Inflammation sittbensknöl

Supersonic

Aktiv medlem
Hej Bullen
Jag har under sommaren haft problem med värk i vänster sittbensknöl, men tränat ändå.
Senaste månaden har jag en rörlig klump under vänster sittbensknöl. Den gör ont.
Någon som vet vad det kan vara för struktur som är skadad?

Känns meningslöst att gå till hälsocentralen, de har knappast koll på den här typen av träningsrelaterade besvär.

Hej Bullen
Jag har under sommaren haft problem med värk i vänster sittbensknöl, men tränat ändå.
Senaste månaden har jag en rörlig klump under vänster sittbensknöl. Den gör ont.

Känns meningslöst att gå till hälsocentralen, de har knappast koll på den här typen av träningsrelaterade besvär.
Det är nog slemsäck eller muskelfäste, eller båda två. Bara att vila bort! Irriterar du det mer kommer bara svullnaden öka och det gör ondare, så byt till löpträning eller cykla med dubbla cykelbyxor eller annan strategi som gör att träningen fungerar.

Svårt förstås att veta hur mycket du tränar och så, men du kan ju fundera på rätt sadelhöjd, annan sadel, bättre byxor. ...Ja, det sista är faktiskt vad jag skulle undersöka först: Är det t ex någon skillnad i vadderingen, sömmar och så, mellan höger och vänster vaddering.

Hej Bullen

Hade liknande. Kom när jag cyklade mycket inne på sadel som ej passade mig. Stor knöl som en köttbulle typ.
Var orolig som fan.
Var till läkaren o blev skickad på ultraljud, höll upp med cyklingen o kom in på ultraljudet typ 3 veckor senare o då var knölen borta

Påminner mig om när jag pga ryggen åt (mer än) fulldos diklofenak och bröt ner immunförsvaret enl läkaren och svullnade upp kraftigt vid irritation vänster sittben och fick hastig feber och blev inlagd?

Jag har nåt liknande som kommit och gått under ca 1 års tid. I storlek som en ärta ungefär. Frugan som är sjuksköterska påstår att det är en inflammerad hårsäck..??‍♂️

Tillbaka
Topp