Skogling
Aktiv medlem
Idag deppade jag ihop helt under en tur med bigmollo...
Spontancykling i alla ära. Det var skönt att komma ut och bigmollo visade som vanligt att jag inte är ett äkta xc-svetto. Men det var ju inget konstigt med det. Jag tog det lite extra lugnt pga av min skadade hand. Men på vägen hem gick det så jäkla trögt märkte jag. När jag kom till asfalten kunde jag knappt hålla 20 km/h... jag sa inget till bigmollo mer än att jag undrade varför jag flåsade så jäkligt efter den lilla turen. Jag trodde jag skulle dö men höll masken... Jäklar vad ttrögt det gick... PUST !! När jag sedan cyklade själv sista biten så kunde jag inte hålla mer än 15 km/h. Men vad är det här ?!?! När jag sedan kom hem och rullade in den sista biten framför tomten så märkte jag att hojen stannade fast det var lite nerförsbacke... ?!?!
Bakhjulet snurrade ju ej. Det gick ej att få det all rulla när man ledde cykeln... BAKBROMSEN LÅG PÅ !
Helt sjukt. Jag har ju extra spända fjärdrar på mina v-bromsar så när den fjäder lossnat och ligger utanför "piggen" så ligger bromsklossen hårt mot fälgen. Gissa om jag blev förvånad. Tog ett ärevarv på gården och jävlar vad lätt det gick !!! Snacka om bra träningspass ! ;o)
Några bilder:
Ett litet hinder:
//Skogling 100 år...
Bakhjulet snurrade ju ej. Det gick ej att få det all rulla när man ledde cykeln... BAKBROMSEN LÅG PÅ !
Helt sjukt. Jag har ju extra spända fjärdrar på mina v-bromsar så när den fjäder lossnat och ligger utanför "piggen" så ligger bromsklossen hårt mot fälgen. Gissa om jag blev förvånad. Tog ett ärevarv på gården och jävlar vad lätt det gick !!! Snacka om bra träningspass ! ;o)
Några bilder:
Ett litet hinder:
//Skogling 100 år...
Senast ändrad: