Hyra - Velomobil/Cykelbil?

Velomobil

Medlem
Hej!

Första inlägget här, hoppas inlägg likt detta är OK. Har letat lite överallt utan att lyckas så jag ger det ett försök här. Jag är på jakt efter någon som vet vart man kan hyra eller om det tom är någon på detta forum som hyr ut sin cykelbil/velomobil under ett par timmar, helst i Stockholm. Självklart ordnar jag (genom företag) med all behövlig försäkring, deposition, etc så att det känns tryggt för uthyraren. Någon med förslag på vart man kan hitta en?

Tack på förhand!

Hej!

Första inlägget här, hoppas inlägg likt ovan är OK. Har letat lite överallt utan att lyckas så jag ger det ett försök här. Jag är på jakt efter någon som vet vart man kan hyra eller om det tom är någon på detta forum som hyr ut sin cykelbil/velomobil under ett par timmar, helst i Stockholm. Självklart ordnar jag (genom företag) med all behövlig försäkring, deposition, etc så att det känns tryggt för uthyraren. Någon med förslag på vart man kan hitta en?

Tack på förhand!
Vill du prova för skojs skull eller överväger du att köpa och transportera dig med en tex istället för bil?

Tack, får avvakta och hoppas på svar från honom i tråden då =).
Han cyklar mycket och långt. Kan vara iväg på någon tur. Hans Velomobil är välanvänd, mer långmilare än altartavla. Finns en fin som rullar/rullade mot Södertälje, men jag vet inte vem som har den. Sen har det varit med ytterligare en på Mälaren runt, vet inte namn men det kanske någon annan vet. Sen finns det nog två i Dalarna, sen vet jag inte mer. Kolla Liggister också, där kanske du kan få hjälp. Tror det är bra att vara tydlig med vad som skall hända de där två timmarna. Lycka till

Pre-covid när jag cyklade mycket till kontoret delade jag väg Hammarby-Kungsträdgården eller tvärtom med en velomobil åtminstone någon gång i veckan.

Är det inte olika prylar ni talar om nu? Kontrapunkt har väl liggcykel, medan en velomobil väl har kaross och mer ser ut som en liten bil?

Är det inte olika prylar ni talar om nu? Kontrapunkt har väl liggcykel, medan en velomobil väl har kaross och mer ser ut som en liten bil?
Kontrapunkt har haft både liggcykel och Velomobil på MR. Fast inte samtidigt såklart. Han skrev om kedjereparation i fält på velomobilen i en MR-tråd. Men jag är i övrigt 99 % säker på att jag tittat ner i velomobilen när det inte gått så fort och sett honom sitta där.

Har kört en gammal Quest med "velomobilpool", men den är såld, så dessvärre ingen provtur. Funderar ev på en Milan i stället. Nu på MR blir det Schlitter Encore, en mer vanlig liggcykel.

Men facebookgruppen borde ge kontakt med fler.

Har kört en gammal Quest med "velomobilpool", men den är såld, så dessvärre ingen provtur. Funderar ev på en Milan i stället. Nu på MR blir det Schlitter Encore, en mer vanlig liggcykel.

Men facebookgruppen borde ge kontakt med fler.
Han som var med samtidigt med dig det år det var två velomobilen borde ju vara hyfsat lokal. Vet du vem det är?

Tillbaka
Topp