Hyra cykel på Gran Canaria

Hm, hade ju varit intressant med lite utveckling kring vilken erfarenhet du har av de andra firmorna och varför du tycker denna firma är bättre än dessa. F.ö. får jag lite smygreklamvibbar då första inlägget från en användare ger en oreserverad hyllning/rekommendation av en kommersiell aktör. Slutligen så finns det en kanarietråd där informationen skulle kunnat läggas.

Har hyrt av båda firmorna tidigare, Denna gång fick jag exakt vad jag beställt och en cykel som var i mycket bättre skick. Drev och kedja i nyskick. Mycket bra service vid upphämtning.
Har kanske lite annat att göra än att leta trådar. Tänkte det var bra för andra som skall hyra och det även till ett bättre pris......

Samma pris som freemotion (någon euro hit eller dit beroende på antal dagar) där jag alltid fått bra, fräscha cyklar och tysk service. Bra med högre konkurrans och det kan säkert vara en jättebra uthyrare men som Göran säger, luktar smygreklam...

va då för djävla smygreklam, betalade samma pris som alla andra. Det är samma firma thomsontours som har sin bas i Barcelona och ordnar cykelturer där. Pröva innan ni har åsikter.....

Senast ändrad:
Grejen är att det är inte helt ovanligt att det dyker upp kommersiella aktörer som istället för att betala för att få in reklam på sajten skriver inlägg som hyllar/gör reklam för firman. Normalt är dessa sådana som inte är aktiva på forumet och det är då typiskt så att smygreklamen göra i användarens första inlägg på forumet. Genom att ursprungsinlägget var ditt första på forumet och det är skrivet i en stil som påminner om vissa reklaminlägg så fick i alla fall jag en känsla av att det skulle kunna vara ett fall av smygreklam. Det var dock inte glasklart varför jag valde att skriva smygreklamvibbar snarare än rått konstatera att det rörde sig om smygreklam.

I sak så tycker jag det är jättebra med tips om nya uthyrare, men det kan göras på ett sätt som inte får smygreklamsradarn att slå till.

F.ö. är det ingen som sågat firman eller ens haft en åsikt om den, så din sista kommentar faller rätt platt.

Klart man får en ny fräsch cykel på en nyöppnad shop. Dom cyklarna hinner nog bli slitna dom också.

Senast ändrad:
Jag har bara hyrt av free-motion 1 gång till mig själv, ytterligare 1 gång till en kompis. Jag har provat både Meloneras och PdI butikerna utan att ha ngt att klaga på. Lämnat in min Cube för byte av vxl-vajer bak i PdI, det tog typ 15 minuter. Samtliga cyklar jag sett på ön och folk som hyrt har aldrig haft ngt negativt att säga om f-m produkter.

Skulle jag rekommendera ngt annat så skulle det inte vara p.g.a "fräscha" cyklar, jag har aldrig sett en sliten/dåligt servad cykel från f-m. Däremot har jag hört mindre bra recensioner om den butik som ligger i det där futuristiska centrumlängan längs huvudgatan i Maspalomas. Men eftersom jag själv inte använt deras tjänster så blir det bara hörsägen.

Sen känner jag en som köpt begagnade cyklar typ var tredje år från f-m och har bara hört positiva ord om dom köpen. Senaste 2015 var väl fortfarande plasten kvar på styrlindan.

nieves sa:
Sen känner jag en som köpt begagnade cyklar typ var tredje år från f-m och har bara hört positiva ord om dom köpen. Senaste 2015 var väl fortfarande plasten kvar på styrlindan.

Jag tror de rycker den transparenta tejpen som täckt ramen, sätter på ny styrlinda (som de plastar in) och fixar llte annat innan de säljer de tidigare hyrcyklarna. Såg ut så på de cyklar som var till salu när jag var nere i oktober.

Sådär ja :-)

14 dagar från 26/12 .....

Någon som vet om man ( sambon ( hon)) kan köpa beg cykel 1a dagen och använda under semestern och få den packad innan hemfärd ?

Norwegian har fö smyghöjt cukelfrakten till 400 enkel ...

M

Maila dem :)

Bilagor

• 20160306_153645.jpg
    20160306_153645.jpg
    318.9 KB · Besök: 162
Tillbaka
Topp