I valet och kvalet som vanligt

Korven

Ny medlem
Om du gör som jag säger kommer du bli lycklig.

1 Köp ingen av de två cyklarna eftersom båda är värda runt 4000kr egentligen

2 Gå in på poisonbike.de dom har fri leverans av cyklar till hela Europa i Mars

3. För 7000kr eller 699€ så får du en Zyankali Xi med XT och Deore samt nya Rockshox Tora gaffeln som är super.

http://www.poisonbike.de/shopart/F-20000107.htm

Grumt! En firma som har en XC-svettohoj som heter Mescalin Carbon kan ju inte vara helt fel ute. Eller en tandem som heter Dioxin för all del :o

Mescalin Carbon är fina grejer det, undrar vad en liknande hoj skulle kosta i Sverige, troligvis det dubbla.

Nishikin har exakt samma gaffel som den jag håller på att byta bort pga att den nog inte är så bra. Dämpar ingenting vid köldgrader. Jag har tagit första steget och lagt en order på en MX comp äir 105 nån timme innan de sänkte priser på bike-discount ;o)

Markan skrev:
-------------------------------------------------------
> 3. För 7000kr eller 699€ så får du en
> Zyankali Xi med XT och Deore samt nya Rockshox
> Tora gaffeln som är super.
>
> http://www.poisonbike.de/shopart/F-20000107.htm

Låter spännande men vågar man köpa en hel cykel från utlandet... vet inte jag...
Magura HS 33, hydraliska fälgbromsar, hur är det egentligen? Inte sett förut...

JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
Grumt! En firma som har en XC-svettohoj som heter Mescalin Carbon kan ju inte vara helt fel ute. Eller en tandem som heter Dioxin för all del :o

Ironisk?

ojoj nu måste man iväg till jobbet!

Visst kan du köpa en hel cykel från utlandet. Och nej jag tror inte han var ironisk, företaget heter poisonbike så alla deras cyklar heter ett gift.

Sedan är Magura HS33 mycket bättre än de mekaniska skivbromsarna. Om du måste köpa någon av de två cyklarna köp Focusen. Men de tar överpris på cykeln. Den närmaste riktiga cykelbranchen finns i Tyskland. När du köper en cykel i Sverige köper du en lyxprodukt som man lagt till minst 25% extra i priset. Det finns flera här på forumet som köpt från poisonbike förut. Det finns för och nackdelar hur du än gör.

Jaha.. då lånar jag tråden o frågar om hjälp att välja storlek på den Zyankali Xi-cykeln.. Jag är 189cm lång. Borde väl ha en Large-hoj, men.. hur många centimeter är det då? :)

mvh / tomas

Tomas du blev köpsugen direkt eller? =D
Jag inte på långa vägar bestämt mig varken för den ena eller den andra cykeln... Att beställa från utlandet däremot känns lite olustigt. Känns bättre med en mänsklig kontakt, inte bara via mail. Sen är det förmodligen som ni säger att man får betala mer för grejjerna i Sverige gentemot att man beställer.. när det dessutom är fraktfritt... så man kanske ska mod till sig iallafall =D

Tillbaka
Topp