Ibis Ripley/Ripmo v3

• Trådstartare Trådstartare ers
  • Start datum Start datum

ers

Aktiv medlem
Ibis Ripley/Ripmo v3
Jaha, då var de här. Vad tror ni?

Personligen hade jag gärna sett att Ripley gick mer åt downcountry hållet istället för mer stig men men, tanken är kanske att Exie skall komma i en "Evo" modell?

Ibis Ripley/Ripmo v3
Ibisarna är supertrampvänliga, så länge du sitter så jag tror inte att ripleyn upplevs så "långslagig" typ?
I "endurohoj för året" så vann hd5 enduros årstest, den var klart trampvänligare än något annat där, trots att den hade längst slag bak.

Ibis Ripley/Ripmo v3
Glädjande att se att priserna inte dragit iväg som andra märken gjort, tycker jag det ser ut som. Jag minns att min xt, OG ripmo, kostade samma i dollar som den här, inom några hundra max i diff.

Ibis Ripley/Ripmo v3
Fula och inget kryss, typiskt.
Hade hellre sett 120/130 på Ripleyn jag med egentligen.

Min Ripmo är 6 år gammal men vet inte riktigt vad den nya skulle göra bättre för mig. Nya kanske fixar coil?

Ibis Ripley/Ripmo v3
Läste någonstans att det är samma ram på bägge där längd på dämpare och gaffel är det som skiljer...

Små skillnader i geometrin stämmer överens med skillnaden i gaffellängden. Ramerna ser identiska ut förutom dämperinfästningen på yoken, som är länge på Ripleyn för att kompensera för 20 mm kortare dämparen.

Ibis Ripley/Ripmo v3
Enligt PB-snacket så ska det vara samma ram.

Bilagor

• IMG_1363.png
    IMG_1363.png
    176 KB · Besök: 72
Ibis Ripley/Ripmo v3
Intressant att de satt en Bomber Z1 coil i fram på Deore och SLX byggena på Ripmon. Lite ovanligt val.

Ibis Ripley/Ripmo v3
Men bygga om med annan dämpare, länkage och gaffel gör mest nytta för husfriden och bevisläget i ärendet "antalet cyklar" än för nåt annat? Det blir grejor för 20-25000 liggande?

Ibis Ripley/Ripmo v3
Men bygga om med annan dämpare, länkage och gaffel gör mest nytta för husfriden och bevisläget i ärendet "antalet cyklar" än för nåt annat? Det blir grejor för 20-25000 liggande?

Det är det där vanliga - det låter kanon i marknadsföringen och konsumenten intalar sig själv att man i princip får två cyklar för priset av en - i praktiken bygger ingen om cykeln sen i alla fall.

Ibis Ripley/Ripmo v3
Det är det där vanliga - det låter kanon i marknadsföringen och konsumenten intalar sig själv att man i princip får två cyklar för priset av en - i praktiken bygger ingen om cykeln sen i alla fall.

Nej då ska man ju vara mer intresserad av att mecka än cykla. Enkla lösningar där man kan ställa om till mullet med ett flipchip kan jag förstå. Då behövs bara ett extra bakhjul. Allt annat känns mest som trams.

Ibis Ripley/Ripmo v3
Man kunde ju mäkta med att skruva om när man åker till alperna 1g per år. Är det då en väldigt dyr cykel så kanske 20k i extra delar inte är nåt i jämförelse med två sådana cyklar.

Själv hade jag nog blivit frestad att ha två enklare cyklar men visst

Ibis Ripley/Ripmo v3
Ja, det stod vallåsen nu. Tidigare sålde on-track eller vad de hette i Våxtorp men det är samma

Edit. Ja, on track Sverige finns inte kvar som varumärke utan det är vallåsen

Ibis Ripley/Ripmo v3
Tänkte precis påstå att Wallner säljer via bici.se, men om man går in där så står det "OMSTRUKTURERING AV VERKSAMHETEN PÅGÅR, VID FRÅGOR VÄNLIG KONTAKTA OSS." så det verkar lite sådär..

Tillbaka
Topp