I LOCK IT (GPS) cykellås

I LOCK IT (GPS) cykellås
Hej, hittade ingen tråd om I LOCK IT låsen.
Har precis införskaffat min första ordentliga cykel. Tänkte därför GPS tracking samt alarm skall installeras på den.
Snubblade över I LOCK IT på nätet där lås, gps och alarm är integrerade i ett.
Nån som har erfarenhet av detta lås, hiss eller diss?
Några motsvarigheter till detta lås?
Hit me with all your knowledge happy riders!

I LOCK IT (GPS) cykellås
Det här var ju ett intressant lås. Inte sett förut. Deras pro produkt klockar in på 500g vilket är en lätt vikt jämfört med många andra lås med flera funktioner. Trevligt med både tracking och alarmfunktion. Deras gps-tracking verkar dock kosta 2,5 eur per månad, så 30 kr. 110 db alarm är lovande, och 3d sensor teknik gör väl det liknande abus bordos alarm och knoug scout. Vad för fler konkurrenter finns det?

Kan tänka mig funka bra till en pendlarcykel, och med ett stadigare lås som klarar värre smällar typ vinkelslip så kanske det vore en vinnande kombo.

Senast ändrad:
I LOCK IT (GPS) cykellås
Låset kommer avskräcka amatörtjuven och flera proffstjuvar från att ta hela cykeln (om låset fungerar). Du behöver dock ett ordentligt lås för andra hjulet och/eller låsa fast cykeln. Dels för att försäkringen ska gälla och dels för att inte andra hjulet ska stjälas. Låset som sådant verkar vara lite klent så inget som stoppar en proffstjuv. GPS-trackern har du inte mycket nytta av. Proffstjuven lämnar kvar låset och det är olagligt om du hämtar upp cykeln någon dag senare.

I LOCK IT (GPS) cykellås
Skrev till företaget och frågade just om det finns planer på att få låset godkänt av försäkringsbolagen. Tyvärr så tänker de inte göra det.

Låset är fastmonterat på cykeln men funderade också på hur lätt det är att slå av.

Antar det det ända sättet är att köpa ett och rapportera om hur det funkar.
Planen är att ha det tillsammans med mitt godkända abus lås.

Vad som är intressant också är att man får en notis på telefonen om någon försöker flytta din cykel.

Knog scout var mitt första alternativ. Men har jag förstått rätt funkar det enbart till Iphone(?)

I LOCK IT (GPS) cykellås
Fast, det är ju ett ramlås, så låset är ju fastskruvat i ramen. Tar tjuven sig verkligen tiden att först såga upp själva låset och sedan skruva loss låset från ramen med de 4-6 fästskruvarna?

I LOCK IT (GPS) cykellås
För den pengen är det smartare att köpa ett kraftigare lås som man kan låsa fast cykeln med + en bikefinder (där ingår det dessutom en hyggligt bra försäkring i månadsavgiften för trackingen).

Tillbaka
Topp