Hurra?! Det snöar....

Hurra?! Det snöar....
Tyvärr har de lagt ner spårningen nästan överallt i Stockholmsområdet, så man får väl i så fall ta turskidorna om det skall bli något åkt. Teknikslingan (400m?) i Ågesta skulle iofs hållas igång under påsklovet.
Turskidor är ju fint! I Skövde hade de lagt ner säsongen men nu spårat 10 km igen. Men runt Göteborg är det lite klent med snö

Hurra?! Det snöar....
Tyvärr har de lagt ner spårningen nästan överallt i Stockholmsområdet, så man får väl i så fall ta turskidorna om det skall bli något åkt. Teknikslingan (400m?) i Ågesta skulle iofs hållas igång under påsklovet.
Du får väl skejta.

Såg inte så illa ut när jag gick förbi i lördags em.
IMG_5448.jpeg

Hurra?! Det snöar....
Vad som jag finner mest fascinerande är hur folk söder (ungefärlig gräns) om Gävle bokstavligen blir tagna på sängen i stort sett varje gång det kommer lite större mängder snö, oavsett om det är första snön för vintern eller som nu de senaste dagarna, aprilvädret.
Det behövs ju bara en enda idiot som ger sig ut på vägen med sommardäck för att alla andra ska fastna i en kö bakom.

Antalet idioter blir tyvärr aldrig noll.

Hurra?! Det snöar....
Det behövs ju bara en enda idiot som ger sig ut på vägen med sommardäck för att alla andra ska fastna i en kö bakom.

Antalet idioter blir tyvärr aldrig noll.

Lastbilar har inte dubbdäck, och utländska har sommardäck. Så dom hamnar i plockepin tvärsöver vägen om det blir mkt snö och is. Dom borde förbjudas köra vid vädervarning !

Då hjälper det inte om man har en 4hjulsdriven Suv med dubbar - och pga mitträcken kan man inte smita iväg ---

Hurra?! Det snöar....
Vitt på backen och snö i luften här hos mig i Svealand idag. Vintern kom tillbaka. Då kanske man ändå får användning av dubbdäcken, som fortfarande sitter kvar på brukscykeln.

Hurra?! Det snöar....
Det är nära nu.. Grannen skrapade bilrutor! Gräsmattan var frosthalkig, där jag gick med hunden. Lyckliga älg-jägare, som får sitta stilla i råluften denna morgon!
Frost på garagetaket och gräsmattan även här i Hälsingland imorse.
I alperna hade det visst kommit en hel del snö redan, och några skidorter planerade dra igång några backar.

Hurra?! Det snöar....
ja jag tänkte mest på bilen:)

dubbdäck på cykel är en räddare de noll till tio dagar varje vinter när det är påfrusna f d slaskspår. men inte roliga att cykla på, så bra att ha monterade på en separat cykel.

för övrigt hörs på pendlingsstråken i tokholm en del dubbdäcksljud från cyklar allaredan.

Hurra?! Det snöar....

dubbdäck på cykel är en räddare de noll till tio dagar varje vinter när det är påfrusna f d slaskspår. men inte roliga att cykla på, så bra att ha monterade på en separat cykel.

för övrigt hörs på pendlingsstråken i tokholm en del dubbdäcksljud från cyklar allaredan.
Massa elcyklister kör ju dubbat året runt här. Brukar hytta med näven och skicka "dubbförbud!" När de kommer åkandes på hornsgatan

Hurra?! Det snöar....

Mötte två bilar med dubbdäck i torsdags. Förstår inte att man kan utsätta sig själv för den tortyren att köra dubbat på asfalt i sommarväder.

Hurra?! Det snöar....
Jag har dubbdäck. Jag har till och med de monterade på ett par hjul. Sista åren har det dock aldrig blivit av att jag har bytt. Sydvästra Skåne har inte mycket is längre, men visst, några dagar om året får man köra lite försiktigt.

Hurra?! Det snöar....
Förra vintern snöröjde de knappt cykelvägarna här i Uppsala. För mycket dold blankis för att jag skulle våga cykla allt för långt. Flera bekanta som råkade ut för otäcka frakturer och skador. De flyttade kostnaden från kommunen till regionen.

Hurra?! Det snöar....
Vi hade 19 grader igår och 9 grader nu på morgonen så snön känns en bit bort.

Det hindrade inte min sambo att fråga om det var dags för långkalsonger idag - vi fryser onekligen lätt.
Men med det så är väl vinter här då gissar jag.

Tillbaka
Topp