IKEA Folkvänlig

Helaskiten

Aktiv medlem
IKEA Folkvänlig
Hej

Är inne och leker i displayen på en IKEA Folkvänlig. Är det någon här inne som kan tala om vad dessa termer betyder på elcykelns display och vad/hur jag ändrar dessa för att optimera olika grejer på cykeln:

1: HAL
2: ASd
3: SAS
4: SAr
5: HAd
6: HAr
7: Sdr
8: CUL
9: PAS
10: UBE
11: ETE

Undrar alltså vad dessa termer betyder och hur jag bör ändra dom för att optimera cykeln så att jag behöver jobba så lite som möjligt själv när jag trampar.

Obs: är inte ute efter att trimma cykeln. Vill veta vad dessa andra saker betyder och vad som händer när man ändrar på dom.

Senast redigerad av en moderator:
IKEA Folkvänlig
Förklaringen till att din förra tråd har låsts har du fått. Du erkände att det i stort sett var trimning du var ute efter.
Att starta en ny och ändra lite ord för att undkomma det ursprungliga inlägget var onödigt.

Släpp det här nu.

IKEA Folkvänlig
Förklaringen till att din förra tråd har låsts har du fått. Du erkände att det i stort sett var trimning du var ute efter.
Att starta en ny och ändra lite ord för att undkomma det ursprungliga inlägget var onödigt.

Släpp det här nu.
Som sagt. Jag vill veta vad dom här förkortningarna betyder. Jag är inte ute efter att trimma cykeln. Jag vill veta vad förkortningarna betyder och vad jag kan göra med dom av ren nyfikenhet.

Undrar exempelvis om det går att få den att jobba mer och så vidare, utan att trampa så mycket, upp till 25km/h.

Jag vill veta vad förkortningarna betyder. Jag vet nämligen inte detta och tänkte att jag kunde fråga om det i ett cykel-forum...

IKEA Folkvänlig
Tror snarare du ska försöka googla fram en manual eller liknande. Det är ju säkert någon kinesisk tillverkare som gjort dem och så har de bytt logga typ. Försök hitta vem som kan ha gjort dem - 8fun är den enda tillverkare jag vet om. Sedan får du höra av dig till dem eller försöka hitta en manual.

Vad Ikeas förkortningar betyder tillhör inte den allmänna kunskapen här. Kanske att du kan få svar på något elektonik-forum men det vet jag inte. Däremot kan du ju fråga om saker som lättrullade däck, fina cykelvägar och om någon vill cykla tillsammans etc.

Sedan vet jag att de enkla elcyklar jag hållit på med alltid ger samma hjälp men att de stänger av vid olika hastighet. 1:an ger hjälp till 10 kmh, 2:an till 15 kmh, 3.an till 20 kmh osv. Sedan har ju motorn bara en viss kraft och den kan man ju bara ändra genom att byta motor till en med mer watt. Så jag skulle gissa att det nog är svårt att ändra hur mycket hjälp du får. Det begränsas nog mest av motorns styrka.

IKEA Folkvänlig
Ikea Folkvänlig verkar använda motor från Bafang (samma som 8fun). Displayen ser ut att vara deras C965-modell. Du borde kunna söka upp en manual på den för att ta reda på kodernas betydelse.

IKEA Folkvänlig
Ser mest ut som en massa namn på olika virus. PAS lär väl i alla fall vara typ pedal assist sensor, gissar jag. Annars är det väl manualen som gäller kan jag tro.

IKEA Folkvänlig
Det står ju i PDF'en som länkades förut vad förkortningarna betyder!
Ok, så bra, då kan du förklara för mig i detalj då. Det är lätt att förstå den första punkten men de andra punkterna kan ju du förklara då.

Är skrivet på omständlig engelska av någon som uppenbarligen inte har det som modersmål så jag gissar att du inte kan svara på det i praktiken. Eftersom det var jag som länkade PDFen och du inte har givit något svar på den.

Jag tror som någon nämnde det bästa är att kontakta den kinesiska(?) tillverkaren.

IKEA Folkvänlig
Ok, så bra, då kan du förklara för mig i detalj då. Det är lätt att förstå den första punkten men de andra punkterna kan ju du förklara då.

Är skrivet på omständlig engelska av någon som uppenbarligen inte har det som modersmål så jag gissar att du inte kan svara på det i praktiken. Eftersom det var jag som länkade PDFen och du inte har givit något svar på den.
Öh, ursäkta. Jag skrev bara att det står vad de betyder. Jag skrev inte att varenda term är förklarad lättbegripligt. Det får läsaren stå för.

IKEA Folkvänlig

Jag tror som någon nämnde det bästa är att kontakta den kinesiska(?) tillverkaren.
Öh?

Du kan väl förklara vad som är svårt istället? Jag tyckte då den var fullt begriplig...

IKEA Folkvänlig

Du verkar bli upprörd när folk inte ger rätt svar? Du vet att vi inte jobbar här? Att alla svarar i ren altruism? Så bli inte arg när folk inte hjälper dig. Bli glad att de försöker :)

IKEA Folkvänlig
Du verkar bli upprörd när folk inte ger rätt svar? Du vet att vi inte jobbar här? Att alla svarar i ren altruism? Så bli inte arg när folk inte hjälper dig. Bli glad att de försöker :)
Haha det är ok :) Lackade väl på att första tråden låstes trots att jag ville ha reda på andra grejer än trim och tog ut det på tråd 2 :)

Har ändå fått en del bra svar här tycker jag ?

IKEA Folkvänlig
Hi all,
Sorry for my post in English, but my name is Rui and I am from Portugal. 40 years old and a father of 3 small children, I reide a bike every day for commuting. Due to lack of support with this bike in my country, I found this forum with people discussing Folkvanlig experiences. Well, I have since 2016 a Folkanvlig2 bought in IKEA Portugal, wih nearly 6000 km. I love this bike, solid, reliable, but unfortunetely I am already in the second battery that is dead, or better, the battery turns on but the bicycle computer doesn't turn on. It seems like it's not detecting the battery. Anybody already had this issue? What is the solution?
Thank you once more and hope you guys can help me.
Cheers,

Rui Ventura

IKEA Folkvänlig
Hi all,
Sorry for my post in English, but my name is Rui and I am from Portugal. 40 years old and a father of 3 small children, I reide a bike every day for commuting. Due to lack of support with this bike in my country, I found this forum with people discussing Folkvanlig experiences. Well, I have since 2016 a Folkanvlig2 bought in IKEA Portugal, wih nearly 6000 km. I love this bike, solid, reliable, but unfortunetely I am already in the second battery that is dead, or better, the battery turns on but the bicycle computer doesn't turn on. It seems like it's not detecting the battery. Anybody already had this issue? What is the solution?
Thank you once more and hope you guys can help me.
Cheers,

Rui Ventura
You won't get any answers here, but there is a Swedish battery workshop that repairs batteries that might be able to help you: try sending an email to reparation@batteridoktorn.se

Tillbaka
Topp