Hyra triathloncykel Kalmar

Stalzor

Medlem
Jag undrar om det finns något ställe att hyra en triathloncykel i Kalmar? Jag kanske måste hyra en till Kalmar Ironman efter haveri på min egna. Min egna Crescent Tempus Expert verkar omöjlig att laga eftersom det inte finns ett växelöra att få tag i, de var 30k+ dåligt spenderade 2017 :-P

Jag undrar om det finns något ställe att hyra en triathloncykel i Kalmar? Jag kanske måste hyra en till Kalmar Ironman efter haveri på min egna. Min egna Crescent Tempus Expert verkar omöjlig att laga eftersom det inte finns ett växelöra att få tag i, de var 30k+ dåligt spenderade 2017 :-P
Klart att det går få tag i ett växelöra. Finns inte orginal går det säkert att modda ett som nästan passar eller i värsta fall tillverka ett eget.

Det blir nog att försöka hitta någon som kan tillverka ett par stycken åt mig men jag tvivlar på att jag hinner få det gjort till 20/8 när Kalmar Ironman går.
Crescent har inget hemma och jag hittar inget som liknar det jag har när jag surfar runt, bästa vore om någon kunde scanna de man har och fräsa ut ett par nya men som sagt så tillåter inte tiden de.

Jag har tyvärr ingen bild på det, cykeln står på en verkstad 8 mil bort. Crescent har meddelat cykelaffären att de kan ha hittat 2 stycken växelöron på något lager bland saker som utgått så jag håller tummarna att det är rätt. Är det rätt så ska jag hitta någon som kan fräsa ut ett par kopior till.
Lite lätt panik när tävlingen bara är drygt 2 veckor bort :-P

Tillbaka
Topp