Hurra?! Det snöar....

Hurra?! Det snöar....
Brakastruten sa:
Lite pinsamt hur människor väljer att köra fast i snön! Här uppöver (Umeå) borde vi veta hur vinter fungerar. Tyvärr sitter det något yxskaft och planerar all tragik. .. trafik! Så numera hänger vi och hemtjänsten bara vid våra vind-drivor. Stadsjeepar och p-förlängare klarar inte av att lämna parkeringen. Miljövänliga lokalbussar bärgas.
-Läge att testa en fatty ändå? Göra en snöängel!

En vanlig hederlig gammal Volvo 245:a med "diffad bakaxel" och lite extra lastvikt där bak över drivhjulen, och fräscha smala dubbdäck brukar räcka långt, jämför med dessa förbenade stadsjeepar! :-)

Hurra?! Det snöar....
61457-Die-Winter.jpg

Hurra?! Det snöar....
Kompetent var ordet. Eller som den nedgrävde Lexus-ägaren grät: "Diffspärr! " Utan befolkning eller täckning.
Själv saknar jag mina gamla SAAB:ar och Klebe'r krossmönster.
Nåja, det spritter till i de annars osynliga skolungarna! Herre på täppan och snömulning, är trevligare i snö.

Hurra?! Det snöar....
Ett försiktigt hurra, då lapphandskarna tippades ner en blöt stund i dag! Vad vi saknat det vita luddet. Människor orkade plötslegt le lite grand, där vi möttes på gångbanorna!
Funderar på vad djurliv som lever där ute i vår, när marken varit istäckt?

Hurra?! Det snöar....
"Aprilsnö är bättre än fåra gö"(dsel) tror jag bondepraktikan säger, alltid något.
Noterade blommande rapsfält (Östergötland) igår urled är vädret!

Edit, stavngnn...

Hurra?! Det snöar....
Jo, det var tvärvitt i luften, här också. Men nu tycker t.o.m. jag, att det är lite för sent!
Roddbåten skall i. -Gubbarna har börjat gå genom isen.

Hurra?! Det snöar....
Den årliga påminnelsen om att det alltid - alltid - är en dålig idé att plocka bort skärmarna. Vilket jag naturligtvis gjorde igår. Så; förlåt för dagens skitväder.

Hurra?! Det snöar....
Den årliga påminnelsen om att det alltid - alltid - är en dålig idé att plocka bort skärmarna. Vilket jag naturligtvis gjorde igår. Så; förlåt för dagens skitväder.
För att sona dina brott föreslår jag att du omedelbart går ut och monterar på skärmar, bar mitts och dubbdäck samt limmar fast benvärmare på benen, plockar fram de fodrade byxorna och bränner alla handskar utom de tjockaste vinterhandskarna. Slutligen lägger du i elsulorna i skorna. Det borde säkerställa lite härlig sommarvärme och rejält med sol imorgon.

Hurra?! Det snöar....
Igår regnade det på de vattenskadade markerna.. Idag ser det ut så här, på morgonen.
Skönt att ha bytt ut sjuka tak-stolpar, innan snötyngden ökar.
IMG_20201119_101829071.jpg

Tillbaka
Topp