Ibksport legit?

Potata

Aktiv medlem
Ibksport legit?
Har hittat en Cannondale Habit HT 4 fulldämpad på IBKsport.eu som jag är sugen på för 1.400€. Tillkommer det några övriga avgifter såsom tull osv eller är det bara det utsatta priset? Någon som beställt härifrån som har erfarenhet? Bör jag undvika eller bara handla?

Senast ändrad:
Ibksport legit?
Jag antar att du menar euro och inte pund. Jag ser medium för 1290 euro och large för 1460 euro. Om butiken säljer tillräckligt mycket till Sverige, och gränsen är nuförtiden riktigt lågt, då betalae man svensk moms, som är lite högre. Frakt kan vara mycket, typ 100 euro.

Riktigt bra pris. TCM cykel har den i röd för 19490 euro.

EDIT: idksport har mestadels bra betyg på Trustpilot.

Ibksport legit?
Jag antar att du menar euro och inte pund. Jag ser medium för 1290 euro och large för 1460 euro. Om butiken säljer tillräckligt mycket till Sverige, och gränsen är nuförtiden riktigt lågt, då betalae man svensk moms, som är lite högre. Frakt kan vara mycket, typ 100 euro.

Riktigt bra pris. TCM cykel har den i röd för 19490 euro.

EDIT: idksport har mestadels bra betyg på Trustpilot.
Menade euro, hur vet man om det blir mer tillägg eller inte? Enligt deras kalkyl är slutpriset 1400 euro ink frakt.

Ibksport legit?
Enligt deras köpvillkor åtminstone :

"Prices include value added tax (VAT), the applicable rate depends on the country of purchase. This site is focused on the foreign market of the European community. Any shipment within the European Community will be subject to the corresponding VAT before finalizing the payment"

Ibksport legit?
Enligt deras köpvillkor åtminstone :

"Prices include value added tax (VAT), the applicable rate depends on the country of purchase. This site is focused on the foreign market of the European community. Any shipment within the European Community will be subject to the corresponding VAT before finalizing the payment"
Låter som att det bara är att handla då. Frakten blev på 95 euro.

Ibksport legit?
Ibland räknas inte rätt moms ut förrän i betalsteget. Sen är det ju skillnaden mellan momsen i landet butiken ligger i och svensk moms man får betala, det är inte alltid några gigantiska skillnader.

Ibksport legit?
Har hittat en Cannondale Habit HT 4 fulldämpad på IBKsport.eu som jag är sugen på för 1.400€. Tillkommer det några övriga avgifter såsom tull osv eller är det bara det utsatta priset? Någon som beställt härifrån som har erfarenhet? Bör jag undvika eller bara handla?
Köpte du den för jag kolla på sama och vet inte ifal de e säkert

Ibksport legit?
Man kan googla på leverantören o kolla på någon sida som scam-detector om det finns något skumt. Sedan tror jag att tyska sidor i allmänhet är bra tack vare Tysklands konsumenträttigheter.

Tillbaka
Topp