Hur vet jag när mina fälgar är sönderbromsade?
Har en skön gammal helstel Crescent ODEN från 1999 som körts sen dess till och från. Hade den mest som stadscykel och egentligen är den aldrig särskilt mycket cyklad på. Nu är den åter i min ägo och skall tjäna som pendlarcykel (inte långt, max en mil/dag t.o.r beroende på vägval.)
Reglagen är helt slut men utöver det känns den helt ok.
Men för mig som är lite novis, hur kollar man att det är dags att byta hjul? Vill inte lära mig the hard way. Jag är tung.
bonusfråga:
För att undvika att ens tänka tanken angående min canti-cross som kommer gå som iscykel så undrar jag om tips på ett billigt slit-o-släng-hjul, har ingen aning om vad jag skall kika på.
Överväger att ha dubbla hjulpar under halkan eftersom det är så nyckfullt i sthlm...
Reglagen är helt slut men utöver det känns den helt ok.
Men för mig som är lite novis, hur kollar man att det är dags att byta hjul? Vill inte lära mig the hard way. Jag är tung.
bonusfråga:
För att undvika att ens tänka tanken angående min canti-cross som kommer gå som iscykel så undrar jag om tips på ett billigt slit-o-släng-hjul, har ingen aning om vad jag skall kika på.
Överväger att ha dubbla hjulpar under halkan eftersom det är så nyckfullt i sthlm...