[Inbjudan] Karolinertrampet Lördag 22/8

Trident

Aktiv medlem
karolinertrampet.JPG ht=162

Då var det åter dags för Karolinertrampet som i år går av stapeln för 15e gången

Start & Mål
Gemensam start vid OK-stugan, Dals-Rostock. De som kör 5km startar 11.00 och de övriga startar 12.00

Banbeskrivning
En härlig bana i härlig natur, mestadels stigar och mindre skogsvägar som är fullt cykelbara för en nybörjare men samtidigt tuffa nog för de mer rutinerade åkarna.

Klasser
30 km (2 varv): Från 15 år och uppåt
15 km (1 varv): Från 13 år och uppåt
5 km: Från 10 år, yngre i målsmans sällskap

Anmälan
På plats senast en timma före start.

Startavgifter
30km 140kr
15km 110kr
5km 80kr

Nummerlappar
Hämtas vid startplatsen senast 30 min före start.

Servering
Enklare servering i OK-stugan.

Vätska
Vid start, varvning och mål

Priser
Ett stort antal priser lottas ut bland samtliga deltagare.

Regler
Alla deltar på egen risk och hjälm är obligatorisk. Ta det försiktigt och visa hänsyn i skogen. Allmänna trafikregler gäller och biltrafik kan förekomma. I övrigt gäller Svenska cykelförbundets ”Regler för motionslopp på MTB” som kan hämtas på www.scf.se

Förfrågningar/Anmälan
Markus Porath, tfn 076-889 54 88, markus.porath@telia.com
Hemsida http://home.swipnet.se/okkroppefjall/

Vägbeskrivning
Lämna riksväg 45 i Mellerud (som ligger mitt emellan Karlstad och Göteborg) och ta väg 166 mot Bengtsfors och Bäckefors. Efter ca 8 km tag vänster vid Dals Rostock. Kör genom samhället och följ sedan vägvisning från huvudleden till OK-stugan.

Här kommer lite bilder från Banan vi markerade ut igår.
Några surhål finns allt men annars grymt bra.

Markus J & Markus P

Bilagor

• IMG_5606.JPG
    IMG_5606.JPG
    109.9 KB · Besök: 51
  • IMG_5610.JPG
    IMG_5610.JPG
    136.7 KB · Besök: 48
  • IMG_5614.JPG
    IMG_5614.JPG
    111.6 KB · Besök: 59
  • IMG_5619.JPG
    IMG_5619.JPG
    88.7 KB · Besök: 57
  • IMG_5622.JPG
    IMG_5622.JPG
    102.6 KB · Besök: 57
  • IMG_5633.JPG
    IMG_5633.JPG
    115.3 KB · Besök: 48
  • IMG_5634.JPG
    IMG_5634.JPG
    110 KB · Besök: 58
SPA låter ju som något för mig.. Tyvärr jobbar frugan ett dygn i sträck med början på lördag förmiddag. Och barnen är lite för små för att klara sig själva.

Ett riktigt trevligt lopp tänkte åka upp med vän Vito men gårdagens cykeltur sätter stopp .På väg hem efter ett litet pass på crossen möter jag en tjej på cykelvägen precis när jag kommer ur tågtunneln ,hon har hög fart och panikbromsar så hon sladdar rätt in i mig sätter styret rätt i höften jag klarar mig från att vurpa men hon går i asfalten .Första tanken faan hon har ingen hjälm.
Hon fick bara lite skrapsår på armen och min höft är lite blodig och svullen.Tur att hon inte flög in i betongväggen då hade slutat illa.
Kanske åker med Viktor och supportar.
Jonas

Tråkigt att höra Jonas men tur att det gick förhållandevis bra med er båda. Kul att Viktor kommer att köra, innebär att vi har minst tre startande som har en seger med sig i baget. Själv har jag ju inte lyckats passera mållinjen först ännu och i morgon verkar det bjudas till hårt motstånd.....

Ska bli kul,ett av årets roligaste mtb lopp får man ju inte missa nu när gamlekroppen är i hyfsad form igen :)

Fick rapport från Jocke Vito korsade mållinjen först av alla ,andra segern i detta lopp för detta smyg svetto.
Grattis Viktor.
//Jonas

Då var årets Karolinertramp avklarat, i strålande solsken och massor med trevliga cyklister. Reultat och bilder hittar ni här http://home.swipnet.se/okkroppefjall/ktram09i.html

Viktor Torstensson tog hem segern bland de som körde 30km och nu förstår jag varför han är en så trevlig prick, vi är nämligen släkt med varandra! Om jag inte minns fel så var hans farbror gift med min mammas faster, nästan bröder med andra ord!

Ett specialpris delades ut till alla startande, får man med sig två kompisar nästa år så startar man gratis själv!

//Markus POrath

Tillbaka
Topp