Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Absolut är det så. Men det skadar ändå inte att fråga om allt man kan komma på, för att sen försöka bilda sig en egen uppfattning.GoranS sa:Att blint lita på säljarens ord känns inte helt idealiskt.
Absolut! Men hon missar ju ”nyköps-upplevelsen”. Som skulle kunna, observera i teorin, innebära köp av duktig LBS, flera storlekar att välja på, hjälp med justeringar, efterjustering av växlar och bromsar, garanti. Och 2-delad Shimano istf 3-delad Campag.GoranS sa:Å andra sidan, om TS säljer cykeln efter renovering för 1,5 kkr till inköpspris (inte orealistiskt) går det ju på ett ut.Freddie L sa:Måste säga att det är en risk du tar. En så gammal begagnad hoj kan kräva en större översyn inom 1-100mil. Det lär kosta 1-2 lusentappar.
Köper du nytt, insteg, för 5 tusen minska risken. Och så säljer du den efter loppet för 3.5k. -> Bättre affär, mindre risk.
Min kommentar var angående TS:ens uttalande om att lita på säljarens ord angående slitaget. Att man bör fråga köparen allt man kan komma på tycker jag också låter som en god idé.JTF sa:Absolut är det så. Men det skadar ändå inte att fråga om allt man kan komma på, för att sen försöka bilda sig en egen uppfattning.GoranS sa:Att blint lita på säljarens ord känns inte helt idealiskt.
Mbertilsson sa:Nu är cykeln köpt! Kollade allt ni sa till om och allt såg och kändes bra! Var en herre i 65 års åldern som sålde den och han själv hade vart i landslaget i 10 år så han hjälpe mig, gav tips och han var en herre som tog hand om sina saker väldigt bra!
Fick med en ny sadel. Nu är det vara hem och lära sig att växla och åka på den :D haha
Tack för all hjälp!
Grattis!Mbertilsson sa:Nu är cykeln köpt! Kollade allt ni sa till om och allt såg och kändes bra! Var en herre i 65 års åldern som sålde den och han själv hade vart i landslaget i 10 år så han hjälpe mig, gav tips och han var en herre som tog hand om sina saker väldigt bra!
Fick med en ny sadel. Nu är det vara hem och lära sig att växla och åka på den :D haha
Tack för all hjälp!
+1GoranS sa:Kul. Nu är det bara och ut och träna
Det är nog en hel del snö, åtminstone vid sidan av vägarna, och då troligen även is på de mindre vägarna och/eller i skuggiga partierGoranS sa:när väglaget tillåter det (har inte koll på hur det är uppe i de där trakterna).