Hur var din cykelträning idag?

Detta Harkie. Jag måste ta mig dit någon dag. Annars kommer det att fortsätta hemsöka mig som en låt man fått på hjärnan. Kan inte släppa det.
Bara en liten avstickare från 53:12s runda. Det fixar du! 😊

1747511534039.webp

Senast ändrad:
Inte så snabbt... 22 km/h.
10-milaren lite längre upp i tråden hade snitt på 24,8 km/h
Då kör du sannolikt snabbare än 16 men man vet aldrig, beror mkt på starttid osv...
Jag började med 18: ngt(på mtb), 15:ngt, 12:ngt....
För att 2017 köra racer på 7:36
Kommer aldrig köra med fartambition igen eftersom tiden sannolikt kommer att börja på 8 oavsett hur mkt jag tränar eftersom dom förlängt "skiten" 😉

Allt går, Kämpa!

Imponerande. Vad fan driver dig? Varför räcker inte 10 mil?
Ja, jag vet inte. Det är roligt. Jag är ju långsam som få, men bryr mig inte.
Angående distansen så tränar jag för en grej. 20 mil är bara något att beta av liksom...ska göra om det nästa helg, och veckan efter det blir det två långpass i rad. Lite längre än 20 mil.
Jag gör det som jag tycker är roligt, och ser det inte som en prestation, även om det finns med såklart. Jag värderar inte det direkt. Om jag ska säga någonting om vad som driver mig så är det att ha kul och ha en fin upplevelse.
Som sagt...ja, jag vet inte. Jag är inte snabb, och det är viktigt på forumet, men jag bryr mig inte.

Jag är inte snabb, och det är viktigt på forumet, men jag bryr mig inte.

Tror nog mest det är du själv som upplever det så?

Tycker nog att forumet är mycket ödmjukt samt ger uppmuntrande kommentarer oavsett hastighet/prestation eller vad syftar du egentligen på?

Folk motiveras/drivs av olika saker, går kanske även igenom olika faser i livet, har lite olika förutsättningar, olika mål, man kan även stöta på olika typer av fysiska problem genom livets gång.

Att någon är stolt/glad över en hmm "snabb prestation" behöver väl inte per automatik betyda att man ser ner på andra som tar det lite lugnare? I så fall får man vara en bra dryg j-vel (läs: skitstövel).

Senast ändrad:
Jag är inte heller snabb. Men jag är snabbare än tidigare, orkar mer. Duger långt för mig. Jag har kört 81 km som längst, och det gick inte särskilt snabbt. Börjar bli dags för 100 km. För några år sedan hade det nog inte gått alls på de distanser jag kör mer eller mindre varje vecka. Ser fram emot uppdateringar på 20 milen! Via Harkie kanske 😀

Jag är inte heller snabb. Men jag är snabbare än tidigare, orkar mer. Duger långt för mig. Jag har kört 81 km som längst, och det gick inte särskilt snabbt. Börjar bli dags för 100 km. För några år sedan hade det nog inte gått alls på de distanser jag kör mer eller mindre varje vecka. Ser fram emot uppdateringar på 20 milen! Via Harkie kanske 😀
Via Finis menar du nog. Det är mottot i Stockholm Långdistansklubb, och betyder ungefär "vägen som bär mot målet". Det i sin tur betyder att även träningen räknas och är viktig.
Ett bra motto enligt mig.

Riktig propagandacykling idag, helt makalöst fint väder efter all blåst och kyla som varit på senare tid. Blev en runda ute på Ekerö och där var jag inte ensam kan jag säga - stora klungor, små klungor, kompisgrupper och solo-cyklister, jag har aldrig sett så mycket cyklister under en kväll förut. :-)

Var oförberedd på att cykla en halv km gravel vid Drottningholm, lite strade bianche-känsla över det hela.

Skärmbild 2025-05-19 212152.webp
IMG_0286.webp

Jag cyklar inte med ryggsäck men för ryggens del, och för sidvinden, är det antagligen inte ett plus. Du har inte ändrat något på cykeln eller dig själv? Jag upptäcker att jag får korrigera marginellt pga lite ändrad kropp, inget dramatiskt men ändå. Det smyger på.

Jag har av olika skäl hållit mig inne hela veckan. Igår pga lite mekjobb och i övrigt pga konstiga träningstider för att få ihop det... 50 km som längst denna vecka och 210 totalt, så det är inte jämförbart med dina 156 i en smäll...

På 80 km har jag inte blivit mer än lite trött i ryggen, ingen smärta. Men det är ju bara halvvägs...

Dagens långrunda avbröt jag och cyklade hem. Behöver fixa ett ljud från cykeln som jag inte ville skulle hänga med mig i 20 mil.

Sitter med second breakfast nu och sippar kaffe i soffan.

Vaknade 03:30…och fick mig en extra lur när jag var hemma igen.

Så blev dagens träning. Ska fippla med cykeln idag, denna mors dag.

Dagens långrunda avbröt jag och cyklade hem. Behöver fixa ett ljud från cykeln som jag inte ville skulle hänga med mig i 20 mil.

Sitter med second breakfast nu och sippar kaffe i soffan.

Vaknade 03:30…och fick mig en extra lur när jag var hemma igen.

Så blev dagens träning. Ska fippla med cykeln idag, denna mors dag.
Lycka till med 'fipplandet'. Jag bytte vevparti igår och det tog tid med trilskande pedaler och påföljande växel justering... Det verkar fungera som det ska men att långtesta lockar inte riktigt. Regnet hänger i luften... Sommaren är här 🤣

Gardasjön. En liten tur på västsidan till Lago di’Idro. Mycket regn i början. Men slutade när vek av för dagens första stigning. Från det blev det bättre och bättre. En dag utan några riktigt långa stigningar men många fina mindre, och fick ihop ca 2000 höjdmeter.

Bilagor

• IMG_0429.webp
    IMG_0429.webp
    84.5 KB · Besök: 39
  • IMG_0419.webp
    IMG_0419.webp
    250.1 KB · Besök: 40
Kollade på cykeln och lite smörjmedel tror jag fixade biffen...så det blir cykeln till jobbet i morgon..behöver skriva en massa. På lördag blir det minst 13 mil och på söndag ca 11 mil.
Idag...en timme spinning, då jag visste att jag inte skulle cykla ute...tryckte på bra och det var ett roligt pass.

Tillbaka
Topp