I väntan på Specialized Fullgung

anizze

Medlem
Efter grundlig marknads kartläggning och mycket läsande här på forumet är den äntligen beställd
Specialized Pitch Comp, skulle varit en Pro men slut på flera nät butiker i england, får väl byta bakdämparen efter att testat vad den går för, Lock out verkar vara att föredra enligt många här på forumet, återkom gärna med input medan jag väntar till preliminär leverans på fredag.
Har jag nu köpt en fullgung känns det dumt att inte gunga hela tiden :)

Svår väntan i 4 långa dygn, men den som väntar på nåt nytt väntar alltid för länge !!!

//AN

Jag köpte faktiskt en Pro idag på evanscycles, jippie! De hade slut på dom tidigare, de måste ha fått tag på något enstaka ex. Lock out tycker inte jag är så värst viktigt på den här typen av cykel, det har jag bara använt på asfaltstransporter. Hellre då ngn typ av plattform som går att öka och vrida av/på, jag brukar göra så fram till skogen och sen köra utan plattform. Compen blir du säkert inte missnöjd med, dämparen går ju som sagt att byta ifall du inte skulle gilla den.

Det funkade inte med mitt specialized-köp från evanscycles, kan vara bra att veta kanske. Betalningen gick snabbt men återbetalningen går inte så kvickt, spännande att se vad valutaförändringar kan göra med mina pengar :( Jag tycker inte att speshs agerande riktigt skaffar dom nya kunder, skumt.

Lotta B skrev:
-------------------------------------------------------
> Det funkade inte med mitt specialized-köp från
> evanscycles, kan vara bra att veta kanske.

Vad hände?

Det var illa Lotta
Verkar som Specialized förmaningar om att de engelska butikerna inte får leverera utanför england, följs olika, jag kollade med min och det var inga problem, står inte heller något om det på deras hemsida.
På Evanscycles står det längst ner på varje Specialized spec att de inte levererar utanför sina "öar"
//AN

*micke*, jag fick flera mail att beställningen gått igenom, så jag trodde att det skulle funka. Sen ville de ha en uk-adress att skicka till, vilket jag skulle kunna ordna men har inte lust att belasta kompisar att mecka med det, så jag fick avboka cykeln. Kronan har iofs stärkts sen i måndags tror jag, så jag hoppas att jag inte gör någon förlust.

anizze, jag mailade några olika butiker men inte just evans, vet att folk har handlat specialized där i år, så jag trodde naivt att det skulle funka.

Det blir nog hur som helst nog inte specialized som får mina pengar, trist för de verkar jäkligt nice.

Senast redigerad av en moderator:
Åfan, trist Lotta. Pitchen verkar vara en rolig bushoj annars.

Lockout tycker jag är helt onödigt, använder det aldrig.

Ja visst gör den Westman, det roliga är att dämpardimensionen är samma som på min dhx air som jag har liggande, har varit sugen på att testa hur det skulle funka.

Tack jonzen, skall kolla upp detta.

Lotta B skrev:
-------------------------------------------------------
> Kronan har iofs stärkts sen i måndags tror jag,
> så jag hoppas att jag inte gör någon förlust.

Om du skall få kronor för pund så skall du inte vara så nöjd med att kronan stärkts, eftersom du då får färre kronor. :(

Ja, kom på att jag tänkte radikalt fel, f*n :( Fast på mitt konto står det preliminärt köp, så jag hoppas att det kan vara så att köpet görs ogjort, det borde vara så att pengarna är reserverade för evans men inte dragna. Så då har mottagaren inte fått pengarna ännu och växlingen är inte genomförd.

Ja precis, five-o:n mot pitch var tanken. Propheten tänkte jag ju sälja, tycker att den är lite kort för mig, men nu kommer jag ev. att behålla den om det blir för meckigt att skaffa en annan kul bus-fs.

Tanken på att hävda eu-rätt fanns faktiskt tnt, men precis, det kändes väl krångligt i det här fallet.

Anizze: Var ifrån köpte du din Pitch. Jag var tidigare i höstas på jakt efter en och var i kontakt med flera engelska butiker och svar från samtliga att de inte kunde sälja och skeppa en Specialized (eller TREK) på grund av de avtal som de tvingas gå med på för att få sälja märket i Englan.

Tillbaka
Topp