Inflammation i slemsäckar?

När1

Ny medlem
Efter ett par veckors tungt arbete fick jag ont under vänster fot, kändes mest vid tunga lyft och under cyklingen och efter att jag började halta gick jag till läkare som konstaterade att jag hade fått inflammation i slemsäckarna i främre trampdyna under foten, så det blev sjukskrivning och knapra piller två veckor, frågade då om träning på cykeln och han sa att jag bör göra uppehåll från cykling minst en månad för att inte sätta igång en ny inflammation.

Så undrar här om det är någon som haft liknande problem och fått vilat från cykling i fyra veckor, tycker själv att det låter väldigt lång tid.

Finns ju simning att ta till som alternativ för att inte belasta foten på samma sätt då jag inte kommer klara av fyra veckor utan någon form av träning.

Senast ändrad:
När skrev:
-------------------------------------------------------
> Efter ett par veckors tungt arbete fick jag ont
> under vänster fot, kändes mest vid tunga lyft
> och under cyklingen och efter att jag började
> halta gick jag till läkare som konstaterade att
> jag hade fått inflammation i slemsäckarna i
> främre trampdyna under foten, så det blev
> sjukskrivning och knapra piller två veckor,
> frågade då om träning på cykeln och han sa att
> jag bör göra uppehåll från cykling minst en
> månad för att inte sätta igång en ny
> inflammation.
>
> Så undrar här om det är någon som haft
> liknande problem och fått vilat från cykling i
> fyra veckor, tycker själv att det låter väldigt
> lång tid.
>
> Finns ju simning att ta till som alternativ för
> att inte belasta foten på samma sätt då jag
> inte kommer klara av fyra veckor utan någon form
> av träning.

Tryck i några sprutor kortison..... fungerade fin fint för slemsäckarna i min höft i vart fall

Varit hos idrottsläkare i Salkhallen och han sa att det var bra att vila från cykling några veckor, men simma och köra mycket Core var bra träning under tiden.
Så nu kör jag Core 30min två dagar i veckan och simmar 45min två gånger i veckan fram till 1/1 2016
Rekommenderade inga sprutor alls.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp