miyatafarfar
Aktiv medlem
Hur var din cykelträning idag?
Det där ser lite längre ut än 45 km!Den här rundan var det Visa bilaga 768727
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det där ser lite längre ut än 45 km!Den här rundan var det Visa bilaga 768727
Detta Harkie. Jag måste ta mig dit någon dag. Annars kommer det att fortsätta hemsöka mig som en låt man fått på hjärnan. Kan inte släppa det.Under kvällens tur hamnade jag återigen i Harkie. Cykeln går nästan av sig själv dit nu för tiden. Nåväl, det kändes hyfsat bra under turen iaf.
Visa bilaga 768232
Visa bilaga 768297
Jo. Idag blev det bara 45 min. inomhus.Det där ser lite längre ut än 45 km!
Jag siktar mest på att ta mig runt. Blir helt nöjd med 16 timmar. Pendlingen till jobbet ger minst 10 mil/vecka. Utöver det brukar det bli nåt längre helgpass. Totalt 300 mil hittills i år.Imponerande. Vilken tid siktar du på? Hur många mil inför VR satsar du på?
Bara en liten avstickare från 53:12s runda. Det fixar du!Detta Harkie. Jag måste ta mig dit någon dag. Annars kommer det att fortsätta hemsöka mig som en låt man fått på hjärnan. Kan inte släppa det.
Yes, till skillnad från förra året då jag körde VR 100 km på elcykeln.På riktig cykel?![]()
Hur lång tid tog 19milaren?Jag siktar mest på att ta mig runt. Blir helt nöjd med 16 timmar. Pendlingen till jobbet ger minst 10 mil/vecka. Utöver det brukar det bli nåt längre helgpass. Totalt 300 mil hittills i år.
Undrar jag också.Hur lång tid tog 19milaren?
Eller snarare, vad hade du för rullsnitt?
Då kör du sannolikt snabbare än 16 men man vet aldrig, beror mkt på starttid osv...Inte så snabbt... 22 km/h.
10-milaren lite längre upp i tråden hade snitt på 24,8 km/h
solo?100 km motvind till att börja med, sedan 100 km skööön medvind hem. Nöjd.
Visa bilaga 769740
Jepp...frågade iofs inte om någon ville dra iväg kl 04...
Imponerande. Vad fan driver dig? Varför räcker inte 10 mil?Jepp...frågade iofs inte om någon ville dra iväg kl 04...
Ja, jag vet inte. Det är roligt. Jag är ju långsam som få, men bryr mig inte.Imponerande. Vad fan driver dig? Varför räcker inte 10 mil?
Jag är inte snabb, och det är viktigt på forumet, men jag bryr mig inte.
Ja, du har nog rätt. Hjärnspöken. Bort, bort, bort...med dem!Tror nog mest det är du själv som upplever det så?
Via Finis menar du nog. Det är mottot i Stockholm Långdistansklubb, och betyder ungefär "vägen som bär mot målet". Det i sin tur betyder att även träningen räknas och är viktig.Jag är inte heller snabb. Men jag är snabbare än tidigare, orkar mer. Duger långt för mig. Jag har kört 81 km som längst, och det gick inte särskilt snabbt. Börjar bli dags för 100 km. För några år sedan hade det nog inte gått alls på de distanser jag kör mer eller mindre varje vecka. Ser fram emot uppdateringar på 20 milen! Via Harkie kanske![]()
Lycka till med 'fipplandet'. Jag bytte vevparti igår och det tog tid med trilskande pedaler och påföljande växel justering... Det verkar fungera som det ska men att långtesta lockar inte riktigt. Regnet hänger i luften... Sommaren är härDagens långrunda avbröt jag och cyklade hem. Behöver fixa ett ljud från cykeln som jag inte ville skulle hänga med mig i 20 mil.
Sitter med second breakfast nu och sippar kaffe i soffan.
Vaknade 03:30…och fick mig en extra lur när jag var hemma igen.
Så blev dagens träning. Ska fippla med cykeln idag, denna mors dag.
Beställt nytt bromsok och belägg.Lycka till med 'fipplandet'. Jag bytte vevparti igår och det tog tid med trilskande pedaler och påföljande växel justering... Det verkar fungera som det ska men att långtesta lockar inte riktigt. Regnet hänger i luften... Sommaren är här![]()
Bättre dag än vad backhopparen fick då.Gardasjön. En liten tur på västsidan till Lago di’Idro. Mycket regn i början. Men slutade när vek av för dagens första stigning. Från det blev det bättre och bättre. En dag utan några riktigt långa stigningar men många fina mindre, och fick ihop ca 2000 höjdmeter.
Det var det jag tänkte på, men du verkar ha hållit svarta sidan ner.Men de var rätt nära och fick väl samma regnoväder som vi