Inflammation i slemsäckar?
Efter ett par veckors tungt arbete fick jag ont under vänster fot, kändes mest vid tunga lyft och under cyklingen och efter att jag började halta gick jag till läkare som konstaterade att jag hade fått inflammation i slemsäckarna i främre trampdyna under foten, så det blev sjukskrivning och knapra piller två veckor, frågade då om träning på cykeln och han sa att jag bör göra uppehåll från cykling minst en månad för att inte sätta igång en ny inflammation.
Så undrar här om det är någon som haft liknande problem och fått vilat från cykling i fyra veckor, tycker själv att det låter väldigt lång tid.
Finns ju simning att ta till som alternativ för att inte belasta foten på samma sätt då jag inte kommer klara av fyra veckor utan någon form av träning.
Så undrar här om det är någon som haft liknande problem och fått vilat från cykling i fyra veckor, tycker själv att det låter väldigt lång tid.
Finns ju simning att ta till som alternativ för att inte belasta foten på samma sätt då jag inte kommer klara av fyra veckor utan någon form av träning.
Senast ändrad: