Hyr eller säljer sin racercykel för en billig peng

Jaja, det är ju alltid lite give or take :)
Tror inte man ska vara jättenervös. Känns det bra så är det bra.

GoranS sa:
Freddie L sa:
Måste säga att det är en risk du tar. En så gammal begagnad hoj kan kräva en större översyn inom 1-100mil. Det lär kosta 1-2 lusentappar.
Köper du nytt, insteg, för 5 tusen minska risken. Och så säljer du den efter loppet för 3.5k. -> Bättre affär, mindre risk.
Å andra sidan, om TS säljer cykeln efter renovering för 1,5 kkr till inköpspris (inte orealistiskt) går det ju på ett ut.
Absolut! Men hon missar ju ”nyköps-upplevelsen”. Som skulle kunna, observera i teorin, innebära köp av duktig LBS, flera storlekar att välja på, hjälp med justeringar, efterjustering av växlar och bromsar, garanti. Och 2-delad Shimano istf 3-delad Campag.

JTF sa:
GoranS sa:
Att blint lita på säljarens ord känns inte helt idealiskt.
Absolut är det så. Men det skadar ändå inte att fråga om allt man kan komma på, för att sen försöka bilda sig en egen uppfattning.
Min kommentar var angående TS:ens uttalande om att lita på säljarens ord angående slitaget. Att man bör fråga köparen allt man kan komma på tycker jag också låter som en god idé.

Nu är cykeln köpt! Kollade allt ni sa till om och allt såg och kändes bra! Var en herre i 65 års åldern som sålde den och han själv hade vart i landslaget i 10 år så han hjälpe mig, gav tips och han var en herre som tog hand om sina saker väldigt bra!
Fick med en ny sadel. Nu är det vara hem och lära sig att växla och åka på den :D haha
Tack för all hjälp!

Mbertilsson sa:
Nu är cykeln köpt! Kollade allt ni sa till om och allt såg och kändes bra! Var en herre i 65 års åldern som sålde den och han själv hade vart i landslaget i 10 år så han hjälpe mig, gav tips och han var en herre som tog hand om sina saker väldigt bra!
Fick med en ny sadel. Nu är det vara hem och lära sig att växla och åka på den :D haha
Tack för all hjälp!

Du är skyldig tråden en bild på underverket. Lycka till!

Mbertilsson sa:
Tack för all hjälp!
Grattis!
Ja, det verkar vara en bra säljare du fick tag på, nu när jag googlar ser det ut som att han t.o.m. är gammal svensk mästare i linjelopp och fortfarande engagerad i sporten. Så cykeln är nog välskött, det blir nog bra detta!

Grattis till köpet och glad påsk med den gula** cykeln :-)

**Ja, halva åtminstone...

Senast ändrad:
CDFC2C82-A657-4CE0-A6E8-DC2799288B89.jpeg

Jag har 2st 23mm däck i ok skick som du kan få (Om dom som satt på är dåliga).

Skulle nåt saknas / behöva bytas ut så kolla i skänkes/bytes tråden. Folk är nog villiga att donera vitt och brett till nån som är ny till sporten :)

Kul. Nu är det bara och ut och träna, när väglaget tillåter det (har inte koll på hur det är uppe i de där trakterna).

Tillbaka
Topp