Ibis Ripmo, godspeed

Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:
Jensen sa:
Stervelo sa:
Jensen sa:
Stervelo sa:
Hmm, min invisiframe skulle levererats till min lilla direkten, men de har vattenskada så nu failade leveransen. Måste ta mig hela 850 meter, fågelvägen, nu när den behagar att hitta fram. :)

Hur många DHL leveranssätt finns det egentligen. DHL express, fungerar bra, nuförtiden, du får mess, du kan styra om till dhl servicepoint innan leverans ens försökts. Sen finns det andra varianter som bara är konstiga, värst är när de börjar som dhl, men sen blir postnord här.

De lyckades lämna in paket hos min direkt igår, som jag inte hann hämta, fick ju cykeln. Nu kommer jag inte åt paketet på några dagar.

Sadel ja, har någon fått WTB silvester, istället för Ibis egna? Jag har kört ibis egna och är inget jättefan av den. Jag fick ibis i alla fall.

En sak till, jag fick bekräftat av CK att de får en hoj "klar" med alla delar, som de sen ska bygga ihop. CK ska ta ner antalet options som finns möjliga, för att IBIS EU inte klarar av det helt enkelt. Brist på "enkla" delar har försenat jättemycket.

Express funkar bra om de inte dumpar den i en service box i fel stad som för mig. Dagen efter leverans är uppe i 3 dagar nu :-(
auch, hur det ens gått till övergår mitt förstånd. Man kan tycka att om de kan få paketet från ett land till ett annat på en dag, borde stad till stad vara en smal sak. Hoppas det går bra

Speciellt när de på måndagen lovar att ordna direkt. Två dagar senare får man påminnelse sms om att hämta sitt paket ?
Hämta i rätt stad den här gången i alla fall va?

Nej påminnelsen var fortfarande om att den låg i swipboxen i fel stad ?. Efter ringt o varit på dem mer, tagit mig upp ett steg i kedjan verkar det hända samtalet. Samtidigt som crc/wiggle betalar tillbaka hela fraktkostnaden. Så snyggt skött av dem i alla fall

Ibis Ripmo, godspeed
Jensen sa:
Stervelo sa:
Jensen sa:
Stervelo sa:
Jensen sa:
Stervelo sa:
Hmm, min invisiframe skulle levererats till min lilla direkten, men de har vattenskada så nu failade leveransen. Måste ta mig hela 850 meter, fågelvägen, nu när den behagar att hitta fram. :)

Hur många DHL leveranssätt finns det egentligen. DHL express, fungerar bra, nuförtiden, du får mess, du kan styra om till dhl servicepoint innan leverans ens försökts. Sen finns det andra varianter som bara är konstiga, värst är när de börjar som dhl, men sen blir postnord här.

De lyckades lämna in paket hos min direkt igår, som jag inte hann hämta, fick ju cykeln. Nu kommer jag inte åt paketet på några dagar.

Sadel ja, har någon fått WTB silvester, istället för Ibis egna? Jag har kört ibis egna och är inget jättefan av den. Jag fick ibis i alla fall.

En sak till, jag fick bekräftat av CK att de får en hoj "klar" med alla delar, som de sen ska bygga ihop. CK ska ta ner antalet options som finns möjliga, för att IBIS EU inte klarar av det helt enkelt. Brist på "enkla" delar har försenat jättemycket.

Express funkar bra om de inte dumpar den i en service box i fel stad som för mig. Dagen efter leverans är uppe i 3 dagar nu :-(
auch, hur det ens gått till övergår mitt förstånd. Man kan tycka att om de kan få paketet från ett land till ett annat på en dag, borde stad till stad vara en smal sak. Hoppas det går bra

Speciellt när de på måndagen lovar att ordna direkt. Två dagar senare får man påminnelse sms om att hämta sitt paket ?

Nej påminnelsen var fortfarande om att den låg i swipboxen i fel stad ?. Efter ringt o varit på dem mer, tagit mig upp ett steg i kedjan verkar det hända samtalet. Samtidigt som crc/wiggle betalar tillbaka hela fraktkostnaden. Så snyggt skött av dem i alla fall
Hoppsan, jag har kört mycket dhl express, och det har inte felat än, förutom att de ofta bommar dagen efter, det blir två dagar, men då betalar wiggle tillbaka frakten, så plötsligt var det gratis tvådagarsfrakt. :)

Ibis Ripmo, godspeed
Hmm, ventilen läcker som bara faen, försökte seata om den, tog inte loss däcket, dra fast igen, läcker ännu mer. Men, även åtdragen som bara den, så kan ventilen flyttas lite i längsriktning, hålet är lite större än ventilstammen, skjuter jag ventilen åt ena sidan i längdriktning, läcker det så att det hörs, nu skjöt jag den åt andra sidan, då blev det tyst, men den flyttas ganska lätt. Får se hur tätt det håller nu.
Däcket är seatat helt ok vad jag kan se.

