Hur var din cykelträning idag?

Väldigt likt ”min” strandskog i Ängelholm i vinterskrud

Visa bilaga 813212

Visa bilaga 813213

Men jag skulle tippa mer åt sydost?
Men vaf..n!!!
40 mil norr om Rögle

20260124_132906.webp

Första lite längre passet på typ en och en halv månad. Kändes mycket bättre än förväntat runt 2 timmarstrecket så skarvade på tre mil till. Att sopsaltarna var på hugget idag under snöfallet underlättade en del också. Lagom tempo utifrån väglaget och formen. Hade orkat några timmar vilket lovar gott inför våren.
1000024362.webp

Lördag: Flytthjälp. Tur att jag inte var på gymmet innan.
Söndag: Vilodag
Måndag: Trainer Zon5 4x4min@238watt. 120 watt i den aktiva vilan. Total träningstid 75 minuter. Perfekt puls under intervallen och i vilan. Jobbigt, men ändå allt uthärdligare. En sväng till gymmet efter cyklingen, boostade humöret ytterligare!

1769457507520.webp

Om du klarar av tristessen så är det ju inte fel att köra något lite längre och lugnare pass ibland. Precis som man kanske kör en långrunda på helgen under utomhussäsongen.

Om du klarar av tristessen så är det ju inte fel att köra något lite längre och lugnare pass ibland. Precis som man kanske kör en långrunda på helgen under utomhussäsongen.
Jag kan inte köra lugna pass. Disponerar krafterna så jag alltid är helt slut, oavsett om det är 5 eller 9 mil. Brukar sällan cykla längre än 70 km. Min mentor i Skåne som är 9 år äldre och som fick mig att börja träna cykel 1982, tycker jag borde köra lite längre pass. Det blir min fjärde säsong i år, så jag får se.

Senast ändrad:
Varför kan du inte köra lugnare pass?
Menar du fyrtiofjärde?
Har du samma mentor nu som du hade 1982?
Många frågor blir det.
Måste ta i för att känna mig nöjd..
Fjärde sedan comebacken hösten 2022 efter uppehållet sedan 1987.
Samma snubbe, då Uppsala nu Skåne sedan 11 år.
Efter en stressfraktur i höstas, så har han börjat trappa ner.
Före dess minst 2000 mil/år sedan 70-talet. Haft arbeten som gjort det möjligt.
Svensk veteranmästare Herrar 35 landsväg linje 1989 och partempo 1993.

Pass med polarn 1984. 95 km på 2.05.
Skärmavbild 2026-01-28 kl. 18.01.06.webp

Senast ändrad:
Tycker nog att alla borde, åtminstone ibland, genomföra lite lugnare pass också. Naturligtvis är den bästa träningen den som blir av, men men...

Tillbaka
Topp