Hyra cykel i Italien

(◣_◢)

Aktiv medlem
Hyra cykel i Italien
Hej.

Kommer att befinna mig i Italien i ca två veckor på semester.
Frugan kommer att ägna sig åt Western-ridning och jag tänkte cykla.

Någon som har koll på hyrfirmor i närheten av Bologna, Modena?
Hittar mest e-bikes och mountainbikes och det mesta jag googlar fram är på Italienska eller om det nu är Grekiska, jag vet inte :)

Söker landsvägs eller gravelbikes av skaplig kvalisort

Hyra cykel i Italien
Söksträngen ”noleggio bici di corsa” (uthyrning landsvägscykel) plus namn på stad kan ju vara en start. Sen finns ju ”meta-uthyrare” som kan hjälpa en att hantera språkbarriären.

För två veckor skulle jag dock allvarligt fundera på att ta med cykel. Vill du ha en hygglig cykel lär det riskera att dra iväg rätt ordentligt prismässigt om du ska hyra.

Hyra cykel i Italien
Hej.

Kommer att befinna mig i Italien i ca två veckor på semester.
Frugan kommer att ägna sig åt Western-ridning och jag tänkte cykla.

Någon som har koll på hyrfirmor i närheten av Bologna, Modena?
Hittar mest e-bikes och mountainbikes och det mesta jag googlar fram är på Italienska eller om det nu är Grekiska, jag vet inte :)

Söker landsvägs eller gravelbikes av skaplig kvalisort
Det är nog ett latinsk språk så som spanska, portugisiska mfl. Talas av rätt många. ?
Google translate är din vän, i synnerhet om du översätter till engelska. Som inte har särskilt mycket gemensamt med grekiskan men ändå en del.

Hyra cykel i Italien
Intressant prissättning med bara 8 euro/extradag efter 4 dagar. Gör ju att längre hyrperioder faktiskt inte är helt otänkbart. Normalt brukar det ju vara att om man är på platsen längre än ca en vecka börjar det bli rätt dyrt i förhållande till att plocka med egen cykel.

Hyra cykel i Italien
Den där firman såg bra ut, fina bilder på cyklar osv.
Men när jag frågar om cyklarna på bilderna så har de blivit stulna och de har nu blandade begagnade cyklar.

Inget fel i det men att få information om vad det är för cyklar de har är svårt.
Jag har frågat flera gånger och det enda jag fått fram är att de har en i strl 59 och annan i 61.
Vad det är för märke och vad det är för växlar osv får jag inga svar på...

I checked for your height I can have a size 59 aluminum race bike
or a more comfortable cut 61 in carbon-aluminum
if you confirm .. this is the quote the cost of renting 1 race bike for
12 days € 144.00
with security deposit for 1 race bike € 350.00
waiting for a confirmation
Andrea

...möjligt att det är språkproblem men jag googlar vidare

Hyra cykel i Italien
Nu har jag lyckats boka en rätt så billig cykel på "Decathlon/rental"
Det är en Triban 520 :cool: med Shimano 105 komponenter, skivbroms.
Har sett något test av den cykeln och den verkar vara ok, duger åt mig.

Hittade också en Giant TCR Advanced, men 500 Euro kändes lite väl mycket för att hyra en cykel...

Tack för hjälpen :)

Hyra cykel i Italien
Min erfarenhet är att är cykeln inte det allra billigaste samt är i hyggligt skick så brukar man kunna ha rätt trevliga cykelturer om man mer är i turistcyklingsmod (dvs upptäckandet är viktigare än träningsaspekten) och är på en ny plats med vägar med fina omgivningar. Och Italien bjuder på mkt av det senare.

Tillbaka
Topp