Hyra och prova Downhill?

Jocke W

Ny medlem
Hyra och prova Downhill?
Ja är sugen på att prova downhill, vart kan man göra det? Tror jag har sett någonstans att man kan hyra DH hojjar i Åre, stämmer det? Det kanske finns något ställe som är närmre t.o.m.

Skulle gärna köpa en men det e ju lite dyrt =P

Hyra och prova Downhill?
Om vi vet vart du bor kan vi nog säga vad som är närmast :) Men eftersom du inte sagt något gissar jag på sthlm och rekommenderar då gesunda. Dom öppnar 17:e maj om jag inte minns fel (kolla hemsidan om du vill va säker).

Hyra och prova Downhill?
Är det någon som hr erfarenhet av att hyra? brukar hojjarna vara sönderkörda eller är dom väl servade? Får man hyra och sen släpper dom bara iväg en? har ingenaning hur man åker lift t.ex. med DH hojj, cykla kan jag dock =D

Hyra och prova Downhill?
Cyklarna skall vara i gott skick och fungera jättefint skulle jag tro, självklart lär du kunna få lite tips av personalen. Ut och kör bara! :D

Hyra och prova Downhill?
Jocke W skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det någon som hr erfarenhet av att hyra?
> brukar hojjarna vara sönderkörda eller är dom
> väl servade? Får man hyra och sen släpper dom
> bara iväg en? har ingenaning hur man åker lift
> t.ex. med DH hojj, cykla kan jag dock =D

Jag hyrde i Åre. Det beror helt klart på vilka krav du har... kräver du att växlarna fungerar, gaffelns underben inte separerar från innerbenen, pedalerna inte skär och andra viktiga säkerhetsdetaljer är ok så hyr inte. Skämt å sido, visserligen är exemplen hämtade från verkligheten veckan innan ÅMM förra året, men det finns säkert mer och mindre seriösa uthyrare. I mitt fall skällde chefen på stället ut mig för att jag, citat, "spred dålig stämning bland hans anställda" när jag påtalade att hojjarna var mkt dåligt skötta och hade allvarliga fel. Jag vet var jag aldrig kommer hyra hojj igen iaf!

Hyra och prova Downhill?
Eel skrev:

I mitt fall skällde chefen på stället
> ut mig för att jag, citat, "spred dålig
> stämning bland hans anställda" när jag
> påtalade att hojjarna var mkt dåligt skötta och
> hade allvarliga fel. Jag vet var jag aldrig kommer
> hyra hojj igen iaf!

Skulle vara schysst om du berättade vilken butik detta är.

Hyra och prova Downhill?
HUMUHUMU NUKUNUKU A'PUA'A skrev:
> Eel skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag vet var jag aldrig kommer
> > hyra hojj igen iaf!
>
> Skulle vara schysst om du berättade vilken butik
> detta är.

Det finns alltid två versioner av en historia och eftersom ett inlägg på ett Internet-forum kan ha så väldigt stor publik så vill jag inte skriva ut det. Dock kan jag skicka ett PM till dig men tycker du ska bilda dig en egen uppfattning av butiken innan du väljer/väljer bort. Vad jag egentligen vill ha fram är att man inte ska förutsätta att grejerna är i ett bra skick/servade korrekt m.m. bara för att man hyr. MVH

Tillbaka
Topp