Ibis Mojo, min ögonsten har kommit!

Passa dig nu Andreas, imorgon kommer jag hem från norrland och då ska jag boka in några timmars vänsterprassel med din "fru".

Jag börjar känna att en Ibis kanske passar in perfekt mellan min Trek Fuel och min Yeti AS-X :-)

/Mattias

Yps skrev:
-------------------------------------------------------
> Är detta något liknade länkage som Giant Anthem
> har? Ser ganska likt ut iaf.
>
> /Magnus

verkar som om den ahr liknande nedre länkage som en anthem, men den saknar det övre länkaget som anthem har

Kling, det är klart, får jag låna din fru då? ;)

Jo Ibis och Ironhorse har utvecklat DW-länken tillsammans.

Ant Giant så är det inte samma även om dom påminner om varandra vid nedre länken.

JoMenSåAtt skrev:
> Kling, det är klart, får jag låna din fru då?
> ;)
>
Tyvärr kan jag inte svara riktigt ärligt på den frågan då även min fru läser på detta forum ;-)

Hejsan,

fin cykel!!

Vad är det för en storlek på ramen du valde? Och hur lång är du?

Jag är 181-182 cm och innehar rätt långa ben och klurar vad för Size man ska köra...

Mvh Tobias

Hej, jag är 192 cm och kör på en Large ram. Den är lite mindre än min gamla XC men helt rätt med tanke på att jag kör klart stökigare terräng med denna.

Men kolla geometrin och jämför den effektiva topprörslängden jämfört med din nuvarande cykel. Skulle dock gissa på att en Medium vore rätt för dig med tanke på att du är ungefär medellång.

fusion skrev:
> Grattis, har en Ibis Mojo stålhäst ifrån -97
> helstelt så klart.
>
> ///
> F

Precis en sån kör jag också. Är det den fina oranga?

Iallafall tänkte jag att det var dags att uppdatera och har börjat snegla på Ibis Mojo SL. Frågan är vad den funkar för. Cyklar ju helt uppför och på perfekt singletrack, dvs det som stål-Mojon är byggd.

Vad säger ni som har Ibis Mojo SL? Vad använder ni den till?

Patrik

Tillbaka
Topp