hur väl står sig priserna på pedalforce

bredbar

Medlem
på övrig utrustning så som campagnolo grupperna hur väl står sig priserna om man jämför med andra butiker i andra länder. jag har specat upp en jonne med record-gruppen å då landar hela ekipaget på
4000nått usd. kan tänka att dom får rätt så schysst inköps priser om dom kränger av ett x antal specade ramar.

Tänk också på att du får betala tull och moms på grejerna. Du kan hitta bättre priser i tyskland.
Men deras sadelstolpe bör du köpa. Den är snygg, lätt och billig.
/J

jag gissar att du köpt. hur mycket blev påslaget tull/moms?
fick för mig att om jag reggar köpet på min firma så slipper jag momsen.
när jag handlar varor från utlandet så slipper jag oftast momsen.

Det är väl 25%. Jag köpte bara ramen, sadelstolpen och styrlager så påslaget blev nån tusing. Inte lika kul när man köper en hel hoj för 30000.-
Men de var bra att handla ifrån och ramen verkar fin.
/J

alltså, kolla vad priset blir jämfört me sverige, pedalforce RS t.ex. ä samma som cykelcitys columbus san leo.

var ju nån som nyligen hade tråd om att köpa san leon, med fulcrum zero hjul o ultegra skulle hojjen gå på 30000 prutat o klart. från pedalforce skulle samma ram, o hjul, men med dura ace gå på 21000, vilket ger en 28000 kr, me frakt, svensk tull o moms, förutsatt att de kan skicka den i delar eller att tullen anser att det är delar (tror nämligen det ä lite högre tull på hela hojjar än cykeldelar :D). säger ju lite om prisskillnaden, hur det blir jämfört me att köpa sakerna från tyskland ä väll lite svårare att jämföra, då ä vinsten inte lika stor. men kolla va de skulle kosta dig att ta hem en pedalforce ram o sen köpa samma hjul o record gruppen från tyskland.

tullen på cykeldelar är 4%, sen 25% moms. vet inte om du får dra av momsen om du handlar från utlandet, kan inte de där reglerna me företag.
så man tar apple varans pris+frakt+1,04 och sen tar man varans pris+frakt+tullx1,25. i detta fall så med 1000 kr frakt, vilket ä mycket väl tilltaget, så skulle du betala 26000 kr om du slapp undan tull o moms, o runt 34000 kr med tull o moms. frågan är då om du kan komma billigare undan än det från tyskland.

Senast redigerad av en moderator:
shit! då är det ju enklare att åka över med en kartong med en skrot ram som man dumpar å byter ut mot en ny komplett hoj. jag baxnade nog mest över total summan å reflekterade nog inte så mycket på tull/moms. det blir nog lite hysteriskt att köpa på sig en jonne från pedalforce. ramarna var inte så tilltalande egentligen. det va nog något annat som drog.

beror ju på, som gruppköpet som gjordes nyligen på zx3 ramen, så fick de flesta hem den ramen för 4500 kr, och det är ju ett grymt pris för en sådan ram. vet att när det var gruppköp på RS (skrev fel, RS är den ram som cykelcity säljer som SanLeo), så gick den på ungefär lika mycket. detta ä alltså me frakt, tull o moms. cykelcity säljer samma ram (visserligen me gaffel) för 9000 kr eller nått.

vetefan om det är enklare att åka över o hämta egentligen, du kan ju fortfarande bli stoppad i tullen, även om risken ä mindre. men beror ju på, ska man ändå dit, så äre ju inte lika omständigt

Tillbaka
Topp