Hupp, jag upptäckte nu att de har ett långtidstest av Ibis Mojo SL i den senaste Terrengsykkel jag köpte (Nr.14, s.70) där de säger att de har råkat ut för exakt samma sak som du. De testade dra alla skruvar, men de satt som de skulle, vilket jag misstänker att dina också kommer göra isf. Problemet är tydligen väl känt för Ibis och beror på att de som sätter ihop ramen inte använt Loctite när de satt fast lagren till svingen, trots att Ibis specifierar att man skall göra det. De skickade in sin ram för att få det fixat.. Detta förutsatt att min norska är så god som jag tror förstås, men jag är ganska säker på att det är det det står (+- något ord)..
Prata med Ibis och se vad de säger om det! Kan ju vara så att CC måste ta tillbaka och fixa om det är de som klantat sig.
Denna rekommendation skulle man nästan kunna ge alla Ibis-ägare här på happy om ni läser denna tråden! Håll koll på om det börjar flexa, spec ni med nya ramar..
Kan se om jag kan ta en bild på artikeln och posta här ikväll om intresse finns.