Inspel på Apollo Limited

Seerikand

Medlem
Inspel på Apollo Limited
Hej,
Hade först tänkt köpa en Nishiki SL air för 6995:-, dvs instegsvarianten jämfört med SLD PRO. Efter många om och men konstaterades det att inga cyklar finns på lager samt att nishiki Sverige inte kan svara på när/om de komme in nya.
Fick förslag på en Apollo Limited med rabatt (då de strulat något enormt i dialogen med Sportson) om 20% vilket blir samma pris. (Ord pris Apollo 8.500:-)

Från början var tanken att köpa en beg Nishiki men jag får intrycket av att varenda cykel på Blocket/marketplace är stulen och det är inte en marknad jag vill gynna. Det får helt enkelt bli en ny. Bland annat därför vill jag inte utöka budgeten cykeln endast skall användas tilloch från affären någon gång då och då samt till badplatsen sommartid.
Någon som har inspel/erfarenhet kring Apollo? Har även kollat merida och Trekk i motsvarande prisklass (Max 7000:-) men hittar inget som känns lockande.
Tacksam för snabba svar :)

Inspel på Apollo Limited
Apollo är väl Sportsons egna märke om jag inte minns fel. Säkert helt ok och jämförbart med Nishikin, lite beroende på såklart vilka komponenter som sitter på. jag hittar den intepå Sportsons sajt så det kanske är en äldre modell? Men så länge det är rätt storlek så den passar din längd och du tycker den är snygg så kör på! Skärmar, pakethållare och minst ett bra lås är schyssta saker att komplettera med om den ska användas i ur och skur samt för handling osv.

Håller med om Blocket och Marketplace :(.

Inspel på Apollo Limited
Apollo är väl Sportsons egna märke om jag inte minns fel. Säkert helt ok och jämförbart med Nishikin, lite beroende på såklart vilka komponenter som sitter på. jag hittar den intepå Sportsons sajt så det kanske är en äldre modell? Men så länge det är rätt storlek så den passar din längd och du tycker den är snygg så kör på! Skärmar, pakethållare och minst ett bra lås är schyssta saker att komplettera med om den ska användas i ur och skur samt för handling osv.

Håller med om Blocket och Marketplace :(.

Tjena Salle,
Tack för ditt svar!
Stämmer att det är sportsons egna märke. Som jag tolkat det är det en tillverkare man köpt upp och som har producerat cyklar sedan 30-talet (har verkligen inte doktorerat i frågan utan är något jag har för mig sett någonstans)
Givetvis kommer jag inte ihåg exakt vilka komponenter som va på Apollon men enligt sportson skall det vara steget upp i shimanos race-kategori.
Skall provcykla så snart jag har möjlighet ochbdet stämmer nog som du säger - för det ändamålet duger den gott nog. Märkes-idiot som man är så är det på något sätt en bitter eftersmak i munnen när man återkommer till att det är sportsons ”egna märke” ???

tack för bra inspel!

Inspel på Apollo Limited
Det kryllade av Apollo när jag bodde i Oz för 15 år sen. Just sayin
Var typ Nishiki, fast där.
Låter bra - det skall vara Sora växlar på Apollon och Claris på Nishikin. Den förra är tydligen aningen bättre - kommer dock inte märka någon skillnad. Dock skiljer det en del i vikt till apollons fördel :)

tack för input!

Tillbaka
Topp