Undrar om hucknorrisen gör det lite svårare för vätskan att fördelas? Den ligger typ emot däckskanten.

Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:
Hmm, ventilen läcker som bara faen, försökte seata om den, tog inte loss däcket, dra fast igen, läcker ännu mer. Men, även åtdragen som bara den, så kan ventilen flyttas lite i längsriktning, hålet är lite större än ventilstammen, skjuter jag ventilen åt ena sidan i längdriktning, läcker det så att det hörs, nu skjöt jag den åt andra sidan, då blev det tyst, men den flyttas ganska lätt. Får se hur tätt det håller nu.
Däcket är seatat helt ok vad jag kan se.

Undrar om hucknorrisen gör det lite svårare för vätskan att fördelas? Den ligger typ emot däckskanten.

Tejpa om, ibis fäljtejpen är jäkligt smal om det sitter samma som på de ibishjul jag sett.

Hucknorris har ingen inverkan.

Ibis Ripmo, godspeed
Jag har bara 942 kolhjulen som jag monterat däck på eftersom jag inte fått någon cykel än. Men på dom var det inga problem. Verkar täta fint. Får se hur aluhjulen är om jag någonsin får cykeln.

Såhär var 942 hjulen tejpade. En 25mm fälg till vänster som referens ;)
DSC_00241.JPG

Senast ändrad:
Ibis Ripmo, godspeed
Öppnat upp och tejpen ser bra ut, men det är bara en lite fuktigt, inte ens en pöl i botten med vätska.
Jag har bara lite kvar, det nya jag beställt är ju inlåst i den vattenskade delivery pointen för DHL.
Får se om det räcker, men det är definitivt en stark kandidat till problemet.

Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:
Jensen sa:
Stervelo sa:
Jensen sa:
Stervelo sa:
Jensen sa:
Stervelo sa:

Hoppsan, jag har kört mycket dhl express, och det har inte felat än, förutom att de ofta bommar dagen efter, det blir två dagar, men då betalar wiggle tillbaka frakten, så plötsligt var det gratis tvådagarsfrakt. :)

Ja idag fick jag grejerna och ja crc/wiggle betalade tillbaka frakten. Så kan inte klaga på hur de skötte det. Dhl däremot, samtidigt första gången de krånglat för mig

Ibis Ripmo, godspeed
Någon som hört något mera om leveranser? Börjar kännas kört för v31 leveranserna om dom inte ens gått från Tyskland än.

Senast ändrad:
Ibis Ripmo, godspeed
glitch sa:
SalkinL sa:
Någon som hört något mera om leveranser? Börjar kännas kört för v31 leveranserna om dom inte ens gått från Tyskland än.

Min hade landat hos cykelkraft fick jag veta i morse. Nära nu...

Det betyder nog att min blir skjuten framåt ännu mera. Vill minnas att du hade senare leverans datum än mig.
Vad hade du för spec?

Ibis Ripmo, godspeed
glitch sa:
SalkinL sa:

Grattis, plötsligt händer det!

Jo, jag frågade och du svarade på om det inbyggda kedjeskydden räcker, men du hade läst att folk hade problem med det, var det på mtbr?Jag vill bara kolla var kedjan kan smaska i, är det kejde eller sadelstag, kladdar ju på invisframen nu, så med lite flax täcker den det stället/ställena, om det slår i ofta, så får det bli neporenskydd, så det blir tyst.

Du kanske har en länk?

Ibis Ripmo, godspeed
SalkinL sa:
glitch sa:
SalkinL sa:

Det betyder nog att min blir skjuten framåt ännu mera. Vill minnas att du hade senare leverans datum än mig.
Vad hade du för spec?

Blå Large
150 ks stolpe
Nx
Dpx2

Jag hade vecka 26/27 som blev 30/31

Ibis Ripmo, godspeed
När CK hade fått mitt kit från ibis EU, smällde de ihop den på några timmar och skickade så fort det gick. Mycket bra av dem.
Hoppas ni får samma snabba service av CK. Det var Fredic själv som monterade ihop min hojpa om jag förstod honom rätt.

Ibis Ripmo, godspeed
Jag har helt tappat hoppet. Det har gått så långt att jag börjat titta efter andra ram-kit så jag har något att montera alla mina prylar på. Inga låtsas ramar som inte finns på riktigt utan faktiska verkliga ramar. Enda informationen man får är förseningar...

Ibis Ripmo, godspeed
SalkinL sa:
Jag har helt tappat hoppet. Det har gått så långt att jag börjat titta efter andra ram-kit så jag har något att montera alla mina prylar på. Inga låtsas ramar som inte finns på riktigt utan faktiska verkliga ramar. Enda informationen man får är förseningar...
Nej fanken, jag fick min 1.5 vecka tidigare än sista gissningen de hade gjort. Nu hade jag tur, fick min hoj som var avsedd för amerikanska marknaden om jag förstod det rätt.

Håll ut. Du blir en fin del av ripmo gemenskapen, jag vill ha dig där. Basta.

Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:
SalkinL sa:
Nej fanken, jag fick min 1.5 vecka tidigare än sista gissningen de hade gjort. Nu hade jag tur, fick min hoj som var avsedd för amerikanska marknaden om jag förstod det rätt.

Min har enligt utsago från CK inte ens gått från Tyskland och skall enligt senaste förseningsbeskedet levereras till mig V30-31. Har svårt att tro på det eftersom vi redan är i slutet på V29. Anar att jag nästa eller näst nästa vecka får besked om ytterligare förseningar. Vi åker norrut V31 med cyklar och tanken var att ta med ny cykel, det är tämligen kört. Får köra på min gamla även om den extra slaglängden hade varit väldigt trevligt och underlättat mycket för den ihopskruvade hälen.

Ibis Ripmo, godspeed
SalkinL sa:
Stervelo sa:
SalkinL sa:

Min har enligt utsago från CK inte ens gått från Tyskland och skall enligt senaste förseningsbeskedet levereras till mig V30-31. Har svårt att tro på det eftersom vi redan är i slutet på V29. Anar att jag nästa eller näst nästa vecka får besked om ytterligare förseningar. Vi åker norrut V31 med cyklar och tanken var att ta med ny cykel, det är tämligen kört. Får köra på min gamla även om den extra slaglängden hade varit väldigt trevligt och underlättat mycket för den ihopskruvade hälen.
Ge inte upp ännu. Jag vet inte vad transporten från duskland till CK tar, men det måste vara mindre än en vecka, det är ju företagstransport.
Sen de bankade ihop min på fåtal timmar direkt den kom. Så, vi håller tummarna.

Ibis Ripmo, godspeed
SalkinL sa:

Jobbigt. Fick mig att tänka på denna (som jag postat nån gång tidigare i vänta på paket-tråden):

koh1.jpg

koh2.jpg

koh3.jpg

/Johan

Ibis Ripmo, godspeed
glitch sa:
Is i magen Salkin!

Gällande kedjeskyddet var det nån på mtbr som skrev att det lossnat (har jag för mig).
Ok, det har jag också läst.
Jag köpte ett lezyne kedjestagsskydd, det smäller jag på, då flyger inte det inbyggda ur. :)
Jag har några mindre oanvända neoprenskydd man fått med tidningar och annat, de har inte passast på kedjestag, men kan kanske passa på rimpons sadelstag, då flyger inte heller det skyddet iväg.

Men, lite piss att de kan ramla ur.

Ibis Ripmo, godspeed
Senast ändrad:
Ibis Ripmo, godspeed
marr sa:
SalkinL sa:
marr sa:
SalkinL sa:
glitch sa:

Inte min starka sida ;) Jag är en väldigt otålig person.

Nähä? :p

Menar du att det är uppenbart? Nu blev jag kränkt, beställer genast en gråterska. En hypad nysläppt modell av gråterska, som aldrig blir levererad.

:D

Cykelkraft har, lagerstatus - skickas samma dag.

Grymt! Beställer direkt, får säkert leverans imorgon... eller nästa år.

Ibis Ripmo, godspeed
SalkinL sa:
marr sa:
SalkinL sa:
marr sa:
SalkinL sa:
glitch sa:

Inte min starka sida ;) Jag är en väldigt otålig person.

Nähä? :p

Menar du att det är uppenbart? Nu blev jag kränkt, beställer genast en gråterska. En hypad nysläppt modell av gråterska, som aldrig blir levererad.

:D

Cykelkraft har, lagerstatus - skickas samma dag.

Grymt! Beställer direkt, får säkert leverans imorgon... eller nästa år.

Jag vill också ha en!!!

Ibis Ripmo, godspeed
Postar en bild i ett försök att påvisa existens.
Denna fågel flyger fint här i Övik.

Bilagor

• 90B2415C-75F5-4DD5-B78C-CC8DADB8226D.jpeg
    90B2415C-75F5-4DD5-B78C-CC8DADB8226D.jpeg
    404.2 KB · Besök: 38
Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:
jofahjalm sa:
Känn fredagspeppen!
Auch, vems hoj?

Nästan min. Tänkte ge Salkin en match vad otursförföld beträffar :)
Upptäcktes vid monteringen och utbytesram på gång. Väldigt snabbt och snyggt skött av Cykelkraft. Hade ju brutit ihop om man fått hem hojen och sen upptäckt det själv. Nu blir det ju "bara" lite mer försenat. Som tur är har man rutinen inne nu på väntandet =p

Ibis Ripmo, godspeed
glitch sa:
Stervelo sa:
jofahjalm sa:
Känn fredagspeppen!
Auch, vems hoj?

Upptäcktes vid monteringen och utbytesram på gång. Väldigt snabbt och snyggt skött av Cykelkraft. Hade ju brutit ihop om man fått hem hojen och sen upptäckt det själv. Nu blir det ju "bara" lite mer försenat. Som tur är har man rutinen inne nu på väntandet =p

Vad är väl en Ripmo i Italien? Den kan ju vara dötrist och... Livsfarlig och..

Ibis Ripmo, godspeed
Plötsligt händer det! SalkinL du kan få komma och dregla vid min ;).

Bara nu inte Postnord tappar bort den som de gjorde med min Jeffsy som var på väg tillbaka från garantireparation...

Skrmavbild2018-07-20kl.13.30.01.png

Ibis Ripmo, godspeed
AX3L sa:
glitch sa:
Stervelo sa:
jofahjalm sa:
Känn fredagspeppen!
Auch, vems hoj?

Vad är väl en Ripmo i Italien? Den kan ju vara dötrist och... Livsfarlig och..

Jag drar bara skadekortet och visar röntgenplåtar om nån försöker vinna oturskampen. Kan även lägga in frugans skada som en extra. Spännande när båda var nyopererade och gick på kryckor i April. Fanns vissa svårigheter med att ta hand om 2 barn och hund samtidigt ;)
På tal om Italien så är tanken att min ska åka dit i Oktober, extra viktigt med rehaben och en LT29:a då.

magnil sa:

Bara nu inte Postnord tappar bort den som de gjorde med min Jeffsy som var på väg tillbaka från garantireparation...

Ge mig adressen så väntar jag utanför huset och "tar emot" paketet åt dig ;)
Det finns ett ljus i tunneln för mig med men det är fortfarande lite oklart så jag säger inte för mycket.

Ibis Ripmo, godspeed
magnil sa:

Woohooo! Givet att vi fortfarande inte sett bild på Stervelos hoppas jag denna inte är vaporware och att postmord inte gör det de gör bäst.

Ibis Ripmo, godspeed
glitch sa:
Stervelo sa:
jofahjalm sa:
Känn fredagspeppen!
Auch, vems hoj?

Fuuuuuck, så det var hojjen de skulle bygga ihop åt dig? Bra att de hittade det, men trist som fan ändå. Var det en xl du skulle haft? Large tror jag ming minnas från annan tråd? Är det xl kan du få trampa lite på min.

Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:
glitch sa:
Stervelo sa:
jofahjalm sa:
Känn fredagspeppen!
Auch, vems hoj?

Fuuuuuck, så det var hojjen de skulle bygga ihop åt dig? Bra att de hittade det, men trist som fan ändå. Var det en xl du skulle haft? Large tror jag ming minnas från annan tråd? Är det xl kan du få trampa lite på min.

Fast din är väl imaginär, så att säga?

Ibis Ripmo, godspeed
NickPick sa:
Stervelo sa:
glitch sa:
Stervelo sa:
jofahjalm sa:
Känn fredagspeppen!
Auch, vems hoj?

Fast din är väl imaginär, så att säga?
Ja, jag tror ibland att den hänger i mekstället men så tittar man och då är den borta. ;)

Ibis Ripmo, godspeed
glitch sa:
magnil sa:

Woohooo! Givet att vi fortfarande inte sett bild på Stervelos hoppas jag denna inte är vaporware och att postmord inte gör det de gör bäst.

1 kg. Troligtvis vaporware :(

Ibis Ripmo, godspeed
Blev inget jobb på Ripmon med invisiframe igår. Fick hem rox 12, satt och confade och fixade med den. Men ikväll, då jeflar.

Måste få lite pepp här, det är så jävla tråkigt hålla på att klistra på skiten, men det måste ju göras. Så fruktat trist bara.

Sen kommer det en bild, en polar vill hojja i helgen, då tar jag med kamera så får han plåta mig när jag dödsdroppar, eller åker ner för en trottarkant, vi får se vad det blir. ;)

Ibis Ripmo, godspeed
Något är på väg till mig också. Oklart vad i nuläget. Jag sa att jag har massa delar så viktigast är ram, gaffel och bakdämpare. Paketet har varit och vänt hos CK i Gbg. Frederic löste det så Ibis skickade dit istället. Sparar trots allt några extra dagar i Postmords våld. Postmord var där 8:43 så naturligtvis ingen tillgänglig i butiken.
Ropar inte hej innan jag sett innehållet i paketet.

Tillbaka
Topp