Inhandla solglasögon

Packe

Ny medlem
Inhandla solglasögon
Tja,

Letar nya solglasögon för bruk vid cykling men även vanligtvis också. Intresserad av Rudy Project men det verkar vara svårt att hitta en fysisk butik som har deras modeller.

Ni som har köpt Rudy-glasögon (eller andra som är svårt att få tag på i butik i främst Stockholm men även generellt), hur har ni provat ut dom? Känns som man inte vill köpa ett par bara för att dom ser bra ut utan dom ska ju sitta bra också.

Inhandla solglasögon
Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har köpt samtliga Rudy project hos
> Cykelcity...

+1

Nästa gång det blir dags kommer jag nog även att kolla på Sportoptik som jag nu vet finns på Kungsgatan.

Inhandla solglasögon
Köpte mina första Rudy Project Skeey i cykelaffär(CykelCity), på rea, för åtta år sedan. Mitt andra par, Rydon ImpactX photochromic köpte jag på nätet( http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=31931 ), av den enkla anledningen att de inte fanns i affär hemma och priset var mkt högre i Sverige.

Annars finns Rudy Project i Stockholm bl.a. hos http://www.sportoptik.se/

Passformen på glasögonen och kvalitén på linserna är grym, de nya ImpactX ska tåla egentligen vad som helst utan att gå sönder. Både Skeey och Rydon sitter tight på mig, har rätt normalstort huvud, 57cm i hjälmstorlek. :-)

/Leo

Inhandla solglasögon
Fick ett par Rudy Rydon för inte så länge sen... underbart Ljus, tillräckligt vind/skräp avvisande och immar inte igen i första taget (så länge man rör sig framåt över promenatakt)

http://happymtb.org/forum/read.php/1/1127537/1127983#msg-1127983 tråd som spårade ur pga allmän fylla från min sida. Man ser dock lite för snabb ut om man har dom utan att vara på cykeln.

Edit-> Glömde att dom sitter asbra trots att min näsa är sned (av någon skum anledning?) och mina ögon sitter ganska tätt ihop :P

Edit2-> Köpta från CycleComponents

Senast redigerad av en moderator:
Inhandla solglasögon
Har sett att både Cykelcity och Sportoptik har Rudy Project, men med rätt så litet utbud vad jag tycker mig ha sett. Har tänkt att åka förbi Sportoptik men jag är lite fundersam på om jag provar en modell där, passar andra modeller som dom inte har? Är sugen på modellen Noyz.

Får väl annars prova ett par hos nämnda butiken och chansa...

Inhandla solglasögon
Äger själv modellerna Rudy Project:

-Sportmask Multilaser red
-Guardyan
-Noyz multilaser red

Måste säga att dessa är helt kanon. Tänker inte vända mig mot någon annan leverantör då de är överlägset snyggast samt grym funktion. Måste dock framhålla Noyz som troligen världens skönaste och mest funktionella glasöga. Immar aldrig, grymt solskydd, sköna och förbannat snygga. En annan fördel är att man är i princip själv om modellen än så länge. Sen är ju den modellen bäst anpassad för cykling sett till hela sortimentet. Tex så kommer samtliga 40 rudyåkare i girot starta med Noyz.

Få butiker i Sverige som har tagit in just Noyz har jag märkt. Fråga efter dom i butikerna annars kan ni ju höra av er till svenska argenturen Andreas Forneman som säkert ställer upp och löser det där.
Kolla http://www.forneman.se/ för kontaktinfo, även mer om Noyz finns där.

/Henke

Senast redigerad av en moderator:
Inhandla solglasögon
Leo skrev:
>
> Passformen på glasögonen och kvalitén på
> linserna är grym, de nya ImpactX ska tåla
> egentligen vad som helst utan att gå sönder.

Jag lade mina på källargolvet och trampade på dom… de gick sönder!
Det var tyvärr inget medvetet test (som hade iofs varit korkat) utan rentav ett klassiskt
misstag. Annars var jag väldigt nöjd med mina Rydon :-)

De verkar vara mycket billigare på cyclecomponents än på crc för en gångs skull. Fast på cc är de flesta modellerna slut ;)

Inhandla solglasögon
jonzén skrev:
> googles och skatepotta är det enda rätta.

Googles hemsida var lite svårnavigerad, kan inte hitta glasögonen.

Inhandla solglasögon
bonbon skrev:

> Googles hemsida var lite svårnavigerad, kan inte
> hitta glasögonen.

Leta under "Labs"/provröret i gmail:
mailgoggles.jpg ht=237

Tillbaka
Topp