Hyra racehjul?

martin194

Medlem
Hyra racehjul?
Hej! Jag undrar om ni känner till någonstans där man kan hyra racehjul för någon dag för triathlon race. Jag tränar på ett par vanliga stock clinchers och har inte råd med djupa kolfiberhjul, men hade varit trevligt att ha ett par till tävlingsdagen.

Försökt Googla men inte hittat.

Allt gott!

Hyra racehjul?
Hej! Jag undrar om ni känner till någonstans där man kan hyra racehjul för någon dag för triathlon race. Jag tränar på ett par vanliga stock clinchers och har inte råd med djupa kolfiberhjul, men hade varit trevligt att ha ett par till tävlingsdagen.

Allt gott!
Inte svar på frågan kanske, men att hyra ut dyra cykelhjul låter som en så extremt nischad marknad att jag skulle vara förvånad om den existerar. Kanske kan köpa begagnat och sedan sälja? Det lär ju bli rätt mycket billigare...

Hyra racehjul?
Inte svar på frågan kanske, men att hyra ut dyra cykelhjul låter som en så extremt nischad marknad att jag skulle vara förvånad om den existerar. Kanske kan köpa begagnat och sedan sälja? Det lär ju bli rätt mycket billigare...
+1 Tror inte det existerar. Håller med om att köpa begagnat för X skr och därefter sälja för Y skr (där skillnaden kan ses som hyreskostnad) är det närmaste man kommer. Tyvärr får man ju ligga ute med pengar.

Hyra racehjul?

Allt gott!

Det är inte alls säkert att du vill ha det på tävlingsdagen. Om det blåser tex sidvind är risken att du sitter och spänner dig för att parera och faktiskt förlorar på att använda högprofilfälgar.

En generell regel är att man aldrig testar nya saker på tävlingsdagen, det för in risker.

Hyra racehjul?
Var ska du hyra? I Sverige är väl(?) t.o.m. uthyrare av kvalitativa racer- eller triathloncyklar relativt ovanliga.

Om du nu verkligen vill göra det hade jag nog börjat att leta efter sådana och frågat om de kan erbjuda hjulhyra. Att hitta någon som har färdiga erbjudanden med separat hyra av hjul förefaller mkt svårt.

Jag är dock inne på samma spår som @Bele att det är en rätt rejäl chansning att slänga på något nytt till tävlingsdagen.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp