkarbesök
> > hos vc, reumatologen & neurologen visar det sig
> > under sommaren att jag hamnat i en
> stressrelaterad
> > utmattning... Väggen alltså. Jag har vart ett
> > vrak sedan dess & har en lång, lång väg
> > tillbaka... Så ta det försiktigt när kroppen
> > inte fungerar & försök lyssna på de kroppen
> > signalerar.
>
> Jag tror det här (eller något bättre, att man
> bara tappar sugen och lägger av), är risken när
> man tror att man ska bota stressrelaterade grejer
> med tabataintervaller och distanspass mitt i
> natten.

Men duu, det är väl ingen som har skrivit att man botar formsvackor o stress med intervall o distanspass i natten? El har jag missat den raden. Men du har kanske inga stora ambitioner alls med din träning o det är ju ok isf.
Självklart måste man lyssna på kroppens signaler o ta det lugnt om kroppen säger nej, det är klart, och man får utgå ifrån det läget men det är ju omöjligt att veta för nån annan än sig själv hur man mår. Det skriver han ju även dessutom. Lyssna på kroppens signaler.
Men är man i balans o mår bra är det ju bara köra om man har nån form av mål med sin träning.

zyklom skrev:
> Men duu, det är väl ingen som har skrivit att
> man botar formsvackor o stress med intervall o
> distanspass i natten? El har jag missat den raden.
> Men du har kanske inga stora ambitioner alls med
> din träning o det är ju ok isf.
> Självklart måste man lyssna på kroppens
> signaler o ta det lugnt om kroppen säger nej, det
> är klart, och man får utgå ifrån det läget
> men det är ju omöjligt att veta för nån annan
> än sig själv hur man mår. Det skriver han ju
> även dessutom. Lyssna på kroppens signaler.
> Men är man i balans o mår bra är det ju bara
> köra om man har nån form av mål med sin
> träning.

Båda delar har föreslagits i tråden, så vitt jag kan se. Det stämmer att jag inte har några stora ambitioner, och jag tolkar det som att detsamma gäller TS med tanke på träningsfrekvensen. Jag tror också att många borde fundera över sina ambitioner och varför man egentligen tränar, det är ju trots allt en ganska liten andel på Happy som är någon form av elitcyklister.

Jag håller helt med om det du skriver i övrigt, jag ville mest få fram att om man har en stressad situation så blir det lätt att man försöker vräka på saker som innebär ännu mer stress, istället för att göra något åt grundproblemet.

Inspirerande läsning med tips både högt och lågt!
Jag tror min plan ser ut så här för resten av hösten:
Försöka få in ett cykelpass till i veckan, troligen i form av att cykla hem från jobbet en dag i veckan (5 mil, så det blir tyvärr inte nån vardagspendling).
Sen ska jag boka en tid på vårdcentralen för att kolla att jag inte går och drar på nåt som sänker mig.
Överväger också starkt att skaffa en trainer för att köra nåt inomhus, och även andra träningsformer, kort intensivt lunchpass kanske man kan klämma in nån dag.

Ambitionsnivån är inte högre än att jag vill hålla vikten stången (eller tappa några kilon om möjligt), bli lite starkare/uthålligare och därav kunna njuta mer av cyklingen. Jag cyklar mest mtb, men har börjat fundera på om inte Vänern runt vore ett trevligt landsvägslopp att delta i? Jag cyklade mitt livs första landsvägslopp i våras (Hjälmaren runt) och det gick ju finemang och gav lite blodad tand.

Stress? Jovisst, så ser vardagen ut för väldigt många. Jag hoppas och tror att jag fortfarande har långt kvar till väggen, men har ingen lust att hamna närmare den. Men barnen växer och blir mer självständiga vilket jag tycker har öppnat upp mer och mer tid för att rå om sig själv och inte bara fungera som serviceorganisation för nästa generation...

frippegubben skrev:
> Ambitionsnivån är inte högre än att jag vill
> hålla vikten stången (eller tappa några kilon
> om möjligt), bli lite starkare/uthålligare och
> därav kunna njuta mer av cyklingen.

Det blir aldrig lättare, det går bara snabbare.

jika skrev:
> Det kanske är så enkelt att kompisarna har
> tjuvtränat så därför känns allt tungt just
> nu...

Såna rackare... Kan det vara så??? Så får man väl inte göra???

Jag tog ett steg på lunchen idag i alla fall, traskade över till gymmet och maxade ut mitt friskvårdsbidrag, så nu kan jag träna allt vad jag orkar där också. De hade nåt nytt koncept som heter Milon, där man får ihop ett komplett träningspass på 17.5 minuter. Det skulle man ju kunna klämma in på lunchen om inte annat. För övrigt är de öppna dygnet runt, så inga lama ursäkter längre...

frippegubben

För övrigt är de öppna dygnet runt, så inga lama
> ursäkter längre...

Det är ju det som är det fina med MTB...Skogen är öppen dygnet runt. ?

wobblie skrev:

>
> Båda delar har föreslagits i tråden, så vitt
> jag kan se. Det stämmer att jag inte har några
> stora ambitioner, och jag tolkar det som att
> detsamma gäller TS med tanke på
> träningsfrekvensen. Jag tror också att många
> borde fundera över sina ambitioner och varför
> man egentligen tränar, det är ju trots allt en
> ganska liten andel på Happy som är någon form
> av elitcyklister.
>
> Jag håller helt med om det du skriver i övrigt,
> jag ville mest få fram att om man har en stressad
> situation så blir det lätt att man försöker
> vräka på saker som innebär ännu mer stress,
> istället för att göra något åt
> grundproblemet.

Ok kan hålla med på den punkten också.. Man tolkar lite olika bara..

Tillbaka
Topp