Hur var din cykelträning idag?

Lång!
2e03cfbf3fdbd45c0f11dc26c51ad021.webp

Skärmbild 2026-09-06 213412.webp

Jättefin och bra planerad tur på ca 121 km idag (min först runda över 10mil), medans vädret tillät. Händelserikt dessutom. Till exempel, när jag närmade mig Alingsås så började det dyka upp massa cyklister, med och utan punka. Fick fråga några stycken med punka om de behövde något men alla var förberedda. Förberedda på vad? Det var tydligen Mjörn Runt idag.
Hoppas det gick bra för er som deltog!
Tips: skepplandavägen var väldigt lugn och fin att åka på. en del krön att ta sig upp för men inga bisarra utmaningar alls. (skepplandavägen delar på sig tydligen... jag åkte på den södra delen...)

Visa bilaga 851572

Jättefin och bra planerad tur på ca 121 km idag (min först runda över 10mil), medans vädret tillät. Händelserikt dessutom. Till exempel, när jag närmade mig Alingsås så började det dyka upp massa cyklister, med och utan punka. Fick fråga några stycken med punka om de behövde något men alla var förberedda. Förberedda på vad? Det var tydligen Mjörn Runt idag.
Hoppas det gick bra för er som deltog!
Tips: skepplandavägen var väldigt lugn och fin att åka på. en del krön att ta sig upp för men inga bisarra utmaningar alls. (skepplandavägen delar på sig tydligen... jag åkte på den södra delen...)
Lustigt, delvis samma vägar då.
1000003883.webp

Idag vare bra väder, om kanske lite blåsigt...
Så d blev en göteborg-varberg-göteborg tur.
Skulle vara ca 176km enligt eniro/google maps, men jag åkte fel i totalt över en timma, i allt fr mölndal,lindomme och några ställen i halland, så det är nog minst en mil där till.

Dåligt förberett: en smula dåligt tilltaget med kläder o mat.
Borde inte tagit den lilla löprundan m några övningar på utomhusgymmet igår.
Borde tagit d lite lugnare, tänkte inte på att nästan hela hemresan skulle vara lite uppför i utmanande motvind.

Nu måste jag ha klickskor. Längre turer kommer bli problematiska annars.

Den backen är alltid spännande, åt alla håll 😱 Jag kröp upp förra året och har bara besiktat den okulärt i år (uppifrån) 🤣
Näpp näpp näpp, den backen skall tas en gång åt varje håll minst en gång om året! Annars är cykelåret inte godkänt (för oss som bor inom området) ps! Sa jag att jag just nu kört den åt båda håll? 😂🍻

Riktigt deprimerande, jag tänkte ta tillbaka en KOM som jag tappade för någon månad sedan. Nya KOM är 12:01, min gamla bästatid är 12:02 och idag cyklade jag på 12:02. Riktigt retligt att missa med 2 sekunder på 12 minuter. Jag har i och för sig bara några få gravelpass i år.

Tillbaka
Topp