Information om RockShox Reba Carbon Brain 2014?

Patchman

Ny medlem
Hejsan,

har precis köpt en lätt begagnad framdämpare till min Specialized Epic 2015 för att prova på Brain även fram. Enligt säljaren (från USA) så har den 100mm slag, konat styrrör i kolfiber, dual air, Brain cartridge och kommer från en Stumpjumper S-works 2014.
Jag har sökt runt men det närmsta jag hittar är en modell som heter Reba S29, men som jag förstått så tillverkades denna bara 2009-2011. Tror inte heller att det gjordes Reba med dual air så sent som 2014?
Vore tacksam om någon kan få ihop den info jag har till vad det är för en gaffel, vilka år den tillverkats och allmän information.

Med vänlig hälsning Anders

Senast ändrad:
Bild på gaffeln.

Bilagor

• reba.jpg
    reba.jpg
    109.5 KB · Besök: 28
Har denna bilden, kan det vara serienummret?
Gaffeln ligger på posten och kommer först om 1-2 veckor.

Bilagor

• reba2.jpg
    reba2.jpg
    218.1 KB · Besök: 21
Tror knappast det finns några rebor med kolfiber rör.
Kommer den från en s-works borde det väl va en sid wc...

Gaffeln borde va en 2010 enligt det nummret.

Tillverkad vecka 45 förövrigt.

Senast ändrad:
marr, tack för den informationen. Vet du om det går att få ut vad det egentligen är för gaffel, ytterligare info?

marr, det verkar som du säger att jag är ganska blåst på året... men återigen som du säger så får jag hoppas att det är en trevlig gaffel :-)
Då är det förmodligen så att den heter "Reba S29" och är tillverkad 2010. Mysteriet löst.

Patchman sa:
marr, det verkar som du säger att jag är ganska blåst på året... men återigen som du säger så får jag hoppas att det är en trevlig gaffel :-)
Då är det förmodligen så att den heter "Reba S29" och är tillverkad 2010. Mysteriet löst.

Förmodligen satt den på 2011 års hojjar om jag förstår rätt med speeezzzz.... :)

Hoppas den är i gott skick :)

Tack, har hittat manualer mm för S29.an men då jag inte fick ihop det med 2014 så var jag osäker. Säger serienumret 2010 så är det ju bara att utgå från det.

Stort tack för hjälpen!

Tillbaka
Topp