Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
fredrik168 sa:Pp cykel i sandviken och funäsdalens hhf har att hyra.
Säg var du bor så slipper du en massa tips som är långt bort.
intressant, har skickat PM.Jimpakongo sa:Självklart har vi i créme fraiche bicycle club en shockwiz för uthyrning! 500kr/veckan. Finns i Huddinge
Sohl sa:fredrik168 sa:Pp cykel i sandviken och funäsdalens hhf har att hyra.
Säg var du bor så slipper du en massa tips som är långt bort.
bor i sthlm
Jimpakongo sa:Självklart har vi i créme fraiche bicycle club en shockwiz för uthyrning! 500kr/veckan. Finns i Huddinge
Jimel sa:Jimpakongo sa:Självklart har vi i créme fraiche bicycle club en shockwiz för uthyrning! 500kr/veckan. Finns i Huddinge
Skulle det vara möjligt att få den skickad om man vill hyra?
Jimpakongo sa:Självklart har vi i créme fraiche bicycle club en shockwiz för uthyrning! 500kr/veckan. Finns i Huddinge
Jag tyckte det var intressant. Körde en heldag i Åre med den på gaffeln och en heldag på bakdämparen. Informationen den gav blev i slutändan inte mer än att den tyckte att mina inställningar var bra.pero02 sa:Ni som testat den, era omdömen. Värt pengarna att hyra/köpa?
H. sa:Jag tyckte det var intressant. Körde en heldag i Åre med den på gaffeln och en heldag på bakdämparen. Informationen den gav blev i slutändan inte mer än att den tyckte att mina inställningar var bra.pero02 sa:Ni som testat den, era omdömen. Värt pengarna att hyra/köpa?
Men det är ju också information som kan vara värdefull. Skulle dock inte köpa en själv men hyra för några hundralappar kan vara värt det. Du bör dock räkna med att cykla mycket med den innan du börjar lita på resultatet.
Vad är "mycket" i det här sammanhanget? Pratar vi flera timmars cykling mellan varje justering? Ska hyra en sådan där tingest nästa vecka och det vore bra att veta vad jag har att vänta mig...H. sa:Du bör dock räkna med att cykla mycket med den innan du börjar lita på resultatet.
fredrikw sa:Vad är "mycket" i det här sammanhanget? Pratar vi flera timmars cykling mellan varje justering? Ska hyra en sådan där tingest nästa vecka och det vore bra att veta vad jag har att vänta mig...H. sa:Du bör dock räkna med att cykla mycket med den innan du börjar lita på resultatet.
fredrikw sa:Vad är "mycket" i det här sammanhanget? Pratar vi flera timmars cykling mellan varje justering? Ska hyra en sådan där tingest nästa vecka och det vore bra att veta vad jag har att vänta mig...H. sa:Du bör dock räkna med att cykla mycket med den innan du börjar lita på resultatet.
magnil sa:fredrikw sa:Vad är "mycket" i det här sammanhanget? Pratar vi flera timmars cykling mellan varje justering? Ska hyra en sådan där tingest nästa vecka och det vore bra att veta vad jag har att vänta mig...H. sa:Du bör dock räkna med att cykla mycket med den innan du börjar lita på resultatet.
Nej, kör du i "rätt" terräng sä handlar det om ca 20 min för att få bra resultat. Den talar om vad för terräng du behöver köra mer av.
Min erfarenhet är att man bör bestämma vilken typ av cykling man vill att cykeln skall vara optimerad för och köra liknande terräng varje gång.
En helg är kort för att justera både fram och bak, bra att ha den minst en vecka.
BjornR sa:magnil sa:fredrikw sa:Vad är "mycket" i det här sammanhanget? Pratar vi flera timmars cykling mellan varje justering? Ska hyra en sådan där tingest nästa vecka och det vore bra att veta vad jag har att vänta mig...H. sa:Du bör dock räkna med att cykla mycket med den innan du börjar lita på resultatet.
Nej, kör du i "rätt" terräng sä handlar det om ca 20 min för att få bra resultat. Den talar om vad för terräng du behöver köra mer av.
Min erfarenhet är att man bör bestämma vilken typ av cykling man vill att cykeln skall vara optimerad för och köra liknande terräng varje gång.
En helg är kort för att justera både fram och bak, bra att ha den minst en vecka.
Om du är inom justeringszonen på en gaffel och dämpare som är fullt justerbar. Äger man RS-prylar så skulle jag säga en månad om man behöver shimsa om framgaffel och bakdämpare.
pme sa:BjornR sa:magnil sa:fredrikw sa:Vad är "mycket" i det här sammanhanget? Pratar vi flera timmars cykling mellan varje justering? Ska hyra en sådan där tingest nästa vecka och det vore bra att veta vad jag har att vänta mig...H. sa:Du bör dock räkna med att cykla mycket med den innan du börjar lita på resultatet.
Om du är inom justeringszonen på en gaffel och dämpare som är fullt justerbar. Äger man RS-prylar så skulle jag säga en månad om man behöver shimsa om framgaffel och bakdämpare.
Rekommenderar den även shims?
Ok, en vecka är det som är inplanerat så det ska nog bli bra.magnil sa:Nej, kör du i "rätt" terräng sä handlar det om ca 20 min för att få bra resultat. Den talar om vad för terräng du behöver köra mer av.
H. sa:När jag körde den på gaffeln tog det väl omkring 2500-3000 hm DH innan den började stabilisera sig. Till viss del kan det bero på att jag körde olika typer av banor. Hade jag legat och nött samma spår hade den nog varit klar tidigare. Appen var ju helnöjd med data efter bara nåt åk.
Jag tror iofs att DH-spår har större variation i karaktär jämfört med vanlig stigåka, men jag skulle nog rekommendera en ganska lång inledande körning med dina normala inställningar och så notera vad den ger för betyg. Sen om du ändrar nåt och påbörjar en ny session kan du ju se när det börjar se ut som tidigare (bortsett från det du ändrat)
Henrik83 sa:Fast det den eg. säger är ju Ride faster, Ride faster, Ride faster ;-)
BjornR sa:Henrik83 sa:Fast det den eg. säger är ju Ride faster, Ride faster, Ride faster ;-)
Får du fhansson925 att investera en elmoppe till mig? :D
Bjorn R sa:Justera högfartskompression på en rockshoxpryl är inte lätt. Make softer, make softer, make softer... hela tiden för mig på 72kg.
C-dale sa:Bjorn R sa:Justera högfartskompression på en rockshoxpryl är inte lätt. Make softer, make softer, make softer... hela tiden för mig på 72kg.
Kan man använda tunnare olja eller hamnar användbara retur- o LSC inställningar i det omöjliga?