Info och tips på äldre crescent-racer - nu så gått som klar
Tjena. Det är så att en på jobbet hittade en gammal crescent-racer för ett par dagar sen. Stog instoppad i nått förråd vad jag förstog. Iaf fråga han mig om jag var sugen på att ta den. Jag svarade självklart ja utan att ens se den när han sa att det var en gammal tävlingsracer. Tänkte först "aja får väl se vad det är för nått" men var ändå ritkigt sugen på att se vad det var för gammal cykel. Själv har jag inte så stor koll på äldre cyklar men tog iaf hem den idag och det visade sig vara en gammal crescent-racer fullt, vad jag kan se, Dura-ace utrustad.
Har då lite frågor som jag hoppas att happys samlade kunskap kan ge svar på
Är det nån exklusivare crescentmodell som man har haft turen att springa på? Kul om nån vet vilket år den är från också.
Är det värt att lägga ner tid/pengar på att renovera och serva upp den till fullt körbart skick? Ska man låta dom gamla komponenterna vara kvar och serva dom eller ska man lägga pengar på nya? Själv kan jag tycka att det skulle vara roligt med att ha kvar originalgrejerna (om det nu är orginal)
Slänger in några bilder, hoppas det går att få ut nån info från dom :)
Som sagt, kul om nån kan nått om den och vill berätta lite eller bara komma med förslag på vad man ska göra med den
/Johan
Har då lite frågor som jag hoppas att happys samlade kunskap kan ge svar på
Är det nån exklusivare crescentmodell som man har haft turen att springa på? Kul om nån vet vilket år den är från också.
Är det värt att lägga ner tid/pengar på att renovera och serva upp den till fullt körbart skick? Ska man låta dom gamla komponenterna vara kvar och serva dom eller ska man lägga pengar på nya? Själv kan jag tycka att det skulle vara roligt med att ha kvar originalgrejerna (om det nu är orginal)
Slänger in några bilder, hoppas det går att få ut nån info från dom :)
Som sagt, kul om nån kan nått om den och vill berätta lite eller bara komma med förslag på vad man ska göra med den
/Johan
Senast redigerad av en moderator: