Ice Spiker Pro - med eller utan SnakeSkin?

xyz-saft

Aktiv medlem
Senast ändrad:
Har det varit mycket problem med just sidoväggarna, jag har ju inte kört så mycket på mina men än verkar det inte vara några problem.
Det verkar ju som att för 2013 så får du antingen 2.1x26 och 2.25x29 utan snakeskin (lite) och 2.35x26 med snakeskin...

Passa du på å köp 2012'orna (antar att du vill ha just 2.35) och spara 40€.

/CJ

Jaså, det blir dubhbdäck ialafall?? Hoppas bara att du hinner få dem innan isen smält bort.

Jag kör snakeskin, men har inget att jämföra med. När du ändå beställer så lägg med ett dubbverktyg och extradubb, för det kommer att släppa några.
MVH
Magnus

Ska man ändå köpa snikvarianten kan man väl lika gärna göra det ordenligt och köpa de gamla Ice Spiker för 30€ stycket ;)

De fungerar riktigt bra de också och jag har bara tappat typ tre-fyra dubb totalt så de verkar lite snällare på det sättet. Jag körde visserligen in dem 10 mil på torr asfalt, det kanske hjälpte ... :)

cjmax: Såg nu att så var fallet. Såg också att om man valde 26x2,35" så blev det ett annat pris. Det var bara rea på 2,1" varianten. Det är ju just 2,35" jag är ute efter så nu blev det något krångligare att välja.

topfrog: Ja, det är för tråkigt att sitta inne när det är sånt här väder och turen i onsdags visade på nyttan med att ha dubbdäck när det är sånt här väder. Kan ju vara så att det hinner töa innan jag får dom, men det lär ju komma fler vintrar. Bra tips där med extra dubb och verktyg!

Rattnalle: Gamla varianten finns bara i 2,1" och väger då dessutom 150g mer per däck än vad nya varianten gör i 2,35" och nästan 350g mer än 2,1". Jag behöver alla materiella fördelar jag kan få! ;)

xyz-saft skrev:
-------------------------------------------------------
> cjmax: Såg nu att så var fallet. Såg också att
> om man valde 26x2,35" så blev det ett annat pris.
> Det var bara rea på 2,1" varianten. Det är ju
> just 2,35" jag är ute efter så nu blev det
> något krångligare att välja.
>
> topfrog: Ja, det är för tråkigt att sitta inne
> när det är sånt här väder och turen i onsdags
> visade på nyttan med att ha dubbdäck när det
> är sånt här väder. Kan ju vara så att det
> hinner töa innan jag får dom, men det lär ju
> komma fler vintrar. Bra tips där med extra dubb
> och verktyg!
>
> Rattnalle: Gamla varianten finns bara i 2,1" och
> väger då dessutom 150g mer per däck än vad nya
> varianten gör i 2,35" och nästan 350g mer än
> 2,1". Jag behöver alla materiella fördelar jag
> kan få! ;)

De tyngre däcken vägs ju upp ganska bra av att det är så lättrullat ute så även om de väger ett stadigt kilo styck går det betydligt fortare för mig i skogen nu än i höstas med lera till naven.

Men annars tycker jag att du ska gå all-in med SnakeSkin. Det är ju surt om de nästan lika dyra däcken går sönder i sidorna... :P

Där har du ju visserligen en poäng, men det skiljer ju 20€/däck ungefär på de ställen jag har hittat. Det blir ju ungefär 350kr. Det är det där med studentbudget, det är inte bra när man vill köpa cykeldelar.

xyz-saft skrev:
-------------------------------------------------------
> Där har du ju visserligen en poäng, men det
> skiljer ju 20€/däck ungefär på de ställen
> jag har hittat. Det blir ju ungefär 350kr. Det
> är det där med studentbudget, det är inte bra
> när man vill köpa cykeldelar.

Ah. Samma dilemma som jag var i.

Mitt resonemang var ungefär att jag inte ville lägga allt för mycket på vinterdäcken eftersom de kommer att gå förhållandevis få turer jämfört med annat jag kan lägga pengarna på, ny cykel t.ex. :)
Samt att jag hade svårt att motivera en prisskillnad på nästan 100% mellan Ice Spiker 2,1 och Ice Spiker Pro 2,35.

Tillbaka
Topp