Inga grodmän på Skeppsholmen

Velocio

Ny medlem
Det ursnabba och rafflande Skeppsholmsloppet går nu på måndag den 5 juni. Förr hade Flottan grodmän utplacerade vid kajen för att rädda cyklister som hamnade i plurret. Nu är det nätstängsel som förhoppningsvis skall fånga upp dom. Kl 10 startar 11-åringar. Kl 11.10 står MTB-drottningen Maria Östergren på startlinjen för att fajtas i dameliten. Kl 12 start herrelit och då ska Anders Juhlin, CK ECI Champion försvara fjolårets seger.

Cykeltävling mitt i stan på en 850 meters GP-bana med farlig kurva efter nerförslut och det är helt gratis att titta på. Ganska mulligt att sitta i gräset och kolla cyklisterna snurra förbi.

Bilagor

• ShKurva.JPG
    ShKurva.JPG
    111.4 KB · Besök: 62
Synd att det ska gå på en så dum dag ja. Förra året var jag lite seg ur sängen men hörde på kommentatorerna att det var lite rafflande ändå.

JLarsson, vi får väl kuta dit på lunchen. Tänkte faktiskt vara ledig på måndag.

Jag ska köra loppet, i seniorklassen. Har kört förut och det är en riktigt jobbig bana! Men snabba kurvan är riktigt skön (om man kan välja spår själv iaf)...

Här är två bilder från förra årets Skeppsholmslopp. När man satt i innerkurva så kammade en del cyklister mittbena på mig med styret, nästan. Men vad gör man inte för att få lite fartfyllda bilder..:-)

från höger till vänster: Janne Mattsson (Upsala CK), Filip Rudenstam (då IK Hakarpspojkarna nu CykelCity.se), Fredrik Johansson (TME) och Colin Ray (Norrtälje)
skepps.jpg

Anders Juhlin, vinnaren 2005
vinnaren.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Det festliga med vurpkurvan är att om täten rycker uppför backen så blir cyklisterna i kön så stressade att de går på alldeles för tidigt = pedal i asfalten = krasch.

(Jag har varit funktionär ett par år nu och vadderat stolpar med rockwool och spänt upp nät mot vattnet)

Wowers... den första savrtvita bilden måste verkligen ha varit efter en rätt stor klungskrotning... när man kollar den o jämför med de senare bilderna fartkänsla så... med andra ord igen... wooooowers...!

Johan S skrev:
-------------------------------------------------------
>
> okända cyklister
>

Credit where credit is due:
De okända cyklisterna är från höger till vänster: Janne Mattsson (Upsala CK), Filip Rudenstam (då IK Hakarpspojkarna nu CykelCity.se), Fredrik Johansson (TME) och Colin Ray (Norrtälje)

På den andra bilden vinner Juhlin före Mattsson, Sandell och Johansson.

Nu vill vi se fler svartvita bilder från förr.

Tobias/Frost skrev:
-------------------------------------------------------
> Wowers... den första savrtvita bilden måste
> verkligen ha varit efter en rätt stor
> klungskrotning... när man kollar den o jämför
> med de senare bilderna fartkänsla så... med
> andra ord igen... wooooowers...!

Klungskrotning eller sanktionerad ost/rödvinspaus. Är det inte oxr som snabbar på först av alla där?

Jag skulle visst jobba ändå, möte på morgonen i Kista. Men jag siktar allt på att försöka ta mig förbi ändå.

Fan vad mysigt. När kommer ni till göteborg?
Kan vi inte fixa ett sånt här lopp runt hvitfeldtska? Då kan man sitta på en av grässlänterna runt skolan, och så blir det apmycket trevliga backar också.

Jag tror inte Göran Johansson är tillräckligt intresserad av cykel för att vilja spärra av centrala stan en hel dag. Men om man fixar sjuka sponsorkontrakt kanske? Det skulle ju vara spektakulärt.
Annars får vi väl göra det the happy way: Fixed-sprint en sen kväll, det är ju också mysigt.

Precis! Eller, om man vill ha ett lite tajtare lopp och vill slippa spärra av vasagatan och avenyn kan man köra:
Viktor Rydbergsgatan - Molinsgatan - Engelbrektsgatan - Geijersgatan

Tillbaka
Topp