Inga planer på kategorier?

Magil

Aktiv medlem
Happyride är ett väldigt livligt forum med många inlägg per dag men måste säga att det känns rörigt och lite gammeldags/ovanligt att det inte finns kategorier för olika inlägg.

Nu blandas ju "skitsnack/offtopic", med tekniska frågor, reseskildringar, cykeltester, inlägg om kläder, inlägg om MTB/racer/gravel huller om buller.

Har jag missat nån inställning som kan sortera inläggen?

Eller har det aldrig varit på tal att bygga om forumet med kategorier?

Det har varit på tal några gånger. Om du söker på "kategorier" så tror jag du hittar lite läsning.

Jag tror att en starkt bidragande anledning till att Happy är så livligt är att det inte finns några kategorier. De flesta forum med kategorier jag sett är mycket olivligare. Kolla t ex Fotosidan eller Utsidan. Båda i princip helt döda forum, men kategorier finns det gott om.

Det har varit på tal några gånger. Om du söker på "kategorier" så tror jag du hittar lite läsning.

Jag tror att en starkt bidragande anledning till att Happy är så livligt är att det inte finns några kategorier. De flesta forum med kategorier jag sett är mycket olivligare. Kolla t ex Fotosidan eller Utsidan. Båda i princip helt döda forum, men kategorier finns det gott om.
Känner igen det du nämner men då har man överdrivit antalet kategorier typ en kategori för varje fabrikat osv.
Ett mindre antal kategorier skulle det vara isåfall.

Som sagt, jag tror också att kategori-friheten är en stor anledning till att happy är så livligt.
Kategorier tilltalar och är bra för de som söker information, medan för de som bidrar med information blir de ett hinder ("var ska jag lägga detta? Det kanske passar i två kategorier? Tänk om det hamnar fel? Äh, jag skiter i det istället, det får vara...")

Det är inte kategorier som behövs, det är taggar(metadata). Men verkar ses som en ickefråga för det kostar väll pengar att implementera.

98% av det jag har lärt mig om cyklar och cykling sedan intresset tog fart på riktigt för drygt 10 år sedan kommer från detta forum. Jag är mycket tacksam att forumet INTE har kategorier, eftersom jag tack vare det upptäckt en hel drös nya saker och lärt mig fruktansvärt mycket, genom att klicka på diverse trådar av ren nyfikenhet.
Enbart de ovan föreslagna kategorierna mtb/gravel/lvg skulle vålla mig huvudbry om jag skulle posta nåt om min senaste cykeltur eller fråga nåt om min vardagscykel.

Skräddaren säger nej. Bestämt nej.

98% av det jag har lärt mig om cyklar och cykling sedan intresset tog fart på riktigt för drygt 10 år sedan kommer från detta forum. Jag är mycket tacksam att forumet INTE har kategorier, eftersom jag tack vare det upptäckt en hel drös nya saker och lärt mig fruktansvärt mycket, genom att klicka på diverse trådar av ren nyfikenhet.
Enbart de ovan föreslagna kategorierna mtb/gravel/lvg skulle vålla mig huvudbry om jag skulle posta nåt om min senaste cykeltur eller fråga nåt om min vardagscykel.

Skräddaren säger nej. Bestämt nej.
Nu var det ju bara en lös ide så häng inte upp dig på att det skulle vara just så indelat. Kanske är en styrka att forumet ser ut som det gör men personligen tycker jag man tröttnar när man inte varit inne på ett tag och ska scrolla genom alla topics som inte är intressanta.

Nu var det ju bara en lös ide så häng inte upp dig på att det skulle vara just så indelat. Kanske är en styrka att forumet ser ut som det gör men personligen tycker jag man tröttnar när man inte varit inne på ett tag och ska scrolla genom alla topics som inte är intressanta.
Jag förstår inte riktigt ”inte varit inne på ett tag” vad betyder det?

Tillbaka
Topp